Kirjoittaja Aihe: Windows 7 160mt ramilla?  (Luettu 13267 kertaa)

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: Windows 7 160mt ramilla?
« Vastaus #40 : 08.07.09 - klo:12.56 »
Onko Win 7 todella niin kevyt kun väitetään?  ???
Teoriassa voi ollakin, vaan kun tehdään normaaliasennus ohjelmistoineen ja tietoturvaturhakkeineen niin keveys on tiessään ja tahmeus pahenee päivitys päivitykseltä. Näin kävi 98:lla, NT:llä, 2000:lla. XP:llä ja Vistalla. Koska 7 ei ole mitään muuta kuin NT7, niin odotettavissa ei ole kuin tilapäinen parannus.

Viime viikolla törmäsin XP:hen vuodelta 2003 1,2GHz koneessa jossa oli vain 128M rammia. Sehän boottasi asiallisen reippaasti ja haukkasi työpöydän kanssa 110 Megaa. Vaan vehkeessä ei ollut edes SP1:tä, tietoturvaa eikä nettiyhteyttä. Se myös tahmeni kylllä kun MSOfficen käynnisti eli päästin swapin puolelle. Tämän hetken XP-koneet vaativat jo gigatavun muistia järkevään toimintavasteeseen.

Rehellisesti sanoen alle kahden gigan muistilla Vistan tai NT7:n käyttö on tuskaa, samoin prosessorin pitää olla vähintää 2,8 gigainen vaikka olisi kaksikin ydintä.

T:Jallu59
Itse tesmin Win xp:tä virtualboxissa ja sain sen käynnistyyn 25 megalla. Asennus ei varmaan onnistu, mut sen jälkee kaikki turha pois.
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Windows 7 160mt ramilla?
« Vastaus #41 : 08.07.09 - klo:12.58 »
Itse tesmin Win xp:tä virtualboxissa ja sain sen käynnistyyn 25 megalla. Asennus ei varmaan onnistu, mut sen jälkee kaikki turha pois.

O_O
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

HaXeri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 225
  • Arch linux & Kubuntu 10.04
    • Profiili
    • niksipedia
Vs: Windows 7 160mt ramilla?
« Vastaus #42 : 10.07.09 - klo:19.23 »
Itse tesmin Win xp:tä virtualboxissa ja sain sen käynnistyyn 25 megalla. Asennus ei varmaan onnistu, mut sen jälkee kaikki turha pois.
Uujea!  ;D Siitäpähän saankin projektin :) Minulla on nimittäin tuolla wanha olivetti jossa 25mt muistia ja muuta kivaa :), kauanhan tuo boottasi?
HUOMIO! Linux kouluihin! AMD Phenom II 3.2GHz X4  2x2gt 1600mhz 500gt
Dealextremestä tekniikkaa polkuhintaan

Eetu_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 261
    • Profiili
Vs: Windows 7 160mt ramilla?
« Vastaus #43 : 10.07.09 - klo:20.17 »
Itse tesmin Win xp:tä virtualboxissa ja sain sen käynnistyyn 25 megalla. Asennus ei varmaan onnistu, mut sen jälkee kaikki turha pois.
Uujea!  ;D Siitäpähän saankin projektin :) Minulla on nimittäin tuolla wanha olivetti jossa 25mt muistia ja muuta kivaa :), kauanhan tuo boottasi?
http://www.youtube.com/watch?v=b3igqv0biwA

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Windows 7 160mt ramilla?
« Vastaus #44 : 11.07.09 - klo:12.04 »
Minoon rc:tä kokeillu jonkin aikaa ja todennu muuten hyväks, mutta viime aikoina se on ruvennu hidasteleen ihan älyttömästi. Ja varmuuskopiointi systeemi jämähtää aina kohtaan 7(huom 7) % . Eli on se tyypillinen WINDOWS.

Pysytään vaan Buntussa.

PenguinNerd

  • Vieras
Vs: Windows 7 160mt ramilla?
« Vastaus #45 : 14.07.09 - klo:21.36 »
Nyt kun 7:ää olen käyttänyt totean: 7 toimii kenties tommoisella koneella.  :-\

Lisäys: Mutta tökkii varmasti melekoosen paljon  :D.
« Viimeksi muokattu: 15.07.09 - klo:09.55 kirjoittanut PenguinNerd »

Hertsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 581
    • Profiili
Vs: Windows 7 160mt ramilla?
« Vastaus #46 : 15.07.09 - klo:10.08 »
Meikäläinen kokeili win 7 tässä 1,9ghz Intel celeron ja 2gb ram kannettavassa ja pyöri todella hyvin.
Tässä myös vista business pyörii oikein mukavasti. Asennettuna tietysti jämähdyksen estoksi advanced systemcare ja
se sstem caren smart defrag. käytän myös smart ramia. Asennettuna muummoassa office 2007 SP2, AVG antivirus free, Comodo firewall PRO,
skype, Firefox, Explorer 8 ja kaikki windows päivitykset. Kone toimii oikein hienosti. Monien SiS:sin osien ansiosta vista toimii jopa paremmin kuin Ubuntu (harvinaista mutta totta  :'( ) Nämä ohjelmat siis vista businessissa.

Laita kovalevy kiinni nopeampaan koneeseen ja asenna se win7. Sitten laita kovo takas siihen koneeseen. Muistan että joskus sain XPn niin asennettua koneeseen johon se ei microsoftin mukaan sovi.