Rupesin tuossa eilen illalla itsekseni tutkiskelemaan myös tätä asiaa. Löysin yhden
vinkkisivun, jossa kerrottiin, että laitetaan juuri tuolla fstab tiedostossa tmpfs systeemillä temppi rammiin. Sitten menin FF about:config paikkaan, jossa myös oli ohjeen mukaan mahdollista laittaa swapit rammiin. Vähänkö oli hauskaa kun avasin about:config "sivun". Here be dragons! I'll be careful, I promise... heh. joo.
browser.cache.disk.parent_directory. Set the value to /tmp.
Ohjeen mukaisesti lisäsin fstabiin rivin
tmpfs /tmp tmpfs defaults,noatime,mode=1777 0 0
Tämä tosin eroaa hieman sinun kertomastasi vinkistä. Onko erolla suurikin merkitys? Näillä nikseillä FF alkoi käyttäytyä jo paljon nätimmin. Rammin kulutus kasvoi pari prosenttiyksikköä.
Tänään saaduista vinkeistä poimin kuitenkin vain seuraavan:
browser.sessionstore.interval 60000 (eli 1 min)
Kokeilin jo joskus aikaisemmin muutamia selaimia kuten seamonkey ja epiphany. Ne todellakin toimivat eri tavalla kuin FF. Niiden käyttö vain jäi aika lyhyeksi, koska olin juuri oppinut hyödyntämään FF ominaisuuksia omasta mielestäni melko hyvin.
ctrl + l menee osoiteriville ja sieltä saankin näppiksellä paljon kivoja komentoja aikaiseksi. Monet hakukoneet olen virittänyt toimimaan lyhyillä komennoilla. Kun kirjoitan esim. "wa earth mass" ilmoittaa wolfram|alpha paljonko maapallo painaa. Kun taas kirjoitan "gi saturn" aukeaa google images galleria saturnuksen kuvista. Samalla logiikalla olen valjastanut käyttööni monia muita näppäriä palveluita kuten wikipedia, finspell, dictionary.com, sanakirja.org ja niin edelleen. En tiedä onnistuuko sama tehokkuus muilla selaimilla.
Käytän FF:n historiaa aika usein, joten sen menettäminen ei juuri maistu.
Kiitos kuitenkin vinkeistä.