Juu, elikkäs ajattelin muistutella että tämä "WoWin kaataja, Runes Of Magic" toimii Winen kautta Ubuntullakin.
Pelihän itsessään on ilmainen, mitä nyt käteiskaupasta saa sitten lisäherkkuja, jotka eivät ole välttämättömiä, mutta varmasti hyödyllisiä. Myös muutamat (lue: suurin osa) pelaajista laskuttaa Auction House (Huutokauppa) kamoista pelikullan sijaan käteistimanteilla.
Peli itsessään ei ole mitenkään uutta tämän auringon alla. Pitkälti vaikutteita ottanut WoWista ja Pwerfect Worldista, sekä muista alan yrittäjistä. Ainoana oikeasti erilaisena uutuutena on dual class systeemi jonka ansiosta voit yhdellä hahmolla pelata kahta eri ammattia. Voit vaihtaa niiden kesken, ja ensisijaisella pelatessasi saat toissijaisen luokkasi kykyjä käyttöön.
Pelihän, vaikka onkin jo virallisesti julkaistu, on vielä ankarasti kehityksen alla ja bugeja löytyy valtavasti. Ei mitään peliä kaatavia kuitenkaan, ainakaan omasta mielestäni, vaikka luokkatasapaino horjuu hirveästi.
Linkkejä peliin voinette itse googletella sen mukaan kenen/minkä foorumin julkaisemana peliarvostelunne tykkäätte lukea.
Pelin siis voi ladata ilmaiseksi valmistajan sivuilta, tai peilipalvelimilta. Mitä suurempi ja tunnetumpi mirrori kysessä, sen parempi, sillä moni on valitellut korruptoituneita latauksia muualta ladatessaan.
Peli vaatii Winen version 1.1.18 tai uudemman, ja toimii ihan oletusasetuksilla. FPS tosiaan on paljon alhaisempi kuin mitä se olisi natiivina Windowsilla pelattuna, mutta ehkä aika ja päivitykset korjaavat tämän.
Pelin toiminta on myös hiukan laitteistoriippuvainen; toiset eivät saa millään peliä toimimaan, vaikka asetukset olisivat identtiset. Kannattaa siis vilkaista WineHQ:n keskusteluista oma näytönohjainmalli, jos se toimii vai ei, tai sitten vain uhrata aikaa kokeilemiseen itse.
Minä ainakin pidän pelistä näin WoWiin kyllästyneenä.