Äänestys

Mielipiteeni finlasku-projektista

Tarvetta löytyy, mutta...
12 (46.2%)
Ehkä voisin osallistua kehitykseen
6 (23.1%)
Vielä liian raakile jotta jaksan vaivautua auttamaan
1 (3.8%)
Idea hyvä kymmenen, mutta ei tarvetta
6 (23.1%)
Älkää pojat nolatko itseänne
1 (3.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 26

Äänestys päättynyt: 28.05.09 - klo:14.59

Kirjoittaja Aihe: Laskutusohjelma linuxille  (Luettu 22430 kertaa)

henri_aleksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Vs: Laskutusohjelma linuxille
« Vastaus #60 : 27.08.09 - klo:15.52 »
Valitan myöhäistä vastausta, palasin juuri kertaamasta ;)
Tällä hetkellä ei ole suuria edistysaskelia, itselläni ei ainkaan ole tiedossa mitään muita kuin noita selaimessa pyöriviä jotka vaativat
www- ja tietokantapalvelimen asentamisen.

Enempää en kehtaa tässä vaiheessa edes sanoa, kyllä se vielä valmistuu^
"Theory is when you know something, but it doesn't work. Practice is when something works, but you don't know why.
Programmers combine theory and practice: Nothing works and they don't know why."

whiski

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
    • Profiili
    • Fotopiironki
Vs: Laskutusohjelma linuxille
« Vastaus #61 : 15.11.09 - klo:11.25 »
Valitan myöhäistä vastausta, palasin juuri kertaamasta ;)
Tällä hetkellä ei ole suuria edistysaskelia, itselläni ei ainkaan ole tiedossa mitään muita kuin noita selaimessa pyöriviä jotka vaativat
www- ja tietokantapalvelimen asentamisen.

Enempää en kehtaa tässä vaiheessa edes sanoa, kyllä se vielä valmistuu^

Näin pienyrittäjänä, olen yrittänyt lueskella tätä, jos vaikka voisi työkoneeseenkin laittaa Linuxin? Laskutusohjelma on yksi ja pahin kompastuskivi. Käytän Passelin halvinta ja kuten tuossa aiemmin joku totesi, että on pakkomyyntiä laajempaan versioon. Minulle ja varmasti useammallekin riittää yhdelle koneelle asennettava ns ikkunaohjelma, johon saa asiakaskortiston, myynti/ työ kortiston, automaattisen viitenumeroinnin ja mielellään myös viivakoodin. Alvi prosentin voi määritellä itse ja sen voi vaihtaa esm työ suoritusten/ myynti kappaleiden välissäkin. Eli samassa laskussa voi olla useampaakin alv.ta . Logo on tietysti kiva. Perussettiin tulee siis yrittäjän tiedot, tyhjä tuote/ työ kortisto, Asiakaskortisto, sekä paikka jossa on laskua koskeva ilmoitusalue, mihin voi kirjoittaa lisäykset. Kone laskee alvit ja loppusummat, sekä antaa paikan joko yksittäiselle alennusprosentille, tai loppusummasta alennusprosentti.
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.

http://www.fotopiironki.fi/palsta/index.php
http://www.malmilandia.fi/kuvagalleria/main.php
Kuvagalleria Fotopiirongin jäsenille valmis

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: Laskutusohjelma linuxille
« Vastaus #62 : 15.11.09 - klo:11.42 »
En lukenut (pitkää) threadia, mutta mainitsen tässä serverille asennettavan (monen käyttäjän)
http://pklasku.sourceforge.net/
ohjelman.

Olen sitä joskus käyttänyt ja kokemukset olivat erittäin myönteisiä.

(Jos asentaa tuon niin kannattaa varmistua php:n version soveltuvuus.)
« Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo:11.47 kirjoittanut K-Veikko »

tiitus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Laskutusohjelma linuxille
« Vastaus #63 : 22.02.10 - klo:08.29 »
Onko tästä kuulunut mitään uutta?
Tarvetta ohjelmalle olisi.  ::)

joujougou

  • Vieras
Vs: Laskutusohjelma linuxille
« Vastaus #64 : 31.05.10 - klo:23.48 »
Ihan mielenkiintoinen projekti tuntuu olevan. Itsekkin olen miettinyt että onko linuxille minkälaisia laskutus / myyntireskontra ohjelmia saatavilla. Näin kesäloman aikana on heränny kiinnosotus open source pohjaisten ohjelmien koodailuun / kehittämiseen, vaikka koodaustaitoa ei vielä löydykkään kuin c++ ja java puolelta. Luultavasti aijon tänä kesänä tai syksyn aikana aloittaa jotain projektia, kunhan olen tutkinut asiaa enemmän.

henri_aleksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Vs: Laskutusohjelma linuxille
« Vastaus #65 : 01.06.10 - klo:10.26 »
Onko tästä kuulunut mitään uutta?
Tarvetta ohjelmalle olisi.  ::)

Pahoittelen tätä erittäin pitkää vastausaikaa. Jotenkin missasin muutokset tässä threadissa aina tähän päivään asti.
Tällä hetkellä projekti on aika lailla "jäissä", sitä on ollut nyt työkiireitä siinä mittakaavassa (ja kun siihen ydistää illat wow:n parissa...), mutta yritän ottaa projektin taas kehityksen alle kesälomalla.

Ja tietenkin kyseessä on OS projekti niin jos löytyy koodaustaitoisia niin sitä voi lähteä viemään eteenpäin. Tällä hetkellähän se osaa tulostaa jonkinlaista grafiikkaa, taisi olla jopa simppeli laskupohja tehtynä. Joten peruslaskujen tekemisen (ilman kummempaa tallennusta) mahdollistavat toiminto olisi nopeahkostikkin tehtävissä.
"Theory is when you know something, but it doesn't work. Practice is when something works, but you don't know why.
Programmers combine theory and practice: Nothing works and they don't know why."