Äänestys

Käytätkö Facebookia?

Kyllä, usein
42 (33.1%)
Kyllä, joskus
28 (22%)
En käytä enkä edes harkitse
45 (35.4%)
Ehkä tulevaisuudessa
7 (5.5%)
Mikä Facebook?
5 (3.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 121

Kirjoittaja Aihe: Facebook  (Luettu 11842 kertaa)

Urgh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #20 : 13.06.09 - klo:14.40 »
Käytän päivittäin. Facebook on kyllä harvinaisen raskas ja sisältää älyttömän määrän järjetöntä sontaa. Käytän sitä koska muutkin käyttävät. Eli ilman muuta vaihtaisin johonkin toiseen vastaavaan palveluun, jos kaikki kontaktinikin vaihtaisivat. Käytän usein kännykällä mobiililaitteille suunniteltua Facebookkia osoitteessa m.facebook.com. Samaa kautta tulee käyteltyä yleensä myös tietokoneella. Siellä on huomattavasti vähemmän ylimääräistä tauhkaa, mutta kaikki tarvittava kuitenkin.

Petri Y

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
- kaunis päivä asentaa ubuntu -

jp1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Ota neuvoja vastaan pääasiassa vain heiltä, jotka ovat jo olleet siellä mihin sinäkin olet menossa.

IBM ThinkPad T41 Pentium M 745 / Ubuntu 8.04LTS & XP Pro
HP Omnibook xe3 / Xubuntu 8.04LTS & Win98E

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #23 : 19.06.09 - klo:16.26 »
Enpä ois uskonut että tämänkin palstan käyttäjistä yli 50% käyttää tuota hölynpöly-palvelua..

Storck

  • Vieras
Vs: Facebook
« Vastaus #24 : 19.06.09 - klo:16.45 »
Enpä ois uskonut että tämänkin palstan käyttäjistä yli 50% käyttää tuota hölynpöly-palvelua..

Tilastosi on väärä. Tähän kyselyyn VASTANNEISTA yli 50% käyttää. En usko että tämän palstan käyttäjistä niin iso osa käyttää.  :)

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #25 : 19.06.09 - klo:17.11 »
IRC + Irssi client rokkaa.  ;D

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #26 : 19.06.09 - klo:22.31 »
Enpä ois uskonut että tämänkin palstan käyttäjistä yli 50% käyttää tuota hölynpöly-palvelua..

Tilastosi on väärä. Tähän kyselyyn VASTANNEISTA yli 50% käyttää. En usko että tämän palstan käyttäjistä niin iso osa käyttää.  :)

Tuota juuri tarkoitin.. Kirjoitin vaa väärin :)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Facebook
« Vastaus #27 : 20.06.09 - klo:10.25 »
Enpä ois uskonut että tämänkin palstan käyttäjistä yli 50% käyttää tuota hölynpöly-palvelua..

Tilastosi on väärä. Tähän kyselyyn VASTANNEISTA yli 50% käyttää. En usko että tämän palstan käyttäjistä niin iso osa käyttää.  :)

Tuota juuri tarkoitin.. Kirjoitin vaa väärin :)

Heh. No tällä hetkellä eivät käytä. :) Ellei noita ehkä tulevaisuudessa vastaajia lasketa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: Facebook
« Vastaus #28 : 18.05.10 - klo:00.31 »
Nostetaas ylös. Facea oon käyttänyt pari kuukautta. Viisaana en ikinä pelanut mitään facen pelejä joten en jäänyt niin koukkuun. Nyt aattelin lopettaa moisen "ajan mustan aukon". Sattui vielä täksi kuuksi tällainen: http://www.quitfacebookday.com/
Ilmottauduin mukaan. Tuleeko muitakin koukkuun jääneitä?
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #29 : 18.05.10 - klo:08.10 »
Käytän koska se on mielestäni oikein hyvä tapa olla yhteydessä ihmisten kanssa joita ei muuten tapaisi. Jälkeenpäin olen huomannut, että on se hyvä kommunikointitapa, näiden henkilöiden lisäksi, muutenkin. Vertailua muihin välineisiin:
- sähköposti, aika paljon eri juttu, henkilöltö henkilölle, hidas interaktiivisuudessaan, ei julkaisutyyppinen
- WEB-sivusto, ei interaktiivinen, työläs, soveltuu yhteydenpitoon huonosti, "julkaisemisessa" parempi
- puhelin, ei visuaalinen, henkilöltä henkilölle
- Forumit, samalla tavoin monenkeskisiä ja interaktiivisia, eivät sovellu "julkaisuun" oikein ollenkaan, helposti rajoittuneita harrastusten mukaan niinkuin tämäkin "ubuntu-ihmisten" foorumi. Eivät oikeastaan "vanhojen ystävien" kokoontumispaikkoja.

En hirveästi ymmärrä kommentteja, että siellä on niin paljon "töhnää" - eihän sen pääilmeenä näy mitään muuta kuin mitä itse julkaisee. Jos kavereiden sivuilla on "liikaa töhnää", vaihtakaa kavereita.

Kuulemma FB:n takia on syntynytkin uusi, virallinen, englanninkielen sana, de-friend  ;D
« Viimeksi muokattu: 18.05.10 - klo:10.21 kirjoittanut Ganymedes »

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Facebook
« Vastaus #30 : 18.05.10 - klo:08.31 »
Eikö se olekaan unfriend?  :o Vai onko niitä useampiakin  ;D

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Facebook
« Vastaus #31 : 18.05.10 - klo:08.59 »
Joskus enemmän ja joskus vähemmän.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #32 : 18.05.10 - klo:09.34 »
Eikö se olekaan unfriend?  :o Vai onko niitä useampiakin  ;D

Eikun defriend, näin mä sen ymmärsin, jostakin lukemastani - siis se sana oli otettu johonkin viralliseen sanakirjaan. "Unfriend" tarkoittaisi sitä, että joku on epäystävällinen. Defriend vaan tarkoittaa suomeksi sitä, että sä dissaat jonkun frendin  ;D ... tai heivaat ulos, ainakin Facebookista.

Ei mikään ihme jos niitä sanoja on useampiakin  8)

PastSide

  • Vieras
Vs: Facebook
« Vastaus #33 : 18.05.10 - klo:10.08 »
Olen kirjoissa mukana, mutta en kuulu siihen ihmisryhmään joka raportoi mm seuraavia mullistavia tapahtumia, "nyt nukkumaan" tai "nyt teen ruokaa"

Quality waste of internet... ::)

jos rehellisiä ollaan niin niistä sadoista 'kavereista' on vain kourallinen sellaista, joiden elämä oikeasti kiinnostaa tai niiden kanssa on missään tekekemisissä normielämässä.

Jostakin syystä minulla tuntuu olevan suurempi osa sydäntä lähellä olevista ihmisistä vielä vanhaa koulukuntaa, jotka eivät kuulu ko palveluun ja niille tulee otettua manuaalisesti yhteyttä aika ajoin ja kysyttyä 'mitä kuuluu?'

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Facebook
« Vastaus #34 : 18.05.10 - klo:11.38 »
Sieltähän minut tapaa varhaisesta aamusta myöhäiseen iltaan :) Kun siellä ovat kaikki muutkin, on kuin olisi kaiken aikaa kaveriporukassa. Ircit ja meset ja muut kuulunevat paljon minua nuoremmille: en ole koskaan niitä käyttänyt enkä edes tunne niiden käyttäjiä.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #35 : 18.05.10 - klo:11.42 »
...
Kun siellä ovat kaikki muutkin, on kuin olisi kaiken aikaa kaveriporukassa.
...

Niinpä, kun sen oikein ottaa. Hieno palvelu noin käytettynä.

Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #36 : 18.05.10 - klo:12.28 »
Kyllä se vain niin on että minä ainakin pidän tuolla FB:llä yhteyttä ystäviini. Aika ajoin myös niihin tuttaviin, joita oikeasti näkee tosi harvoin. Jos ei olisi FB:tä ei tulisi pidettyä senkään vertaa. FB:ssä on myös ihan hyviä ryhmiä, kuten nuo myydään/ostetaan/vaihdetaan, joten taas yksi kanava päästä tavaroista eroon, ilman että tarvii viedä suoraan kierrätykseen.

Myös muilla paikkakunnilla olevien kavereiden yhteystiedot saa tuolta näppärästi kysymällä, jos on reissua vaikka heille päin. Sitten on tietenkin nuo tapahtumakutsut, joita joskus virtaa aika äärettömästi, mutta näin pysyy vähän kärryillä siitä, milloin on kaverin keikka missäkin tai jokin muu kiinnostava tapahtuma, kun ei tule heidän nettisivujaan/muuta mainostusta muutoin luettua.

Kuvia olen sitten laitellutkin hillitysti, tiedostaen aina sen että joku saattaa niitä katsoa tai jopa levittää eteenpäin. Samoin on kyllä muidenkin tietojen kanssa.

Kun pitää järjen päässä, niin ei se FB mikään älyttömän paha ole.

JarTak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #37 : 18.05.10 - klo:15.18 »
Itse käytän facebookkia enimmäkseen Pidgin pikaviestin ohjelmassa. Siihen saa helposti liitettyä facebook chatin, messengerin, Skypen ja lähestulkoon kaikki mahdolliset pikaviestintä ohjelmat. Eipä tarvi enää katsella pientä tekstiä pieneltä ruudulta.

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #38 : 18.05.10 - klo:20.55 »
Olin näemmä ollut joskus vuosi sitten sitä mieltä että en ole Facebookissa enkä tule olemaankaan. Vaan mites onkaan, siellä olen, samoin kaikki kaverit. On muuten näppärä, ei sinne ole pakko elämäänsä vuodattaa, mutta näkee sieltä silti päätapahtumia.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Facebook
« Vastaus #39 : 18.05.10 - klo:21.27 »
...
Kun siellä ovat kaikki muutkin, on kuin olisi kaiken aikaa kaveriporukassa.
...

Niinpä, kun sen oikein ottaa. Hieno palvelu noin käytettynä.
Tästä on helppo olla samaa mieltä :)

Linux user # 406601