Kirjoittaja Aihe: Elävä arkisto  (Luettu 4684 kertaa)

Norman

• Käyttäjä
    • Profiili
Elävä arkisto
« : 20.08.09 - klo:21.24 »
Olen mielestäni toiminut tämän foorumin ohjeiden mukaan, ja silti Ylen Elävä arkisto ei toimi. Ruutu pysyy videoissa mustana ja saan viestin "waiting for video". Odottanut olen, ei toimi.

Mitäs sitten?

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Elävä arkisto
« Vastaus #1 : 20.08.09 - klo:23.12 »
Mitäs olet siis asentanut tai säätänyt?

Norman

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.08.09 - klo:23.32 »
Mitäs olet siis asentanut tai säätänyt?

Tämän viestin perusteella olen toiminut:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=20696.0

restricted-extras on asennettu ja totem-mozilla sekä totem-gstreamer on myös asennettuna. Ainakaan apt-get ei uudempia versioita löydä. En tosin tiedä miten poistaa mozilla-mplayer tai totem-xine, kuten ohjeessa em. neuvotaan.

Lisäksi olen - kun kerran kaikki pitää kokeilla - asentanut mediaplayer-connectivityn ja sen asetukset viittaavat VLC playeriin.

käytössä on Ubuntu 9.04. 

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.08.09 - klo:05.06 »
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get removemozilla-mplayer totem-xine

Linux user # 406601

Norman

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.08.09 - klo:16.04 »
sudo apt-get removemozilla-mplayer totem-xine

kiitos paljon kaikille avusta! Ei kuitenkaan toimi.

Tein ko. tempun (eikä mieleeni ollut tullut, että apt-GET -komennolla voisi poistaa jotain). Kaikki on kuitenkin poistettu, ja silti ei pelaa.

Tuo Elävä arkisto antaa vain ilmoituksen "Waiting for video" ja sitten ei tapahdu mitään. Videota voi odotella ihan miten monta tuntia tahansa, mutta mitään ei tapahdu.

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 21.08.09 - klo:16.31 »
Kokeileppas asentaa tämä rimpsu, itse sain toimimaan näillä

sudo apt-get install totem-plugins totem-common totem-mozilla totem-gstreamer mozilla-plugin-vlc ubuntu-restricted extras.
Jaa, osa noista simulla taisikin olla asennettuna mutta asenna nuo muut.

Linux user # 406601

Norman

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 21.08.09 - klo:18.56 »

sudo apt-get install totem-plugins totem-common totem-mozilla totem-gstreamer mozilla-plugin-vlc ubuntu-restricted extras.

Ääh... kaikesta sanoo, että on jo asennettu...

Ei tapahdu mitään, jos Elävässä arkistossa jotain yritän katsoa: tulee musta ruutu ja jos ruutua klikkaa tulee teksti "waiting for video". :(

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 21.08.09 - klo:19.17 »
onko Firefoxin lisäosa  Mediaplayer connectivity asennettu?
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/446

Linux user # 406601

salai

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 21.08.09 - klo:19.18 »

sudo apt-get install totem-plugins totem-common totem-mozilla totem-gstreamer mozilla-plugin-vlc ubuntu-restricted extras

Ei tapahdu mitään, jos Elävässä arkistossa jotain yritän katsoa: tulee musta ruutu ja jos ruutua klikkaa tulee teksti "waiting for video". :(
Mistä näitä typeriä ohjeita satelee? Jokaisen pitäisi tässä vaiheessa jo tietää, ettei mozilla-plugin-vlc osaa toistaa Ylen elävää arkistoa. Ainoa, mitä se osaa, on MTV3 (ja Subin) Katsomo, muualla se antaa juuri tuon ilmoituksen.
« Viimeksi muokattu: 21.08.09 - klo:19.20 kirjoittanut salai »

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #9 : 21.08.09 - klo:19.27 »

sudo apt-get install totem-plugins totem-common totem-mozilla totem-gstreamer mozilla-plugin-vlc ubuntu-restricted extras

Mistä näitä typeriä ohjeita satelee? Jokaisen pitäisi tässä vaiheessa jo tietää, ettei mozilla-plugin-vlc osaa toistaa Ylen elävää arkistoa. Ainoa, mitä se osaa, on MTV3 (ja Subin) Katsomo, muualla se antaa juuri tuon ilmoituksen.
Kyllä minulla ainakin toistaa elävän arkiston ja areenan.
Jos sinulla on parempia ohjeita niin ehkä voi kertoa ne.

Linux user # 406601

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #10 : 21.08.09 - klo:19.55 »
Kertokaa millä VLC:n versioilla toimii ja millä ei.

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #11 : 21.08.09 - klo:20.02 »
Minulla on vlc 0.9.9a, ihan pakettivarastosta asennettu ja sillä toimii siten, että ensin tulee virhe ikkuna mutta, kun muutaman kerran klikkaa "sulje" niin video näkyy.

Linux user # 406601

HMi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #12 : 21.08.09 - klo:20.49 »
Minullakin ennen näkyi tuon vlc pluginin kanssa mutta ei enää, nyt käytössä kaffeine-mozilla jolla videot aukeavat kaffeineen.

tetrao

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #13 : 22.08.09 - klo:00.05 »
Aikoinaan painin areenan kanssa ja rupesi pelittämään kun oli asennettuna Adoben flash pluginit sekä mozilla-plugin-gnash paketti. Testasin nyt elävää arkistoa ja toimi heti, joten kannattaa ainakin kokeilla em. siltä varalta että kaipailisi samoja paketteja.  Jos kokeilet noilla niin ota Mediaplayer connectivity pois käytöstä.
« Viimeksi muokattu: 22.08.09 - klo:00.23 kirjoittanut tetrao »
Arch Linux - A simple, lightweight distribution

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #14 : 22.08.09 - klo:02.04 »
Aikoinaan painin areenan kanssa ja rupesi pelittämään kun oli asennettuna Adoben flash pluginit sekä mozilla-plugin-gnash paketti.

Gnash toteuttaa osan Flash Playerin toiminnallisuudesta, joten jompi kumpi on tarpeeton.

Lainaus
Testasin nyt elävää arkistoa ja toimi heti, joten kannattaa ainakin kokeilla em. siltä varalta että kaipailisi samoja paketteja.  Jos kokeilet noilla niin ota Mediaplayer connectivity pois käytöstä.

Elävä arkisto on edelleen Windows Media -pohjainen systeemi, eikä Flashilla (tai Gnashilla) ole tällä hetkellä vaikutusta sen toimintaan. Siirtyminen Flashiin ja H.264-videoon on kuitenkin meneillään: http://blogit.yle.fi/elava-arkisto/elava-arkisto-vuonna-2009