Kirjoittaja Aihe: 32bit XP ja 64bit Linux samalla kiintolevyllä? [RATKAISTU]  (Luettu 2319 kertaa)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Jep, eli voinko asentaa 32 bittisen XP:n rinnalle jonkun 64 bittisen Linukan? Koneessa on vain yksi kiintolevy, joka on osioitu kahdeksi asemaksi.

Itse asiassa yritin jo pistää 64bit Minttiä tähän, mutta tuli ihan asennuksen loppuvaiheessa nootti vakavasta virheestä.
« Viimeksi muokattu: 17.09.09 - klo:22.37 kirjoittanut Eesaurus »

juyli

  • Vieras
Vs: 32bit XP ja 64bit Linux samalla kiintolevyllä?
« Vastaus #1 : 17.09.09 - klo:11.02 »
Jep, eli voinko asentaa 32 bittisen XP:n rinnalle jonkun 64 bittisen Linukan? Koneessa on vain yksi kiintolevy, joka on osioitu kahdeksi asemaksi.

Toki voit asentaa 64-bittisen Linuxin tuon XP:n rinnalle, omille osioilleen (muista swap-osio).
Olisi toki selvitettävä, miksi Mint:in asennus ei onnistunut.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: 32bit XP ja 64bit Linux samalla kiintolevyllä?
« Vastaus #2 : 17.09.09 - klo:11.04 »
Tuossa pöytäkoneessä oli rinnan 64-bittinen Ubuntu ja XP pro samalla kovalevyllä. Ei ongelmia. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: 32bit XP ja 64bit Linux samalla kiintolevyllä?
« Vastaus #3 : 17.09.09 - klo:11.18 »
Kiitos nopeista vastauksista.

Pitää tutkia sitä Mintin asennusta, mikä meni pieleen. Muutaman kerran olen Minttiä asennellut ainoaksi käyttikseksi, eikä ole ollut mittään ongelmia, ihan on heittämällä mennyt.

Pitääkö minun valita Mintin asennuksen osiointi -vaiheessa se "osioi itse" -hommeli vaiko se oletuksena tarjottu "asenna rinnalle" -vaihtoehto? Levy on siis valmiiksi osioitu, joten ilmeisesti se "asenna rinnalle" kelpaa? Sillä eilen yritin, ei onnistunut. Jos sillä, niin meneekö Mint automaattisesti sille itse aiemmin luomalleni levyosiolle? Missään vaiheessa ei näkynyt mitään selkeätä ruutua tms., johon olisi voinut täpätä, että "asenna sille ja sille asemalle"...

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: 32bit XP ja 64bit Linux samalla kiintolevyllä?
« Vastaus #4 : 17.09.09 - klo:11.46 »
Tässä testiläppärissä käytän "osioi itse" kohtaa, koska juuri-, home- ja swap-osiot ovat valmiina. Jos Mint alkaa kypsyttämään miestä, asenna Kiwi 9.04. Siinä on flashit yms herkut valmiina ja muuten on kuin perus-Ubuntu. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: 32bit XP ja 64bit Linux samalla kiintolevyllä?
« Vastaus #5 : 17.09.09 - klo:22.37 »
Tässä testiläppärissä käytän "osioi itse" kohtaa, koska juuri-, home- ja swap-osiot ovat valmiina. Jos Mint alkaa kypsyttämään miestä, asenna Kiwi 9.04. Siinä on flashit yms herkut valmiina ja muuten on kuin perus-Ubuntu. terveisin Timo

Sainkin homman menemään sillä "asenna rinnalle" -metodilla, kun raahailin hiirellä osioita sinne tänne.  :D  Joo, kyllä, "sinne tänne". Ei mennyt osioiminen ihan täydellisesti, mutta molemmat käyttikset toimivat kuin toimivatkin.