Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Creative Sound Blaster Live! 24-bit,
Hei vain kaikille. Itse olen tuore Ubuntun käyttäjä ja asennus sujui oikein mallikkaasti sekä useimpien ohjelmienkin asennus. Mutta nyt kuitenkin haluaisin kysellä miten onnistuisi päätteen avulla esimerkiksi näiden .tar.bz2 tiedostomuodossa olevien ohjelmien asennus Ubuntuun, olen niin kujalla kyseisessä aiheessa. Otetaan esimerkkinä kuinka saisin asennettua TVTimen? Onko ohjelmien asentamiseen joku tietty kaava joka puree tilanteeseen kuin tilanteeseen?
sudo apt-get install tvtime
Kiitoksia todella paljon, tämä selkeytti huomattavasti asiaa. Ja nyt tämän pakettivaraston päivittämisen myötä niin ohjelmien asennus päätteen kautta pitäisi onnistua paremmin laajemman valikoimman ansiosta?
Lainaus käyttäjältä: Tosikko - 04.04.06 - klo:16.31Hei vain kaikille. Itse olen tuore Ubuntun käyttäjä ja asennus sujui oikein mallikkaasti sekä useimpien ohjelmienkin asennus. Mutta nyt kuitenkin haluaisin kysellä miten onnistuisi päätteen avulla esimerkiksi näiden .tar.bz2 tiedostomuodossa olevien ohjelmien asennus Ubuntuun, olen niin kujalla kyseisessä aiheessa. Otetaan esimerkkinä kuinka saisin asennettua TVTimen? Onko ohjelmien asentamiseen joku tietty kaava joka puree tilanteeseen kuin tilanteeseen?Ei ei. Ubuhntuun ei asenneta mitään jakelun ulkopuolelta, vaan katso tuo: http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi:J%C3%A4rjestelm%C3%A4n_hallinta#Ohjelmien_asentaminen_ja_pakettivarastotTuon ohjeen mukaan tekemisen jälkeen komenna PäätteessäKoodia: [Valitse]sudo apt-get install tvtime
Onnistuuko tuolla em. komennolla thunderbirdin 3.1.9 suomenkielisen tar.bz2 version asennus ubuntu 10.4 versioon, ohjelma kyllä toimii mutta käynnistys ikonia en saa käynnistimeen (paneelissa).
Lainaus käyttäjältä: ahs - 23.03.11 - klo:17.02Onnistuuko tuolla em. komennolla thunderbirdin 3.1.9 suomenkielisen tar.bz2 version asennus ubuntu 10.4 versioon, ohjelma kyllä toimii mutta käynnistys ikonia en saa käynnistimeen (paneelissa).Ei. apt-get asentaa paketteja vain pakettivarastoista. Mihin tarvitset 3.1.9-versiota? Ubuntu 10.10:ssä näyttäisi olevan 3.1.8. Jos haluat sen käynnistimen paneeliin klikkaa paneelia oikealla, valitse Lisää paneeliin ja Muun sovelluksen käynnistin, laita nimeksi mitä haluat, kuvakkeeksi myös ja sitten komennoksi sen tiedoston, josta se käynnistyy.
Kyllä sen pakettivarastoissa olevan pitäisi suomeksi olla (itsellänikin on, vaikka Evolutionia käytänkin). Oletko tarkistanut, että kaikki kielipaketit ovat varmasti asennettuna? Se onnnistuu klikkaamalla Järjestelmä → Ylläpito → Kieliasetukset, jolloin sen pitäisi ilmoittaa jos osa puuttuu. Voit myös tarkistaa asian valitsemalla vielä Asenna tai poista kieliä ja valitsemalla listasta suomen kielen.