Kirjoittaja Aihe: #ubuntu-fi-offtopic IRC kanavan ilmapiirissä parantamisen varaa  (Luettu 20133 kertaa)

PenguinNerd

  • Vieras
edit: poistettu teksti
EDIT//gdm otsikkoa muokattu
edit2: Yliviivaus, hyvä on ei poisteta ketjua.
edit3.koko teksti pois poistetaan muut viestit
edit.4: kaikki minkä voin poistettu
« Viimeksi muokattu: 13.08.09 - klo:21.02 kirjoittanut PenguinNerd »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Aika harva kait jaksaa irkkailla? Itseä ei ainakaan kiinnosta, vaikka aika tiuhaan täällä foorumilla tulee käytyä. Enkä kyllä tiedä ketään aloittelijoita, jotka sitä käyttäisi, eli en kyllä yhtään sinänsä ihmettelisi jos kankeahkoon ilmapiiriin törmäisi. Tuo ignoretetaan nyt on ihan turhaa spekulointia. En itsekään vastaisi mitään jos en vastausta sattuisi tietään, vaikka linjoilla olisin...  ::)

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Freenoden vai Quakenetin kannu...?  :P
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
IRC-kanavilla on samanlainen kohtelu kuin täällä, sitä saa mitä tilaa.
Nyt puhutaan kuitenkin ilmeisesti #ubuntu-fi-offtopic kanavasta


#ubuntu-fi
Lainaus
14:13   PenguinUbuntux : UNetbootin ohjelma tunkee tiodostot koko ajan Winukan osiolle vaikka tekis mitä! En saa Ubuntu
                          USB tikkua Winukan takia! Help?
 14:20   PenguinUbuntux : Olkoot ratkaisen ongelman TAAS itse!
 14:31   tale : PenguinUbuntux: Siinähän oppii kun itse selvittää. Mutta apuakin saat jos kerrot ongelman semmoisella
                tavalla että minä sen ymmärtäisin.

Vaikka kanavalla ihmisiä on, ei se tarkoita että, kysymyksiin vastataan sillä sekunnilla.

#ubuntu-fi-offtopic
Lainaus
19:16   wicke : hmm... qemulla ei siis voi antaa rammia velaks?
 19:23   PenguinUbuntux : Oho! Kaikki paikalla!
 19:27   PenguinUbuntux : Jaha ja heti kun minä tulin kaikki kaikkoavat
 19:30   PenguinUbuntux : eI SITTE!

Eli oma käytös vaikuttaa paljon!
« Viimeksi muokattu: 27.06.09 - klo:20.16 kirjoittanut gdm »
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
IRC-kanavilla on samanlainen kohtelu kuin täällä, sitä saa mitä tilaa.
.
.
Eli oma käytös vaikuttaa paljon!


Olisihan se pitänyt arvata!  ;D Pitää sitten parantaa tapansa  ;)

Mutta silti IRC:hen en mene enää ikinä!  >:( Keskustelufoorumi sopii minulle paremmin.. Täällä voi perua sanasakin helpommin..  ;)

Eihän siellä tosiaan mikään pakko ole olla.
Mutta kuten tuosta ylemmästä lainauksesta näkee, sinulta kysyttyyn ongelman selvempää esittämistä, mihin et enää vastannut.
Alemmassa vedit itse herneen nenään?

Edelleen, ei se tarkoita että siellä on keskustelua 24/7 vaikka väkeä on paikalla.

Mutta foorumin puolellakin kannattaa miettiä mitä sanoo, kaikkea ei voi perua.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Storck

  • Vieras
Johtuneeko minusta mutta Minusta Ubuntun IRC-kanavilla on jotenkin tympeä aloittelijoita syrjivä ilmapiirii..  :( Kaikkiin n00b kysymyksiin vastataan töksähdellen eli todella tympeästi. Miten sellaisessa ilmapiirissä esim oppii mitään.. Minutkin tunnutaan potkivan/"ignoretetaan" pihalle jotenkin sieltä ilman perusteltua syytä. Puhunenko liikaa??   ;)

Hyvääkin on: Keskustelufoorumilla ollaan asiallisia  ;D Kiitos siitä! Ja kysymyksiin vastaa pikavauhtia..  ;D

Olkaa ystävällisiä ja parantakaa yhteisön ilmapiiriä kumminkin joka suhteessa erityisesti IRCtä!  :-\ Muuten pidän Ubuntusta, mutta yhteisöä tulee parantaa tai aloittelijat karkaavat!! > Ubuntun ja Linuxin ja avaimen lähdekoodin maine kärsii!! Tämä yhteisö kylläkin voittaa muut Linux yhteisöt   :)

Mitäs muut ajattelette? Vai onko vika minussa?  ??? Voi olenko liian n00b käyttämään Linuxia?

Huom. Lukekaa teksti pienellä varauksella sillä kirjoitin tämän tekstin suuttuneena ja väsyneenä!

En ole koskaan kyseistä systeemiä kokeillut eikä ole näköpiirissä tarvetta siihen.

Ei kai sillä "paikalla" ole merkitystä missä asiat kysyy, kysymysten laatu ja luonne merkkaa paljon. Minä en vastaa sellaisiin joissa otsikko on tyyliä: "APUA", "Ei toimi", jne jne ja hyvin äkkiä ns. vaativat asiakkaat jää minulta huomaamatta. Nöyränä olen vielä itsekin kun en ole mikään koodaaja enkä guru enkä mitään muutakaan. Kysyjiä edes yritän auttaa, vaatijat saa jäädä omilleen.

Storck

  • Vieras
tämä keskustelu ei kuulu tänne  ;D!

No kyllä sitä oppii!  8)

Miksei kuuluisi, tämä herättää varmasti monessa ajatuksia. Suuntaan ja toiseen.    :o   ;)

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
irkkaan hyvin, hyvin harvoin ja aina freenoden #ubuntu-fi:ssa. Se on varmasti nopein ja selkein tapa saada apua enemmän tai vähemmän triviaaleihin ongelmiin. Oma asenne on tärkein tekijä siinä, saako apua vai ignoraako muut kysyjän.

Mä olisin ennemmin sulkenut irssin kun vastannut OP:n kysymyksiin (jos noi lainaukset edustaa riittävän hyvin OP:n kommunikaation linjaa).
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

Storck

  • Vieras
Eli parempi vain ottaa neuvoista (ööö) vaarin(ko se oli?). Ja ottaa easymmin ja kaikilla on kivempaa   :D!


Jep, neuvosta vaarin   ;D
Lainaus
Näiden sanontojen ”vaarilla” ei ole mitään tekemistä isoisää tarkoittavan vaarin kanssa. Lähtökohta on ruotsin kielessä: pitää vaarin on samaa kuin hålla var, ja ottaa vaarin on samaa kuin ta vara. Ruotsin var tai vara tarkoittaa huomiota, huolenpitoa. Samaa alkuperää on varomista ja varoittamista tarkoittava saksan sana wahren.

Lähde: Kotimaisten kielten tutkimuskeskus

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Hmmh, minusta ei kannata mitään internetissä kohtaamaansa negatiivista reaktiota ottaa henkilökohtaisena. Myöskin oma kohellus voi aiheuttaa hyvin negatiivisia tuntemuksia muissa henkilöissä.

Lainaus
19:23   PenguinUbuntux : Oho! Kaikki paikalla!
 19:27   PenguinUbuntux : Jaha ja heti kun minä tulin kaikki kaikkoavat
 19:30   PenguinUbuntux : eI SITTE!
IRC ei oikein toimi näin, moni pitää yhteyksiä yötä päivää auki IRC:iin, eikä se että siellä näkyy olevan porukkaa tarkoita, että he olisivat koneen ääressä, ja tuossakin näkyvä turha kohellus ei kyllä auta mitään. On kyllä totta, että ainakin Quakenetin IRC-kanava ei ole niin asiallinen kuin tämä foorumi. Kai se on niin, että ihmiset ajattelevat, että foorumi on se paikka vakavalle keskustelulle, ja IRC on se paikka jossa otetaan rennosti. Hymyä huuleen ja mukaan IRC:n maailmaan, se että joku ei vastaa tai joku on ilkeä, ei tarkoita että kaikki olisivat sitä.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
IRC ei oikein toimi näin, moni pitää yhteyksiä yötä päivää auki IRC:iin, eikä se että siellä näkyy olevan porukkaa tarkoita, että he olisivat koneen ääressä, ja tuossakin näkyvä turha kohellus ei kyllä auta mitään. On kyllä totta, että ainakin Quakenetin IRC-kanava ei ole niin asiallinen kuin tämä foorumi. Kai se on niin, että ihmiset ajattelevat, että foorumi on se paikka vakavalle keskustelulle, ja IRC on se paikka jossa otetaan rennosti. Hymyä huuleen ja mukaan IRC:n maailmaan, se että joku ei vastaa tai joku on ilkeä, ei tarkoita että kaikki olisivat sitä.
Jep, tämä on juuri näin. Eli itsekin "olen" irkissä 24/7, mutta äskenkin olin muutaman päivän lomalla, enkä vilkaissut kertaakaan #ubuntu-fi-kanavaa. Joten kannattaa irkissäkin odotella aina muutama hetki ennen kuin alkaa kysymään uudestaan.
alias vililikku

Taleman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Johtuneeko minusta mutta Minusta Ubuntun IRC-kanavilla on jotenkin tympeä aloittelijoita syrjivä ilmapiirii..  :( Kaikkiin n00b kysymyksiin vastataan töksähdellen eli todella tympeästi. Miten sellaisessa ilmapiirissä esim oppii mitään.. Minutkin tunnutaan potkivan/"ignoretetaan" pihalle jotenkin sieltä ilman perusteltua syytä. Puhunenko liikaa??   ;)


Tässä taitaa olla nyt väärä käsitys IRC-median luonteesta. Ei siellä ole päivystystä joka heti vastaa kanavalle tulijoille. IRC ei ole sopiva neuvontapalvelu, jos vastaus on saatava 5 minuutin sisällä. IRC:ssä ollaan usein vain kello 17 - 21, muu aika ollaan töissä, nukutaan tai muiden kuin tietokoneviihteen parissa.

Tarkoitus on, että esitetään kysymys (jos siis ollaan neuvoa etsimässä), ei välttämättä tarvita tervehdyksiä tai muutakaan small talkia. Sitten odotellaan kohtuullinen aika, pari tuntia tai jos hiljaisena aikana kysytään niin pidempäänkin. Jos kysymys on esitetty selkeästi ja kysymys liittyy kanavan aihepiiriin siihen hyvinkin saa vastauksen aikanaan.

IRC toki on pikaviestin, mutta pikainen viestintä toimii vain jos keskustelijat ovat tietokoneensa äärellä ja seuraavat IRC:iä koko ajan. Kanavalla voi olla paljonkin väkeä, mutta ei välttämättä ketään juuri sillä hetkellä lukemassa mitä kanavalla viestitään. Ei siis pidä hermostua jos kukaan ei vastaa kanavalle tulijan tervehdykseen tai muutenkaan reagoi. Kannattaa ensin lukea kanavan otsikko josko siellä kerrottaisiin kanavan aihepiiri ja muuta hyödyllistä. Jotkut kanavat esimerkiksi eivät suosi vapaata keskustelua, jolloin rupatteluun ei välttämättä vastata lainkaan.
Tapio Lehtonen
Pori

Storck

  • Vieras
Hmmm...   ihan samaan sävyyn vuodatit myös eilen
Lainaus
Toivottavasti olin mielyttävää seuraa.  Smiley
Lopeta jo tuo puoliksi itsesäälissä uiskentelu.

tämä kirjoitus on sitten ihan neutraali luonteeltaan

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ketju pois! Kiitos.
« Vastaus #13 : 28.07.09 - klo:11.26 »
Voisiko joku jo poistaa tämän typerän ketjun!   >:(  :'(

Eikös se onnistu poistamalla ensimmäinen viesti tai jotain? Sinun ketjusihan tämä on.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Et voi aloitusviestiä poistaa jos ketjussa on vastauksia.

Minun mielestäni tämä ketju on opettavainen ja sillä varjolla en sitä poista.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Ketjun poisto epäonnistui!
« Vastaus #15 : 28.07.09 - klo:12.34 »
Justiinsa kun yritän poistaa ensimmäistä viestiä tulee:
"Virhe"
"Et voi poistaa omia aiheitasi tällä alueella"
Help?  ???

lisäys: eikä onnistu vaikka kuinka kikkailee  :(

Anna ketjun olla vaan, ei se niin vakavaa ole. Kaikilla meillä on huonoja päiviä, eikä silloin tahdo kärsivällisyys tms. riittää mihinkään. Hermo menee pienemmästäkin vastoinkäymisestä...

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
On jo todettu ettei ketjuja poistella, ei itse tarvitse riehua, saati ottaa niin tosissaan. Mitähän siellä IRC:ssä nyt tapahtui? Oikeasti tälläinen "Minulle oltiin ilkeitä Internetissä yhyy"-pelleily on niin turhauttavaa.
« Viimeksi muokattu: 13.08.09 - klo:19.48 kirjoittanut Lasse. »
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
huh huh taas, kun lukee noita backlogeja #ubuntu-fi-offtopic kannulta niin...

Se kanava on offtopic-> aiheen vierestä -> vapaata keskustelua
Jos et halua tätä aihetta katsoa, niin älä siihen kerro jatkuvasti kuinka sinua häiritsee se.

mikä yhteisöllisyys?
Ei se vaadi notkumista missään IRC:ssä tai keskustelualueella!
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Jos et halua tätä aihetta katsoa, niin älä siihen kerro jatkuvasti kuinka sinua häiritsee se.

mikä yhteisöllisyys?
Ei se vaadi notkumista missään IRC:ssä tai keskustelualueella!
Komppaan kyllä tuota jos et halua muiden tietävän tai itsekään aiheen nousevan esille. Eksyin tähän ketjuun (taas) vain ja ainoastaan, koska olen tähän ketjuun kirjoittanut ja PenguinNerd on itse kirjoittanut, eli nostanut aiheen taas ylös. Itse kun käytän aina ensimmäisenä foorumille tullessa "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" linkkiä.

Universaali fakta vain taitaa olla, että netistä ei ihan noin vain poisteta mitään lopullisesti. Eikä mistään kannata muutenkaan ottaa mitään herneitä, eikä sinne IRC:iin ole mikään pakko mennä. Jos se ei sinulle sovi, niin älä käytä sitä. Jos joku vinoillut sinulle, niin...no älä nakkaa pas*kaakaan siitä   :)

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Ubuntu IRC #ubuntu-fi-offtopic
« Vastaus #19 : 13.08.09 - klo:20.35 »
Universaali fakta vain taitaa olla, että netistä ei ihan noin vain poisteta mitään lopullisesti. Eikä mistään kannata muutenkaan ottaa mitään herneitä, eikä sinne IRC:iin ole mikään pakko mennä. Jos se ei sinulle sovi, niin älä käytä sitä. Jos joku vinoillut sinulle, niin...no älä nakkaa pas*kaakaan siitä   :)

itse komppaan tuota.

Kun luin nuo jutut mistä syystä OP on herneensä menettänyt(#ubuntu-fi-offtopic, tänään), niin en löytänyt mitään sellaista minkä takia kannattaisi sierainta väkivalloin laajentaa.

Se juttu itseasiassa on jatkunut samanlaisena lähtösi jälkeen ja mikään niistä jutuista ei ollut sinua vastaan suunnattu.


Mutta miksi ihmeessä ketjuja ei poisteta tällä foorumilla? Mikä estää?  Lakiko? Kai minulla on oikeus tämän ketjun poistamiseen? Haluan vaan selityksen ja äkkiä sittenkin!

Olen kyllä itsekin kyllästynyt tähän!  >:(

jätin ketjun poistamatta siitä syystä että, se on opettavainen ja voi tarjota toisille jotain mitä sinulle ei enää.

Jos olet aikeissa menettää hermosi, sammuta kone ja mene ulos haukkaamaan happea, älä haaskaa sitä kiukkua "internettiin" sillä voi olla kauaskantoisempia seurauksia.


Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!