Kirjoittaja Aihe: Suositelkaa mulle puhelinta  (Luettu 12771 kertaa)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #20 : 06.08.09 - klo:15.32 »

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #21 : 06.08.09 - klo:16.46 »
Tässä Nokian N79:ssä tuntuu kuitenkin yhdistyvän jotakuinkin kaikki tarpeellinen kohtuuhintaan, joten ehkä käytettävyydestä voi hieman tinkiä.

N-sarjaa kyllä tulen varomaan. Siihen ei pidä sortua.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #22 : 06.08.09 - klo:16.55 »
Jooh, tuo HTC hero voisi kyllä olla kova sana...
Itseäni rupesi himoittamaan...

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12019&pic=1
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Storck

  • Vieras
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #23 : 06.08.09 - klo:19.50 »
Tunnin olen ollut HTC:n omistaja - nokialaiset saa olla missä on, ei jaksa bugitestaajana enää olla.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #24 : 06.08.09 - klo:21.47 »
Tunnin olen ollut HTC:n omistaja - nokialaiset saa olla missä on, ei jaksa bugitestaajana enää olla.

millaisen ostit? miten toimii?
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Storck

  • Vieras
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #25 : 06.08.09 - klo:21.48 »
millaisen ostit? miten toimii?

HTC Touch Pro 2  -  en tiedä vielä miten toimii   ;D  Hiljalleen virittelen.

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #26 : 07.08.09 - klo:11.46 »
N-sarjaa kyllä tulen varomaan. Siihen ei pidä sortua.
OK, aloinkin kohta laittamaan jäitä hattuun, kun päivitin tietojani Symbianin heikkouksista. S40 ei sittenkään näytä kykenevän todelliseen moniajoon ja Symbian on ylipäänsä hidas käyttöjärjestelmä. Käytännössä esimerkiksi GPS ja kamera saattavat käynnistyä liian hitaasti, kun pitäisi nopeasti tarkistaa sijainti tai ottaa kameralla tilannekuvia.

Joidenkin lähteiden mukaan myös Android ei salli moniajoa, mutta ainakin tämä video näyttäisi todistavan muuta:
http://www.youtube.com/watch?v=q1m4j676BCc
Java SE/ME tuen puuttuminen lisäksi surettaa hieman, vaan sitä ei ehkä kaivanne, jos hyödyllisiä sovelluksia on muutoin riittävästi tarjolla.

Jään itse odottelemaan muiden kokemuksia Android puhelimista, sillä nykyisin käyttämäni SE K800i ajaa edelleen asiansa.

peran

  • Vieras
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #27 : 07.08.09 - klo:12.07 »
S40 ei sittenkään näytä kykenevän todelliseen moniajoon ja Symbian on ylipäänsä hidas käyttöjärjestelmä.

Kyllä S40 on sikäli moderni, että se kykenee aitoon moniajoon ainakin javasovelman sisällä. Voit luoda Javasovelman, jossa on ikuinen looppi, mutta lisäksi loopin ulkopuolella se tekee jotakin järkevääkin samaan aikaan, kun se on ikuisessa loopissa. En tosin ole kokeillut onnistuuko javasovelmasta jättämään haamun l. serverin taustalle pyörimään, vaikkakin kyseinen onnistui emulaattorissa.

Tosin kyseisen ohjelmointi ei onnistuisikaan ihan triviaalisti. Siis haamu olisi helppo jättää pyörimään, mutta sen todentaminen, että taustalla on pyörinyt haamu ei olekaan ihan triviaali, mutta kyseisen ohjelmointi on kuitenkin mahdollista. Tietenkin sillä edellytyksellä että luurin kiinni painaessa on mahdollista jättää haamu pyörimään taustalle.

Edit - Tosin epäaitoa moniajoa suoritti Win 3.11. Tai siinä ei siis suoritettu moniajoa. Ikuinen looppi ohjelmassa aiheutti Windowsin totaalijumin.
« Viimeksi muokattu: 07.08.09 - klo:12.09 kirjoittanut peran »

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #28 : 07.08.09 - klo:12.27 »
N-sarjaa kyllä tulen varomaan. Siihen ei pidä sortua.
OK, aloinkin kohta laittamaan jäitä hattuun, kun päivitin tietojani Symbianin heikkouksista. S40 ei sittenkään näytä kykenevän todelliseen moniajoon ja Symbian on ylipäänsä hidas käyttöjärjestelmä. Käytännössä esimerkiksi GPS ja kamera saattavat käynnistyä liian hitaasti, kun pitäisi nopeasti tarkistaa sijainti tai ottaa kameralla tilannekuvia.
Mikä ihmeen N-sarjan mollausketju tämä on? Eihän edes Jeesus-puhelin iPhone kykene moniajoon lehdistötietojen mukaan.

Minun N95:ssä ainakin moniajo toimii ilman mitään ongelmia. Ja kun linssinsuojuksen (classic-malli) kääntää pois, on kamera kuvausvalmis parissa sekunnissa. Eikä kenelläkään ole mitään niin hienoa mobiilisovellusta kuin Nokia Sports Tracker, jolla voin kävely/pyörä- tai muulla lenkillä ottaa kuvia ja videoita ja lähettää koko paketin suoraan nettiin, mistä reitti kuvineen ja videoineen on samantien katseltavissa. Toivottavasti tuo NST ei katoa, kun sen tulevaisuus tuntuu epävarmalta.

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #29 : 07.08.09 - klo:13.13 »
Mikä ihmeen N-sarjan mollausketju tämä on? Eihän edes Jeesus-puhelin iPhone kykene moniajoon lehdistötietojen mukaan.

Minun N95:ssä ainakin moniajo toimii ilman mitään ongelmia. Ja kun linssinsuojuksen (classic-malli) kääntää pois, on kamera kuvausvalmis parissa sekunnissa.
Ei minun ainakaan ole tarkoitus mollata yhtään mitään. Sanoin, että moniajon puuttuminen vaivaa S40 sarjaa, ei S60 puhelimia. Ja ilo kuulla, että Symbiania on ilmeisesti sitten päivitetty, jos kerta kamera toimii nykyään nopeammin. Lukemani perusteella näin ei ollut vielä pari vuotta sitten: http://www.allaboutsymbian.com/reviews/item/Nokia_N95-part_3_the_Camera.php

Vaan keskustelualueen huomioon ottaen puhelimen valinnassa kannattaa muistaa myös yhteensopivuus Linux-käyttöjärjestelmää pyörittävän tietokoneen kanssa. Kannattaa siis yrittää etukäteen selvittää, että toimiiko:

- akun lataaminen USB-kaapelilla.
- tiedostojen siirto
- puhelimen käyttäminen modeemina niin bluetoothin kuin USB-kaapelinkin avulla
- Java-sovellusten, kuten anyRemote toimivuus

EDIT: Jos englannin kieli ei tuota ongelmia, niin suosittelen puhelimen etsintään GSM Arenan puhelinarvioita: http://www.gsmarena.com/
« Viimeksi muokattu: 07.08.09 - klo:13.31 kirjoittanut serola »

Hertsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 581
    • Profiili
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #30 : 08.08.09 - klo:09.36 »
LG KU990 Wiewty

mulla oli se mutta yritin tunkea siihen uutta teemaa yksillä netin ohjeilla.
se meni ihan solmuun.

3g
bluetooth
kosketusnäyttö
qwerty kosketusnäppäimistö
toimi ubuntun kanssa
pysty kytkeen ubuntusta nettiin
tukee 2gt muistikortteja mutta siinä toimii 8gt kortitkin.
5 megapixelin kanera jossa todella paljon tehokkaita toimintoja
pitkä akun kesto.
netissä haukutaan jonkun verran KUta mutta mielestäni oli todella hyvä puhelin
hinta mustaakseni 300€

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #31 : 08.08.09 - klo:10.19 »
Päätin lykätä avoimen puhelimen ostamista vielä toistaiseksi, mutta kiitos vastauksista.
Iski pihiys ja rahapula, joten huutokaupasta tulee E61i.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #32 : 31.12.09 - klo:00.16 »
Mikähän lienee Nokia Sports Trackerin tulevaisuus? Ainakin äsken näin vielä kaikki vanhat reissuni ja kuvat/filmit niistä - ja sain uudenkin lähetettyä.

Petri Y

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Suositelkaa mulle puhelinta
« Vastaus #33 : 06.01.10 - klo:21.23 »
Android kone.

Sieltä sitten jos qwertystä tykkää niin G1=T-Mobile G1=HTC dream
jos ei qwertystä tykkää
Niin sitten joku muu HTC Android kone.
Tai
Neonode N2

G1
+ hw qwerty näppis
+ gps, liiketunnistin ja kompassi
+ riittävänäyttö reso ja värit
+ mini usb liitäntä datalla ja lataukselle
+ ohjelmia marketista ilmaiseksi ihan sikana. mm. Cardio Trainer, Bebbled, Google Sky Map, GPS Speedo, Led Scroller, Orienteer, Note Everything, Ringroid, Scan2pdf Mobile, Voice recorder etc.
+ wlanissa ainakin tosi nopee web selain
+ gmail postit / kontaktit / kalenteri nätisti synkattuna webbiin.

- kamera vaan 3mpix ja ilman salamaa
- iso koko
- akun kesto
- T-Mobile G1 päivitettävyys vaatii hiukan enemmän.

Neonode N2
+ koko
+ käytettävyys
+ toimivuus
+ akun kesto
+ erikoisuus

- ei gps
- pieni näyttö
« Viimeksi muokattu: 06.01.10 - klo:21.25 kirjoittanut PMY »
- kaunis päivä asentaa ubuntu -