Kirjoittaja Aihe: Download Adobe Flash Player  (Luettu 11530 kertaa)

salai

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Download Adobe Flash Player
« Vastaus #20 : 26.10.09 - klo:01.27 »
]utun ydin (luen tun linkittäsi ketjun kunhan "ehdin") on siinä että minä ainakaan en ole tarvinnut ainoatakaan pakettia/ohjelmaa ohi Ubuntun oman paketinhallinnan. Siksi kyselen mihin muut tarvii jotain ulkopuolista "adobea". Oikeasti ois kiva tietää. Linkkiä ja vinkkiä kiitos, ei mitään mutu mutu-juttua.

Meinaatko, että "ulkopuolinen adobe" on yksi tietty tiedosto täsmällisessä paikassa? Ei-ulkopuolinen ja suositeltava (64-bittiseenkin) on puolestaan symbolisten linkkien sekasotkun ja epämääräisten wrapperikyhäelmien avulla juuri ja juuri jollain tavalla toimivaksi tehty väärän alustan (32-bit) versio, sekin toki Adoben?

Minä olen vuosikausia (jo Windowsissa) yrittänyt selvittää itselleni, miten Firefoxin pluginit toimivat ja mistä selain ne eri versiot oikein lataa - onnistunutkin siinä omasta mielestäni kohtalaisesti. En todellakaan halua joittenkin tyyppien eri puolilla maailmaa tai tällä foorumilla käskyttävän minua ainoista sallituista pluginien asennustavoista.

Niin kauan kun ei ole olemassa parempaa vaihtoehtoa Adoben flashplayerille, lataan sen Adoben sivulta ja laitan sen haluamaani paikkaan. Silloin ainakin itse tiedän (keltään kysymättä), mikä versio minulla on käytössäni ja voin koska tahansa vaihtaa sen toiseen tai kokonaan poistaakin.

Sama pätee tietysti muihinkin plugineihin. Niitähän näköjään tyrkätään ulos testaamatta senkään vertaa kuin Adoben flashplayeriä. Ei ainakaan minulla vieläkään toimi MTV3:n Katsomo parilla viimeisimmällä (> 0.99) Vlc-pluginilla ja Mplayeristä taitaa ainoa jollain tavalla luotettavasti toimiva olla yhä ikivanha 3.31-versio. Ainoa toimiva tapa testata ja käyttää vanhoja plugineita on sijoittaa ne käsin samalla tavalla kuin flashplayer.

Storck

• Vieras
« Vastaus #21 : 26.10.09 - klo:01.32 »
]utun ydin (luen tun linkittäsi ketjun kunhan "ehdin") on siinä että minä ainakaan en ole tarvinnut ainoatakaan pakettia/ohjelmaa ohi Ubuntun oman paketinhallinnan. Siksi kyselen mihin muut tarvii jotain ulkopuolista "adobea". Oikeasti ois kiva tietää. Linkkiä ja vinkkiä kiitos, ei mitään mutu mutu-juttua.

Meinaatko, että "ulkopuolinen adobe" on yksi tietty tiedosto täsmällisessä paikassa? Ei-ulkopuolinen ja suositeltava (64-bittiseenkin) on puolestaan symbolisten linkkien sekasotkun ja epämääräisten wrapperikyhäelmien avulla juuri ja juuri jollain tavalla toimivaksi tehty väärän alustan (32-bit) versio, sekin toki Adoben?

Minä olen vuosikausia (jo Windowsissa) yrittänyt selvittää itselleni, miten Firefoxin pluginit toimivat ja mistä selain ne eri versiot oikein lataa - onnistunutkin siinä omasta mielestäni kohtalaisesti. En todellakaan halua joittenkin tyyppien eri puolilla maailmaa tai tällä foorumilla käskyttävän minua ainoista sallituista pluginien asennustavoista.

Niin kauan kun ei ole olemassa parempaa vaihtoehtoa Adoben flashplayerille, lataan sen Adoben sivulta ja laitan sen haluamaani paikkaan. Silloin ainakin itse tiedän (keltään kysymättä), mikä versio minulla on käytössäni ja voin koska tahansa vaihtaa sen toiseen tai kokonaan poistaakin.

Sama pätee tietysti muihinkin plugineihin. Niitähän näköjään tyrkätään ulos testaamatta senkään vertaa kuin Adoben flashplayeriä. Ei ainakaan minulla vieläkään toimi MTV3:n Katsomo parilla viimeisimmällä (> 0.99) Vlc-pluginilla ja Mplayeristä taitaa ainoa jollain tavalla luotettavasti toimiva olla yhä ikivanha 3.31-versio. Ainoa toimiva tapa testata ja käyttää vanhoja plugineita on sijoittaa ne käsin samalla tavalla kuin flashplayer.

Ystävä hyvä, et vastannut yksinkertaiseen kysymykseeni, mihin tarvitset muuta kuin Ubuntun tarjoamaa flashia? Kerro sivu ja/tai asia missä et sillä pärjää?

Sen kun joku kertoo niin olen tyytyväinen, niin kauan kun sitä ei kerrota niin tyrkytän vain ja ainoastaan Ubuntun tarjoamaa flashia koska siitä ei tarvitse välittää, se päivittää itse itsensä.

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #22 : 26.10.09 - klo:02.16 »
Ystävä hyvä, et vastannut yksinkertaiseen kysymykseeni, mihin tarvitset muuta kuin Ubuntun tarjoamaa flashia? Kerro sivu ja/tai asia missä et sillä pärjää?

Hieman turha toistaa uudelleen tätä keskustelua, kun se käytiin jo linkittämässäni aiheessa, mutta tiivistän.

Siis ihmisillä on ollut 32-bittisen Flashin kanssa epävakausongelmaa uudemmissa Firefoxin versioissa (>3.0), erityisesti Nvidian ja Atin suljettujen ajurien yhteydessä. Ongelma esiintyy kaatumisena, kun Flash-videosoittimessa vaihdetaan ikkunan ja kokoruudun välillä.

Mitä ilmeisimmin vika johtuu OpenGL-kirjastojen dynaamisesta lataamisesta rautaskaalausta varten. Oman kokemukseni perusteella 64-bittinen Flash ei edes yritä käyttää OpenGL:ää, joten siksi se toimii vakaammin (mutta kokoruudun videotoisto tökkii). Myöskään 32-bittinen Flash ei lataa OpenGL:ää muilla kuin Nvidian ja Atin suljetuilla ajureilla, paitsi ehkä pakottamalla.

flashplugin-installerin asentama 32-bittinen Flash kyllä toimii, kunhan käytössä on jauntyn vakio Firefox 3.0 tai joku muu selain. Saa nähdä mitä karmic lopulta tuo tullessaan, vai onko tämä bugi vihdoin korjattu.

Olen kyllä salain kanssa samaa mieltä siitä että 32-bittinen Flash 64-bittisessä selaimessa on ruma otus.
« Viimeksi muokattu: 26.10.09 - klo:02.26 kirjoittanut nm »

Storck

• Vieras
« Vastaus #23 : 26.10.09 - klo:09.28 »
No joo, nyt selkisi. En jaksanut tuota linkittämääsi ketjua lukea kun siellä vilisi 32 64 32 64 32 64...

erno-kerkko

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #24 : 26.10.09 - klo:17.42 »
Tiedoston ei olekaan tarkoitus olla olemassa ennen kuin itse luot sen. Siis tee hakemisto /etc/adobe ja editoi /etc/adobe/mms.cfg-tiedostoa:

Koodia: [Valitse]
sudo mkdir /etc/adobe
sudo nano /etc/adobe/mms.cfg

Kirjoita tai kopioi tiedostoon rivi:

Lainaus
OverrideGPUValidation=1

1:n sijaan arvoksi käy yhtä hyvin true tai yes.

Tallenna: CTRL-O, sulje editori: CTRL-X

Ei kuitenkaan kannata toivoa liikoja. Voi hyvinkin olla, ettei tämä muuta Flashin käyttäytymistä.

Olin aika satavarma, ettei tuo minun tuurillani toimisi, vaan kyllä toimi! Kiitos nm, kun jaksoit vääntää sitä rautalankaa. Heittäisin pari euroa vaivanpalkkaa, muttei tässä toimi euronappula. Tai no kyllä sen aika helpolla saikin toimimaan. €€€€€€€€€€

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #25 : 26.10.09 - klo:17.59 »
Ok, hyvä tietää että tuo tosiaan toimii Intelin integroiduilla näytönohjaimilla, kun niitä on hyvin paljon käytössä netbookeissa ja muissa kevytläppäreissä.
« Viimeksi muokattu: 26.10.09 - klo:18.05 kirjoittanut nm »