Kirjoittaja Aihe: Mikä usb-tikku on sopiva Ubuntulle? [ mm. Transcend 8G --HAJOSI]  (Luettu 3306 kertaa)

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Mikä halpa ja hyvä usb tikku on sopiva Ubuntun asentamiseksi tikulle? 4gigaa ylöspäin.
Mikä tikku siis toimii hyvin Ubuntun kanssa.
esim. ei lämpene jatkuvassa käytössä liikaa eli kestää ym.

T: Frank Zappa  8)

Edit: Toi Transcend 8 Gigaa makso 14 mk. Mutta vasta kuudennella kerralla Ubuntu asentui siihen Live-versiona 8.10.
         Välillä piti "mbr"ää  käsitellä SGD  Super Grup Diskillä. Nyt pyörii samaa vauhtia kuin kiintolevyllä. T:Frank

edit: 9/2010 hajos, mutta takuusta sain DataTravelerin 8 G....;)
« Viimeksi muokattu: 07.09.10 - klo:00.16 kirjoittanut Frank Zappa »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4186
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mikä usb-tikku on sopiva Ubuntulle?
« Vastaus #1 : 15.09.09 - klo:13.32 »
Transcend  JF V33
En vaan muista mistä ostin ko. tikun, mutta halpa se oli 2Gt =~ 6€
Ainakin on toiminut mukisematta.

http://www.vertaa.fi/kameran_muistikortit/transcend/jetflash_v33_8gb/
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

PenguinNerd

  • Vieras
Vs: Mikä usb-tikku on sopiva Ubuntulle?
« Vastaus #2 : 15.09.09 - klo:15.31 »
Minulla Corsair Flash Voyager 30,12 gigaa on olllut toimivin USB-tikku. Minullla on monesti ollut kyseisellä tikulla Ubuntu. Ja ennenkaikkea tämä, jos mikä on ollut ja on kestävä.
Suosittelen!  :)

juyli

  • Vieras
Vs: Mikä usb-tikku on sopiva Ubuntulle?
« Vastaus #3 : 15.09.09 - klo:19.35 »
Mikä tikku siis toimii hyvin Ubuntun kanssa.

Kyllä kaikki USB-tikut toimivat ihan ok. Tarvittaessa voit itse osioida ja "formatoida" tikun. "Formatointi" tarkoittaa sitä, että tikulle teet tikun  osiolle soveltuvan tiedostojärjestelmän, jolta bios ymmärtää käynnistää itse käyttöjärjestelmän.

vpv

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
  • 3 * Fedora + OpenWRT
    • Profiili
    • Fedora-sivuni
Vs: Mikä usb-tikku on sopiva Ubuntulle?
« Vastaus #4 : 15.09.09 - klo:19.41 »
Minä välttäisin tikkuja, joissa käytetään U3-tekniikkaa. Muistaakseni sen kanssa on joskus ollut ongelmia, kun se U3-osa väittää olevansa CD-asema.

http://en.wikipedia.org/wiki/U3

Blackheart

  • Vieras
Vs: Mikä usb-tikku on sopiva Ubuntulle?
« Vastaus #5 : 16.09.09 - klo:00.47 »
Löysin vahingossa tuollaisen sivun tänään. Onko kellään kokemusta tuosta putiikista. Olis ainaskin Kingston 16 GB USB-tikku ihan kivan hintainen (21,95€).

http://www.supermania.fi

Storck

  • Vieras
Vs: Mikä usb-tikku on sopiva Ubuntulle?
« Vastaus #6 : 16.09.09 - klo:01.02 »
Minä välttäisin tikkuja, joissa käytetään U3-tekniikkaa. Muistaakseni sen kanssa on joskus ollut ongelmia, kun se U3-osa väittää olevansa CD-asema.

http://en.wikipedia.org/wiki/U3

Ei ole minulla tuottanut vaivaa vaikka on ollut asennettuna Ubuntu U3-tikulle.

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Mikä usb-tikku on sopiva Ubuntulle? [ mm. Transcend 8G ]
« Vastaus #7 : 03.11.09 - klo:11.06 »

 Toi Transcend 8 Gigaa makso 14 mk. Mutta vasta kuudennella kerralla Ubuntu asentui siihen Live-versiona 8.10.
 Välillä piti "mbr"ää  käsitellä SGD  Super Grup Diskillä. Nyt pyörii samaa vauhtia kuin kiintolevyllä.

Uutta tietoa: Grub häipyi kokonaan live-8.10 asennuksesta! Enää ei edes SGD löytäny mitään, eikä korjannu asiaa.
Joten eikun uusi yritys: JA 8.10 (ei live) asentuikin nyt normaalisti, kuin ulkoiselle usb kiintolevylle. Kummallista.

Aivankuin usb-tikku olisi jotenkin sähköisesti järjestynyt tunnistettavaksi.

Kokeillaan tätä versiota ja katsotaan kuin kauan se kestää........

T: Frank Zappa  8)

Storck

  • Vieras
Vs: Mikä usb-tikku on sopiva Ubuntulle? [ mm. Transcend 8G ]
« Vastaus #8 : 03.11.09 - klo:15.40 »

 Toi Transcend 8 Gigaa makso 14 mk.

T: Frank Zappa  8)

OHO, vanha tikku siis...   ;)

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Eipäs kestänytkään kuin 6 vrk = n.20 boottausta. Nyt hävis taas grup.
Error message: cant mount (0.0).

Voi V kun on ubuntussa heikko tuo Grub hd(0.0). Sama lienee kaikissa Linuxeissa!
Miksei Grubia suojata paremmin tai kehitetä vaikka vara-Grubia, jos ensisijainen grubi haihtuu bittiviidakkooon......

eli uusiks meni taas  >:(

T: Frank Zappa  8)

Storck

  • Vieras
Minulla on Lexar-nimisellä 16 gigaisella tikulla 32-bittinen 9.10 Ubuntu ja pelittää loistavasti. Se on aina mukana matkassa jos/kun tarvii jotain tehdä eikä ole oma kone mukana, kaivan tikun ja isken lähimpään koneeseen eikä ole ollut mitään ongelmia. Käytän myös omilla koneilla sitä tikkuversiota ja hienosti menee.

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vielä toimii Transcend. 8.10.  Pistin 11/2009 Grubin 200 mb:n boot osioon, josta se käytti 46 mb.
Root-osio on 4.7 Gb ja home 1.9 Gb. swap 0.7 Gb.

Lisäsin koneeseen vielä keskusmuistiksi 1 G ja näyttikseksi Geforce 6200 512 mb.
Ei enää swappaile netissä niinhelposti, kun Ubuntu lataa ohjelmia käynnistyksessä 300-400 mb keskusmuistiin.

T: Frank  8)