Kirjoittaja Aihe: Edullinen Linux-tutkinto (LPI yms.)?  (Luettu 1788 kertaa)

reboot

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Edullinen Linux-tutkinto (LPI yms.)?
« : 21.08.09 - klo:15.41 »
Onko kellään antaa vinkkiä edullisesta Linux-tutkinnosta? Tai vastaavasta todistuksesta, jolla voisi osoittaa ammattimaisen Linux-osaamisensa työnantajalle?

Ensisijaisesti olisin kiinnostunut suorittamaan LPI-tutkinnon (Linux Professional Institute Linux Certification), mutta muutkin (esim. Red Hatin tai Novellin vastaava) käy myös. Pääasia, että se ei kävisi kukkarolle liian kalliiksi. Nämä 1500 euron hintaiset kurssitukset ei siis tule kysymykseen...  :-\

Edullisin tutkinto, mitä itse olen löytänyt, on Ubuntun verkko-opiskeluna suoritettava Ubuntu Certified Professional -tutkinto. Hintaa silläkin on kohtuullisesti, eli 350 USD.

Taitoa ja tietoa kyllä löytyy, mutta ei mitään millä ne voisi todistaa.  ::)
Ubuntu käytössä kotona ja töissä!
*** Kun ongelmasi on ratkaisu lisää otsikkoon [Ratkaistu] ***

Taro Turtiainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Taro Turtiainen
Vs: Edullinen Linux-tutkinto (LPI yms.)?
« Vastaus #1 : 21.08.09 - klo:18.45 »
Onko kellään antaa vinkkiä edullisesta Linux-tutkinnosta? Tai vastaavasta todistuksesta, jolla voisi osoittaa ammattimaisen Linux-osaamisensa työnantajalle?

Ensisijaisesti olisin kiinnostunut suorittamaan LPI-tutkinnon (Linux Professional Institute Linux Certification), mutta muutkin (esim. Red Hatin tai Novellin vastaava) käy myös. Pääasia, että se ei kävisi kukkarolle liian kalliiksi. Nämä 1500 euron hintaiset kurssitukset ei siis tule kysymykseen...  :-\

Edullisin tutkinto, mitä itse olen löytänyt, on Ubuntun verkko-opiskeluna suoritettava Ubuntu Certified Professional -tutkinto. Hintaa silläkin on kohtuullisesti, eli 350 USD.

Taitoa ja tietoa kyllä löytyy, mutta ei mitään millä ne voisi todistaa.  ::)

Itse suoritin vuonna 2004 windows puolella järjestelmätuki ammattitutkinnon Turussa (Forssan AKK) ja samaan aikaan siellä oli Linux -järjestelmätuki ammattitutkinto koulutus. En tosin ole nykyisin seurannut noita viime aikoina, mutta kannattaa tarkkaille myös AKK kursseja.
VASEMMISTOLIITTO - RIKKAUTTA JOLLA ON ARVOA

”Ei ole olemassa todellista vapautta ilman toisinajattelun vapautta.” Rosa Luxemburg 1918