miksi maksat valtiolle kalanhoitomaksuja kun he lähinnä rakentelee patoja jolloin kalat ei pääse nousemaan jokiin odota edes että saavat kunnon kalaa meille ja maksa sitten. itsehän nautin kalastamisesta ilmaiseksi kun ei tahdo muuta olla kuin haukea ja ahventa.
Siksi koska yhteiskunnassa on olemassa säännöt joiden mukaan on tarkoitus elää. Samasta syystä noudatan myös nopeusrajoituksia. Samasta syystä ajan autoa selvin päin. Samasta syystä . . .
Nonnii mun mieliaihe:) Oletko kenties huomannut että nämä niin sanotut lait muuttuvat jatkuvasti ja nykyään varsinkin isojen taloudellisten syiden takia ja isojen yritysten takia etc. On tietenkin paljon lakeja jotka ovat hyviä (ilm. suurin osa) mutta silti joukossa on kaikenlaista mätää mitä ei olisi laiksi saatu edes laittaa.
Kuten myös tälläinen epäkohta kuin mediamaksu. Juuri on uutisoitu että france telecom omistaa suuren osan digitasta ja se on tehnyt 40% tulosta, johtuen ylen vuokraamasta kaistasta ja nyt meiltä kaikilta kehdataan vaatia ylelle lisää rahaa säätämällä laki ja alkaa verottamaan täten. Jolloin tämä ft ja muut pääomasijoitusyhtiöt edelleen kasvattavat hurjasti tulostaan. Sen ymmärtäisi että raha menisi tavallaan valtiolle mutta kun ei vaan niille joilla sitä rahaa jo onkin.
Lisäisin vielä edelliseen että suurimpia syitä kaikille laille ovat mitä ilmeisemmin vakuutusyhtiöt. Turvavyö pakko, kypärät, etc. etc. tietenkin ne on ihan hyviä lakeja mutta se miksi ne on sädetty on edellä kirjoitettu... miettikää vaan mitä kaikkea suomessa on ihmisten ns. pakko tehdä?
ps. itse olen ostanut kanssa kalastuskortin etc. luvat ja toivonkin että rahat menevät hyvään tarkoitukseen.