Kirjoittaja Aihe: Mythtv:n backend-mythweb serverin asennus  (Luettu 2385 kertaa)

HaXeri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 225
  • Arch linux & Kubuntu 10.04
    • Profiili
    • niksipedia
Mythtv:n backend-mythweb serverin asennus
« : 19.06.09 - klo:11.55 »
10:48 < HaXeri> Osaiskohan joku neuvoa mua ton mythtv:n asennuksessa?
10:48 < HaXeri> Mulla on sellanen servu millä mä haluisin ajastaa tv ohjelmia mythwebin avulla
10:49 < HaXeri> Siinä oon nyt asennettuna mythtv ja härpäkkeet sekä mythweb mutta näyttää siltä ettei ohjela löydä korttia tjs
10:56 < HaXeri> Yritin tehdä channels.confin näiden ohjeiden mukaan: http://wiki.ubuntu-fi.org/MythTv
10:56 < HaXeri> Mutta sanoo sudollakin "lupa evätty"

Kopioin rivit irkistä... Mutta joo tollanen ongelma olisi, Tikku on ArtecT14BR joka toimii esim. me-tv:n kanssa (samalla koneella).
HUOMIO! Linux kouluihin! AMD Phenom II 3.2GHz X4  2x2gt 1600mhz 500gt
Dealextremestä tekniikkaa polkuhintaan

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Mythtv:n backend-mythweb serverin asennus
« Vastaus #1 : 19.06.09 - klo:12.04 »
Aika jännä. Mulla oli sama tikku ja ainut ongelma oli liian huono singnaali MythTV:lle. Muilla ohjelmilla toimi, mutta sitten kun sain sen kytkettyä kattoantenniin niin alkoi toimia hienosti. Kyllä se sen tikun löysi vaikka singnaali oli riittämätön. Olethan mythtv-setupilla lisännyt sen?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

HaXeri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 225
  • Arch linux & Kubuntu 10.04
    • Profiili
    • niksipedia
Vs: Mythtv:n backend-mythweb serverin asennus
« Vastaus #2 : 22.06.09 - klo:14.18 »
Öö, nyt #ubuntu-fi:n avulla sain vihdoin channels.confin kanavia täyteen mutta sitten yritin mennä mythwebiin eikä siellä näkynyt kanavia ollenkaan, mythbackend on kokoajan rullaamassa ja restartattu muutaman kerran
HUOMIO! Linux kouluihin! AMD Phenom II 3.2GHz X4  2x2gt 1600mhz 500gt
Dealextremestä tekniikkaa polkuhintaan

joutsen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Mythtv:n backend-mythweb serverin asennus
« Vastaus #3 : 23.06.09 - klo:02.34 »
Vähän tyhmä kysymys, mutta: oletko importannut sen channels.confiin mythiin?

HaXeri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 225
  • Arch linux & Kubuntu 10.04
    • Profiili
    • niksipedia
Vs: Mythtv:n backend-mythweb serverin asennus
« Vastaus #4 : 25.06.09 - klo:23.38 »
en  ;D Mitenkäs se tehdään?
HUOMIO! Linux kouluihin! AMD Phenom II 3.2GHz X4  2x2gt 1600mhz 500gt
Dealextremestä tekniikkaa polkuhintaan

joutsen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Mythtv:n backend-mythweb serverin asennus
« Vastaus #5 : 26.06.09 - klo:01.00 »
Siitä on aikaa kun tämän tein, ja jostain varmasti löytyy paremmatkin ohjeet, mutta:

System -> Administration -> MythTV Backend Setup

Olettaen että sinulla on asetuskohdissa General, Capture cards (minulla DVB-kortti), Video sources (minulla nimetty "Cable") jotain järkevää, luo Input connections -kohdassa yhteys kortin ja video sourcen välillä, sitten valitse "Scan for channels", jossa vaihda kohdassa "Scan Type" arvoksi "Import channels.conf" ja anna tiedoston sijainti, sitten Next.

Muistaakseni tiedoston sijainnin antamisessa oli joku dokumentoimaton hienous jotta homma toimi, oliko niin että ei saanut laittaa itse tiedoston nimeä vaan pelkkä hakemisto (vai päinvastoin, että tiedoston nimi oli oltava, en muista).