Heh, hauskaa luettavaa. Sain ihan makeat naurut.
Harmi vain, että joku saattaa ottaa tosissaan.
Tässä vain on se vika että suurin osa asiakkaista on myyjien vietävissä. Tätä kannattaisi levittää keskusteluryhmissä, jotta m$:n tapa tehdä mustasta valkoista tulisi mahdollisimman yleiseen tietoon. Purisi FUD omaan jalkaansa.
Eiköhän se ole yleisessä tiedossa, että myyjillä on tapana 'hivenen kaunistella' myytäväänsä tuotetta, jotta kauppa kävisi. Jos sitä ei tiedä, niin sitten saakin tulla höynäytetyksi.
Jos on valmis sijoittamaan pelkkien myyjien puheiden perusteella 400-700 euroa, niin sitten on.
Jos taas me mennään häiriköimään foorumeita julistaen MikroSoftin koulutusta FUD-koulutukseksi, niin paljonko se muita kiinnostaa. Heille riittää, että selain toimii jollain lailla. Teemme vain hallaa järjestelmällemme, ja tulee entistä selvemmäksi, että linux on vain nörteille.
Tietenkin, kun joku rupeaa kehumaan kuinka hyvä Windows on, niin silloin kannattaa tuoda oma mielipide esille, tai jos joku tuskailee matojen syömän järjestelmän kanssa.
Minua parempia linuxin puolesta puhujia ovat omat vanhempani - varsinkin äitini, joka ei ole mikään nörtti. Hän poistaa nörttileimaa linuxeista, joka on tällä hetkellä yksi suurimmista pullonkaula linuxin leviämiselle.
Itse katsoisin parhaaksi maaksi linuxin yleiselle leviämiselle ikä-ihmiset ja keski-ikäiset. Keski-ikäiset eivät ole ihan parasta maata linuxin levittämiseen, koska he saavat usein työpaikalta ohjelmistot kotiin, jotta voivat tehdä töitä kotona. Ikä ihmiset taas joutuvat itse ostamaan ohjelmat, joten he arvostavat ohjelmistojen halpuutta. Lisäksi he eivät pelaa toimintapelejä, joten eivät tarvitse Windows-pelejäkään. He sen sijaan arvostavat pikkupelejä, joita voi sunnuntaipelailla. Lisäksi harvoin heillä on kymmenien vuosien Windows-taakkaa, joten heillä ei ole uudelleen oppimista, vaan kaikki tietokoneissa on uutta.
Valitettavasti vain nämä mummot ja papat ovat myös helpoimpia myyntimiesten uhreja, mutta jos on käyttänyt aikaisemmin linukkaa, niin luulisi nopeasti huomaavan, ettei Windowsilla mitään osaa tehdä.