Kirjoittaja Aihe: Päivityksen aikainen virheilmoitus (8.10) ja mokkulaongelma [Ratkaistu]  (Luettu 3459 kertaa)

Vasta-alkaja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Päivitin Ubuntu 8.04:n  8.10:si.

Sain seuraavanlaisen virheilmoituksen:

Evolution-alarm note asetustietojen lataamisessa tapahtui virhe. Jotkin (?) ei saata toimia kunnolla.

Asiakkaan lisääminen palvelimelle epäonnistui. Corba-virhe; IDL: OMG.ORG/Corba/COMM_FAILURE:1:0


Jotain tuollaista siis tuli. Pieniä virheitä ilmoituksen kopioinnissa saattoi sattua tekstin osalta.

Mikähän merkitys tuolla virheilmoituksella on ja miten olisi  korjattavissa???

Toinenkin ongelma olisi. Tarkoitus olisi saattaa kone Mokkula-aikaan ja siksi kokeilin toisessa koneessa käytettä mokkulaa, josko mokkula ylipäänsä toimii.

Mokkula on kokeilun vuoksi sellainen, jota varsinaisesti käytetään Windows-koneessa ja tarkoitus on toimivuustestauksen jälkeen hankkia oma mokkula.

Kun mokkulan kuvaketta klikkaa, niin tulee seuraavat ilmoitukset:

Avaa automaattisuorituksen kehote:

Media sisältää ohjelmiston, joka on tarkoitettu kännistyväksi automaattisesti. Haluatko suorittaa sen?

Ohjelma suoritetaan suoraan medialta ''Mobile Partner'.

Ja lopuksi: Automaattisesti suoritettavaa ohjelmaa ei löydy.


Tuo viimeinen huomautus johtunee siitä, että näyttää olevan kyse exe-tiedostoista.

Mokkula on E169.

Onko kyse siitä, että on väärä mokkula, vaiko siitä, että mokkulaa normaalisti käytetään Vistassa vaiko vain kyse pelkästään minun tyhmyydestäni???

Olisiko asiaan ratkaisua?

Kiitos, jos joku vastaa.
 
« Viimeksi muokattu: 12.06.09 - klo:18.46 kirjoittanut Vasta-alkaja »

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Päivityksen aikainen virheilmoitus (8.10)
« Vastaus #1 : 10.06.09 - klo:14.02 »
Evolution on sähköpostiohjelma, joten jos käytät sitä huomaat kyllä toimiiiko se vai ei. Jos et käytä, asialla ei liene merkitystä.

Tuo Corba ei sano minulle mitään, enemmän tietävät täydentäkööt.

Ystävällisin terveisin

Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili

Ja mokkulasta tuossa linkissä  8.10 ei kait tunnista vielä automaagisesti?  Kannattaa lukea koko ketju huolellisesti pariinkertaan ainakin.

Xubuntulle tehty mutta nuin se kait menee Ubuntussakin.

                                              http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=21414.0



                   
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Eetu_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 261
    • Profiili

Ja mokkulasta tuossa linkissä  8.10 ei kait tunnista vielä automaagisesti?  Kannattaa lukea koko ketju huolellisesti pariinkertaan ainakin.

Xubuntulle tehty mutta nuin se kait menee Ubuntussakin.

                                              http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=21414.0


                   

Hardy ei tunnnista suoraan, Intrepid ja Jaunty tunnistaa.

Vasta-alkaja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Päivityksen aikainen virheilmoitus (8.10)
« Vastaus #4 : 10.06.09 - klo:18.30 »
Kiitos vastauksista.

Evolution on sähköpostiohjelma, joten jos käytät sitä huomaat kyllä toimiiiko se vai ei. Jos et käytä, asialla ei liene merkitystä.

Tuo Corba ei sano minulle mitään, enemmän tietävät täydentäkööt.

Ystävällisin terveisin

Jallu59


Ilmeisesti tuolla herjalla ei ole mitään merkitystä, koska evolution toimii ihan ok.

Lainaus
Xubuntulle tehty mutta nuin se kait menee Ubuntussakin.                                               http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=21414.0

Juu, kyllä kai toimii. Vaan kun mistään ei  löydy DNA;n vaatimia juttuja, muiden operaattoreiden kylläkin. Eikö kukaan tiedä, mitä tuohon laitetaan, kun DNA:n mokkulasta on kyse - itse olen yrittänyt kaikkia mahdollisia keksimiäni versioita ja kerran yhteys syntyikin - ja katkesi myös:

[Dialer Defaults]
Modem = /dev/ttyUSB0
Init = AT+CGDCONT=1,"IP","internet","0.0.0.0",0,0
Phone = *99***1#
Username = "rlnet"
Password = "internet"
New PPPD = yes


Onko ainut konsti päivittää 9.04:ksi? Minkälaisia kokemuksia tuosta jakelusta on? Onnistuuko päivittäminen hyvin suoraan netistä, kun cd:n polttomahdollisuutta ei ole?

Olen juuttunut maalle tämän jutun vuoksi. Haluan täältä poiskin, joten apu olisi kullan arvoista!




pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Kokeiles noilla.

Koodia: [Valitse]
[Dialer defaults]
Modem = /dev/ttyUSB0
Init = AT+CGDCONT=1,"IP","internet","0.0.0.0",0,0
Phone = *99#
Stupid Mode = 1
Username = " "
Password = " "
New PPPD = yes

("Kun mokkula on laitettu usb-porttiin, 60 sekuntia kestää sen toimintaan tulo.
pitäisi myös tunnistua komennolla:      ls -l /dev/ttyUSB* ").

« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo:19.01 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Terve!
Se 169 tarvii muutakin kuin Ubuntun.
Lue nuo, ja asenna tarvittava.

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=27167.msg207518#msg207518
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=27230.msg207968#msg207968

Kysele lisää jos tuon jälkeen ei aukea.
Painele nappi ja funktio kerrallaan ja odottele kiintolevyn valon kanssa, seuraa siis konettasi. Asentuminen kestää näissä onnettoman kokoisissa tikuissa joskus yllättävän kauan.
Uusintoja, bootteja ja koneen oikeaoppisia sammutuksia. Läppäri siis ilman akkua asentaen. jossei muuten ala...
Vaikee neuvoo enempää, toivottavasti joku muu jolla pelit jo toimii, osaa tarvittaessa jatkaa. ;)

Terveisin Alpertti

JK:
Koodia: [Valitse]
nm-tool
Koodia: [Valitse]
lsusb
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

ilmmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Terve!
Se 169 tarvii muutakin kuin Ubuntun.
Lue nuo, ja asenna tarvittava.



Kyllä minulla ainakin tämä Huawein E169 on toiminut 8.10:ssä ihan sellaisenaan. Mitään lisäasennuksia en ole tehnyt, ensimmäisellä kerralla vaan valitsin mobiililaajakaistasta Elisan, ja homma oli siinä.
Sikäli kuin olen ymmrätänyt, E169 ja E160 toimivat aika lailla eri tavoin.

Mobile Partner tietysti aluksi yritti käynnistyä, huonolla menestyksellä tietysti, windows-ohjelma kun on.  Nyttemmin olen muuttanut asetukset siten, että itsestäänkäynnistyksiä ei yritetä.


Vasta-alkaja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Luovutin. Asensin 9.04, vaan ei toimi edelleenkään >:(

Missä ihmeessä vika, kun näyttäisi, että lähtee yhdistämään, vaan sitten ilmoittaa, että GSM-yhteys katkaistu.  Ja niin kuin keskeustelupalstoilla väitetään, että 9.04:ssä toimii 'heittämällä'. Ei vaan toimi minulla. Tyhmä, tyhmempi vai tyhmin???

Olen poistanut Firefoxista rastin siitä, että työskentele yhtedettömässä tilassa, joten ei siitäkään kiikasta.

Löytyisikö apua????

Eetu_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 261
    • Profiili
Eilen oli ainakin aamulla Elisan päässä käyttökatkos. Ei toiminut tässä taloudessa, eikä kaverilla. Kyllä mulla vaan Jauntyssä toimii suoraan yläpaneelin nm-appletista.

Storck

  • Vieras
Vs: Päivityksen aikainen virheilmoitus (8.10) ja mokkulaongelma
« Vastaus #10 : 11.06.09 - klo:13.15 »
Luovutin. Asensin 9.04, vaan ei toimi edelleenkään >:(

Missä ihmeessä vika, kun näyttäisi, että lähtee yhdistämään, vaan sitten ilmoittaa, että GSM-yhteys katkaistu.  Ja niin kuin keskeustelupalstoilla väitetään, että 9.04:ssä toimii 'heittämällä'. Ei vaan toimi minulla. Tyhmä, tyhmempi vai tyhmin???

Olen poistanut Firefoxista rastin siitä, että työskentele yhtedettömässä tilassa, joten ei siitäkään kiikasta.

Löytyisikö apua????

Itselläni toimi/toimii heittämällä: 8.10, 9.04 ja 9.10. Liittymä on Saunalahden ja tikku Huawei 169, tikku kiinni ja automaaginen nettiin yhdistyminen. Mitään en asentanut, tarkistin asetukset Networkmanagerista ja avot    Ubuntu rulettaa, nettitikku surffaa  :)

Vasta-alkaja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Päivityksen aikainen virheilmoitus (8.10) ja mokkulaongelma
« Vastaus #11 : 11.06.09 - klo:13.32 »
Eilen oli ainakin aamulla Elisan päässä käyttökatkos. Ei toiminut tässä taloudessa, eikä kaverilla. Kyllä mulla vaan Jauntyssä toimii suoraan yläpaneelin nm-appletista.

Kiitos tosi paljon vastauksesta. Olen ihan turhaan kysellyt apuja ja tehnyt niin peevelisti töitä pari päivää, mutta eipä tullut mieleen, että vika onkin dna:n linkkitornissa. Ollut jo kaksi päivää, mutta eipä tuo mahdollisuus tullut mieleen eikä näköjään muillakaan, koska olen ensimmäinen, joka ilmoitti ongelmasta. Ollaan maalla, nääs.

Olisi siis ilmeisesti toiminut niin 8.10 kuin tämä nykyinenkin. No, onpahan tullut harrastettua Ubuntun päivityksiä olan takaa.  ;D ;D ;D

Kiitos kaikille vastaajille!!!

Eetu_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 261
    • Profiili
Vs: Päivityksen aikainen virheilmoitus (8.10) ja mokkulaongelma
« Vastaus #12 : 11.06.09 - klo:16.14 »
Eilen oli ainakin aamulla Elisan päässä käyttökatkos. Ei toiminut tässä taloudessa, eikä kaverilla. Kyllä mulla vaan Jauntyssä toimii suoraan yläpaneelin nm-appletista.

Kiitos tosi paljon vastauksesta. Olen ihan turhaan kysellyt apuja ja tehnyt niin peevelisti töitä pari päivää, mutta eipä tullut mieleen, että vika onkin dna:n linkkitornissa. Ollut jo kaksi päivää, mutta eipä tuo mahdollisuus tullut mieleen eikä näköjään muillakaan, koska olen ensimmäinen, joka ilmoitti ongelmasta. Ollaan maalla, nääs.

Olisi siis ilmeisesti toiminut niin 8.10 kuin tämä nykyinenkin. No, onpahan tullut harrastettua Ubuntun päivityksiä olan takaa.  ;D ;D ;D

Kiitos kaikille vastaajille!!!
Joo, porukoitten XP:llä koitin, ja Vodafonen Mobile Connect ohjelma sanoi, että etätietokoneeseen ei saa yhteyttä. Sama kaverilla. Ton ohjelman saa kyllä muistaakseni Ubuntullekin, ja siitä näkee varmaan enemmän noita virhetietoja, miksi ei toimi.