Kirjoittaja Aihe: Me TV -suossa  (Luettu 3567 kertaa)

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Me TV -suossa
« : 18.06.09 - klo:19.32 »
Versio versiolta Ubuntussa nämä samat ongelmat:

9.04 tulilla, ja kaikki puhtaalta pöydältä. Olin jostakin ymmärtäväni, että tässä olisi ollut ainkakin Anyseen E30 perusmallille suora tuki. Ok. latasin Me TV: 0.5.30-1, jonka piti olla viimeinen versio, jossa tekstityskin toimi. Ohejelman avaaminen tuottaa kuitenkin ilmon: Virhe hakemiston /usr/share/doc/dvb-utils/examples/scan/dvb-t avaamisessa: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole. Ja siihen se sitten stoppaa.

Tarvitaanko jotain lisäpalikoita vaiko mitä pitäisi tehdä. Yritin ladata pakettienhallinan kautta, jotain .7 -versiota, jonka mukana tulee sitten joku xine-jotain. Mutta homma ei senkään kanssa toimi. 0.9 versiotakin on, mutta se ei hae edes kanavia. Olen siis taas kerran täysin suossa. Miksi tämä on tällaista sotkua joka kerta ja joka versiolla?  Help, mitä tehdä?


New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Me TV -suossa
« Vastaus #1 : 19.06.09 - klo:11.51 »


Asenna dvb-utils. Tuolla mainitussa hakemistossa olisi valmiina kanavanippujen taajuudet, joita me-tv yrittää bongata omaan konffiin.


Ei se nyt ihan noinkaan voi mennä, koska tuon dvb-utils -paketin asennus hävittää Me TV:n (Digital television) valikosta kokonaan, enkä sitä löydä enää käynnistettäväksi. Totemissa näkyy olevan mahdollisuus katsoa myös telkkaria (DVB-kortti 0), mutta se ilmoittaa kuitenkin ettei tarvittavaa liitännäistä ole! Itsekin ohjelmoineena en kylläkään menisi moista pöljää virheilmoitusta laittamaan, koska se ei opasta käyttäjää kunnolla. Pitäisi myöskin kertoa, MIKÄ SE LIITÄNNÄINEN ON! Joten, jos ei se Me TV koneesta hävinnyt ole, mistä sen voisi dvb-utils -paketin asennuksen jälkeen löytää? Miksi paketti hävittää Me TV:n valikosta? Ei oikeiden ohjelmien ja ohjelmoijien näin pitäisi toimia.

EDIT: siis dvb-utils paketin asennus poistaa Me TV:n
« Viimeksi muokattu: 19.06.09 - klo:12.10 kirjoittanut New_user »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Me TV -suossa
« Vastaus #2 : 21.06.09 - klo:10.58 »
Ei poista. Asensin äsken nuo dvb-jutut. Tuo dvb-utils näkyy olevan meta-paketti tuolle appsille.
Jaunty 64-bittinen:
Koodia: [Valitse]
tomppeli@tomppeli-laptop:~$ apt-cache policy dvb-utils me-tv dvb-apps
dvb-utils:
  Asennettu: 1.1.1+rev1207-4
  Ehdokas: 1.1.1+rev1207-4
  Versiotaulukko:
 *** 1.1.1+rev1207-4 0
        500 http://fi.archive.ubuntu.com jaunty/universe Packages
        100 /var/lib/dpkg/status
me-tv:
  Asennettu: 0.7.16-1
  Ehdokas: 0.7.16-1
  Versiotaulukko:
 *** 0.7.16-1 0
        500 http://fi.archive.ubuntu.com jaunty/universe Packages
        100 /var/lib/dpkg/status
dvb-apps:
  Asennettu: 1.1.1+rev1207-4
  Ehdokas: 1.1.1+rev1207-4
  Versiotaulukko:
 *** 1.1.1+rev1207-4 0
        500 http://fi.archive.ubuntu.com jaunty/universe Packages
        100 /var/lib/dpkg/status
tomppeli@tomppeli-laptop:~$
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Me TV -suossa
« Vastaus #3 : 21.06.09 - klo:14.49 »
Ei poista. Asensin äsken nuo dvb-jutut. Tuo dvb-utils näkyy olevan meta-paketti tuolle appsille.
Jaunty 64-bittinen:


Jos on Me TV 05.30-1 asennettu ja asentaa Synapticilla dvb-utils -paketin (joka asentaa myös dvb-appsin), niin synapticissa oikein lukee asennuksen varmistuksessa: Poistetaan: Me TV
Tästä on ollut jotain juttua, jossain, että vain ja ainoastaan englanninkielisessä Ubuntussa voivat olla yhtä aikaa. Tämä on joku Lamonten monista bugeista noissa ohjelmissa. 0.9 kaatuilee, eikä näytä ylen tekstejä, ja siihenkin joutuu channels.confin tekemään w-scannilla. Outoa, että kaverin ohjelmassa kehitys menee koko ajan taaksepäin. Hardyssä joku 0.5.25 pelitti sentään kohtuullisesti, ja YLE:n tekstityksenkin sai näkyviin. Katselen nyt Xine:llä totem-xine -pluginilla, vikana vain, että näkyvät tekstitykset tulevan hiukan viiveellä. Ymmärtääkseni noita plugineja ovat myös Gstreamer ja VLC. Missä paketeissa nuo mahtavat olla, jotta voisi kokeilla vertailun vuoksi. Tai onko jollakin suoraan kertoilla paras dvb-plugin?

puurtsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Me TV -suossa
« Vastaus #4 : 21.06.09 - klo:15.04 »
Itse katselen VLC:llä tv-ohjelmia ja hyvin toimii ylen tekstityksetkin.

Laitoin työpöydälle seuraavanlaisen käynnistimen, niin ei tarvi aina kikkailla säätöjen kanssa.
Koodia: [Valitse]
vlc --vout-filter deinterlace --deinterlace-mode linear --sub-language fi /home/user/channels.conf 

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Me TV -suossa
« Vastaus #5 : 21.06.09 - klo:21.32 »
Itse katselen VLC:llä tv-ohjelmia ja hyvin toimii ylen tekstityksetkin.

Laitoin työpöydälle seuraavanlaisen käynnistimen, niin ei tarvi aina kikkailla säätöjen kanssa.
Koodia: [Valitse]
vlc --vout-filter deinterlace --deinterlace-mode linear --sub-language fi /home/user/channels.conf 

Hei, kiitos, toi oli hyvä ohje. Mä tein channels.confin w-scanilla, me-tvssä ( mulla Me TV 0.9.3) tekstitykset ei toimi, vielä ainakaan, VLCssä toimii. Hieno homma kiitti ohjeesta  ;D

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Me TV -suossa
« Vastaus #6 : 24.06.09 - klo:17.07 »
Itse katselen VLC:llä tv-ohjelmia ja hyvin toimii ylen tekstityksetkin.

Laitoin työpöydälle seuraavanlaisen käynnistimen, niin ei tarvi aina kikkailla säätöjen kanssa.
Koodia: [Valitse]
vlc --vout-filter deinterlace --deinterlace-mode linear --sub-language fi /home/user/channels.conf 

Hei, kiitos, toi oli hyvä ohje. Mä tein channels.confin w-scanilla, me-tvssä ( mulla Me TV 0.9.3) tekstitykset ei toimi, vielä ainakaan, VLCssä toimii. Hieno homma kiitti ohjeesta  ;D

Terveisin Markku Pääkkönen

Jep, oikein hyvä tuo käynnistinohje ja hyvin pelittää VLC, joka taas puolestaan on esimerkki siitä, miten ohjelman käytettävyyteenkin voisi vähän panostaa, ja tämä koske monia muitakin ohjelmia. Ei se riitä, että saadaan se binääri pyörimään, vaan ohjelmoijan on asetuttava kokemattoman käyttäjän rooliin, ja tehtävä se käyttöliittymä ja oheistus kunnolla. Jos ohjelma käynnistyessään antaa tylyn ilmoituksen tyyliin "Missing MRL" ja sulkeutuu, on vikaa ohjelmoijan ajatusmaailmassa. Jos osaisin itse Linux-puolelle ohjelmoida, tekisin kiireen vilkkaa muutaman hyvän käyttöliittymän  ;D

Me TV:ssä olisi hyvää se kanavien ja ohjelmien esitystapa, kanavat vasemmalla allekkain, ja ohjelmat aikajanassa kanavien perässä. Se on mielestäni ainoa oikea tapa esittää TV:n ohjelmisto.

jounionni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Me TV -suossa
« Vastaus #7 : 26.06.09 - klo:16.37 »
Minulla ME-tv:sta on samat kokemukset. Aikanaan toimi hyvin mutta nykyisillä Ubuntuilla en saa onnistumaan.
Kaffeinella onnistuu oikein hyvin ja käytän sitä. Olen yrittänyt saada VLC:n ja muistaakseni Totemin toimimaan mutta en ole osannut.

ME-tv:ssä tuo ohjelmalistaus olisi onnistunut joten harmittaa että sitä ei saa toimimaan.