Kirjoittaja Aihe: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?  (Luettu 5069 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« : 14.07.09 - klo:11.09 »
Olisikohan kenelläkään tiedossa toimivaa, mielellään graafista ohjelmaa Web-sivujen tuottamiseksi?

Olen kokeillut kolmea, jotka ovat Screem, Quanta plus ja Kompozer. Screem ja Kompozer kaatuilevat, Quanta plus on käytettävyydeltään outo ja toimii myös epäluotettavasti.
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Terhi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #1 : 14.07.09 - klo:11.18 »
Mun on pakko vastata ennen kuin joku muu vastaa ;D (Myönnä pois... Halusit kuitenkin vastata nano ;))

gedit - se on mun mielestä kaikkein paras ja toimivin ohjelma web-sivujen tekoon. Teen tolla oikeesti kaikki koodit (html, php, java, python) :) WYSIWYG se ei tosin ole, mutta vähän mielikuvittelua niin johan riittää.
~/ sweet ~/

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #2 : 14.07.09 - klo:11.27 »
Minulla Kompozer 0.8a4 toimii kaatumatta Jauntyssa. minulla se on tuo WYSIWYG oltava kun en muuten ymmärrä mitään sivujen teosta ;D
« Viimeksi muokattu: 14.07.09 - klo:11.39 kirjoittanut Jussi41 »
alkaa se kokemus karttua tästäkin

JussiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 681
    • Profiili
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #3 : 14.07.09 - klo:11.54 »
Hei,

miten on riittäisikö Seamonkeyn ominaisuudet? Siinähän on sisäänrakennettuna WYSIWYG composer -moduli. Simpllei, helppo, vakaa.
JusSi
Ubuntu 22.04.1 LTS (XPS 13, DELL), Ubuntu Mate 22.04.1 LTS, Linux Mint 20.3.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #4 : 14.07.09 - klo:22.23 »
Hei,

miten on riittäisikö Seamonkeyn ominaisuudet? Siinähän on sisäänrakennettuna WYSIWYG composer -moduli. Simpllei, helppo, vakaa.

Bingo! Sitä muuten kokeilin ja se toimi hyvin. Eikös tuo liene vanhoja Netscapen peruja? Ainakin ulkoasu näyttää siltä.

Muuten se CompoZer kaatuilee rumasti 0.7 -versiossa. Joko 0.8 on repoissa?
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #5 : 14.07.09 - klo:22.24 »
Mun on pakko vastata ennen kuin joku muu vastaa ;D (Myönnä pois... Halusit kuitenkin vastata nano ;))

gedit - se on mun mielestä kaikkein paras ja toimivin ohjelma web-sivujen tekoon. Teen tolla oikeesti kaikki koodit (html, php, java, python) :) WYSIWYG se ei tosin ole, mutta vähän mielikuvittelua niin johan riittää.

Kävi mielessä myös helmitaulu =)

Minulla on saitti kasassa, niin päivitän vain tietoja joten siihen joku WYSIWYG on poikaa...
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #6 : 14.07.09 - klo:22.39 »
w3c:n amaya voisi olla yksi vaihtoehto, debit löytyy suoraan sivulta jos ei halua koodista kääntää.

http://www.w3.org/Amaya/User/BinDist.html
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #7 : 14.07.09 - klo:23.12 »
w3c:n amaya voisi olla yksi vaihtoehto, debit löytyy suoraan sivulta jos ei halua koodista kääntää.

http://www.w3.org/Amaya/User/BinDist.html
Vaikken aiheen aloittaja olekkaan kokeilin tuota, mutta se meni ranskaksi... ??? Vähän huono (lue: olematon) tuo ranskan taito, joten voisko joku neuvoa mistä tämän saa vaikka enkuksi. :D
EDIT: Löytyi jo. Sieltä toisesta valikosta alin kohta ja sitten siihen yhteen fr (French) juttuun fi (Finnish).
On muuten vain puolittain käännetty, joten paras olisi varmaan käyttää enkuksi (nyt varmaan onnistuu kaikilta vaihtaa kieli ;)) tai alkaa kääntää, mutten kyllä oikein tykkää käyttää tätä. Jotenkin ei oikein toimi...siis ei ole yhtä hyvä, kuin mihin olen tottunut, mutta yleensä kirjoitankin koodini käsin. ::)
« Viimeksi muokattu: 14.07.09 - klo:23.18 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #8 : 15.07.09 - klo:10.56 »
Hei,

miten on riittäisikö Seamonkeyn ominaisuudet? Siinähän on sisäänrakennettuna WYSIWYG composer -moduli. Simpllei, helppo, vakaa.

Bingo! Sitä muuten kokeilin ja se toimi hyvin. Eikös tuo liene vanhoja Netscapen peruja? Ainakin ulkoasu näyttää siltä.

Muuten se CompoZer kaatuilee rumasti 0.7 -versiossa. Joko 0.8 on repoissa?

Ei se kompozer 0.8a4 varmaan ainakaan normirepoissa ole. Mutta pakatun paketin latasin, purin ja käytän. Ja hyvin toimii ;D
alkaa se kokemus karttua tästäkin

odysseus

  • Vieras
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #9 : 16.07.09 - klo:16.10 »
Nuo wysiwygit on kyllä niin karmeita työkaluja, että jos nyt välttämattä haluat saada epästandardia ja vanhanaikaista hötmiä aikaiseksi niin sitten.. ..kaikki on tablea ja stylet koodin seassa jne... EI ei ei ei ei ei ei .......

Koodaisin tekstieditorilla (vaikka Bluefish) ja jos ei html/xhtml ja css onnistu kooditasolla, niin jätä homma ammattilaiselle.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #10 : 16.07.09 - klo:16.45 »
Itse kahlasin vaikka mitä ohjelmia läpi eikä mistään tullut oikein mitään, jos olisin heti alkuunsa uskonut että tekstieditorilla itse näpyttelemällä saa parhaimman tuloksen niin olisin säästänyt monet kirosanat ja pelihousut.
Se ei oikeasti ole kovin vaikeaa kunhan vain viitsii hetkeksi paneutua.

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #11 : 17.07.09 - klo:17.05 »
Nuo wysiwygit on kyllä niin karmeita työkaluja, että jos nyt välttämattä haluat saada epästandardia ja vanhanaikaista hötmiä aikaiseksi niin sitten.. ..kaikki on tablea ja stylet koodin seassa jne... EI ei ei ei ei ei ei .......

Koodaisin tekstieditorilla (vaikka Bluefish) ja jos ei html/xhtml ja css onnistu kooditasolla, niin jätä homma ammattilaiselle.


Kuka tekee sivujaan mihinkin tarpeeseen. Operaattori tarjoaa kotisivutilaa ja ajattelin sitä käyttää ihan huvikseni. Välttämättä tulos ei täytä standarteja:)Eikä oikeastaan varmasti täytä!  Mutta eipä mulle väliä, kun omaan silmään saan tyydyttävää jälkeä. Tähän en ammattilaista tarvitse. Kompozer ajaa sen asian.
alkaa se kokemus karttua tästäkin

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 878
    • Profiili
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #12 : 17.07.09 - klo:19.13 »
Nuo wysiwygit on kyllä niin karmeita työkaluja, että jos nyt välttämattä haluat saada epästandardia ja vanhanaikaista hötmiä aikaiseksi niin sitten.. ..kaikki on tablea ja stylet koodin seassa jne... EI ei ei ei ei ei ei .......

Koodaisin tekstieditorilla (vaikka Bluefish) ja jos ei html/xhtml ja css onnistu kooditasolla, niin jätä homma ammattilaiselle.


Kuka tekee sivujaan mihinkin tarpeeseen. Operaattori tarjoaa kotisivutilaa ja ajattelin sitä käyttää ihan huvikseni. Välttämättä tulos ei täytä standarteja:)Eikä oikeastaan varmasti täytä!  Mutta eipä mulle väliä, kun omaan silmään saan tyydyttävää jälkeä. Tähän en ammattilaista tarvitse. Kompozer ajaa sen asian.
No nimenomaan. Wysiwyg tyyppiset editorit on meille harrastelijoille omiaan. Sivuja kun tekee omaksi ilokseen ja sukulaisten harmiksi ;D
Opettelu mielessä esimerkiksi Kompozer on omiaan. Voi tuolla wysiwyg puolella treenailla ja tutkailla source-välilehdellä miltä koodi näyttää. Tehdä muutoksia ja katsoa samantien vaikutuksen. Huomattavasti hauskempaa kuin  tyhjän txt-tiedoston naputtelu. (Oli se nyt helppoa tai ei).
Omia sivujaan (tai miksei mitä tahansa sivua) voi validoida vaikka täällä http://validator.w3.org/.
PS. Operassa tuo löytyy hiiren oikean napin valikossa. Hauskaa ajankulua tuokin ;)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Toimiva ohjelma Web-sivujen tekemiseksi?
« Vastaus #13 : 17.07.09 - klo:21.12 »
Opettelu mielessä esimerkiksi Kompozer on omiaan. Voi tuolla wysiwyg puolella treenailla ja tutkailla source-välilehdellä miltä koodi näyttää. Tehdä muutoksia ja katsoa samantien vaikutuksen. Huomattavasti hauskempaa kuin  tyhjän txt-tiedoston naputtelu. (Oli se nyt helppoa tai ei).
Jep. Itse olen Quanta Plussalla tehnyt yleensä Wizardilla uuden sivun jota muokkailen. Nopeampaa, kuin aloittaa ihan tyhjästä.

PS. Operassa tuo löytyy hiiren oikean napin valikossa. Hauskaa ajankulua tuokin ;)
Jep ja todennäköisesti FF:ään saa jotenkin...(lisäosalla)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.