Kirjoittaja Aihe: Runes Of Magic  (Luettu 5465 kertaa)

Faeryan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 121
  • 10.04 Lucid
    • Profiili
Runes Of Magic
« : 21.05.09 - klo:13.33 »
Juu, elikkäs ajattelin muistutella että tämä "WoWin kaataja, Runes Of Magic" toimii Winen kautta Ubuntullakin.

Pelihän itsessään on ilmainen, mitä nyt käteiskaupasta saa sitten lisäherkkuja, jotka eivät ole välttämättömiä, mutta varmasti hyödyllisiä. Myös muutamat (lue: suurin osa) pelaajista laskuttaa Auction House (Huutokauppa) kamoista pelikullan sijaan käteistimanteilla.

Peli itsessään ei ole mitenkään uutta tämän auringon alla. Pitkälti vaikutteita ottanut WoWista ja Pwerfect Worldista, sekä muista alan yrittäjistä. Ainoana oikeasti erilaisena uutuutena on dual class systeemi jonka ansiosta voit yhdellä hahmolla pelata kahta eri ammattia. Voit vaihtaa niiden kesken, ja ensisijaisella pelatessasi saat toissijaisen luokkasi kykyjä käyttöön.

Pelihän, vaikka onkin jo virallisesti julkaistu, on vielä ankarasti kehityksen alla ja bugeja löytyy valtavasti. Ei mitään peliä kaatavia kuitenkaan, ainakaan omasta mielestäni, vaikka luokkatasapaino horjuu hirveästi.

Linkkejä peliin voinette itse googletella sen mukaan kenen/minkä foorumin julkaisemana peliarvostelunne tykkäätte lukea.

Pelin siis voi ladata ilmaiseksi valmistajan sivuilta, tai peilipalvelimilta. Mitä suurempi ja tunnetumpi mirrori kysessä, sen parempi, sillä moni on valitellut korruptoituneita latauksia muualta ladatessaan.

Peli vaatii Winen version 1.1.18 tai uudemman, ja toimii ihan oletusasetuksilla. FPS tosiaan on paljon alhaisempi kuin mitä se olisi natiivina Windowsilla pelattuna, mutta ehkä aika ja päivitykset korjaavat tämän.

Pelin toiminta on myös hiukan laitteistoriippuvainen; toiset eivät saa millään peliä toimimaan, vaikka asetukset olisivat identtiset. Kannattaa siis vilkaista WineHQ:n keskusteluista oma näytönohjainmalli, jos se toimii vai ei, tai sitten vain uhrata aikaa kokeilemiseen itse.

Minä ainakin pidän pelistä näin WoWiin kyllästyneenä.
AsRock939-DualSata2 | AMD Athlon64 X2 4000+ | Club3D GeForce 6600 GS | 2Gt 400MHz DDR | Samsung HD160JJ | Logitech G15 | Samsung 226BW | Razer Diamondback | Logitech Trackman Wheel | Antec P180

Zeus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Runes Of Magic
« Vastaus #1 : 08.11.09 - klo:18.10 »
wine 1.1.32 ja ubuntu 9.10

Sain pelin ja kaikki päivitykset asennettua ja launcher toimii vielä mukavasti. Start Game:a kun painaa niin musiikki rupeaa kuulumaan, mutta näyttö sanoo vain "No signal detected"
 
Näyttiksenä (integroitu) hd3300 ja ATIn FGLRX-ajurit käytössä.

Onko ehdotuksia?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16253
    • Profiili
Vs: Runes Of Magic
« Vastaus #2 : 08.11.09 - klo:18.30 »
Peli vaihtaa näyttötilan sellaiseksi, joka ei sovi monitorillesi. Jos peliä ei voi asettaa toimimaan ikkunassa, eikä sen näyttötilaa voi vaihtaa, kokeile ottaa käyttöön Winen grafiikka-asetus "Emuloi virtuaalista työpöytää" (winecfg -> Grafiikka) ja aseta samassa paikassa haluamasi resoluutio.

Zeus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Runes Of Magic
« Vastaus #3 : 08.11.09 - klo:19.32 »
Nonih. Nyt sitä näkyy jo vähän kuvaakin. Ainut vaan, että pelin käynnistyttyä näkyy pelkästään taustakuva.

Vähän lisää asiaa tutkittuani selvisi, että tuo 1.1.32 versio winestä on pelille vähän liian tuore. 1.1.29 pitäisi toimia.
Ainut ladattava versio jonkä siitä löysin oli lähdekoodi. Yritin sitä sitten kääntää, mutta se valitti ettei voi kun minulla
on 64 arkkitehtuuri. Mahtaisikohan tuota versiota löytää jostain valmiiksi sopivana 64selle?
Kovasti yritin etsiä mutta ei tullut vastaan. 

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16253
    • Profiili
Vs: Runes Of Magic
« Vastaus #4 : 08.11.09 - klo:19.59 »
Vähän lisää asiaa tutkittuani selvisi, että tuo 1.1.32 versio winestä on pelille vähän liian tuore. 1.1.29 pitäisi toimia.
Ainut ladattava versio jonkä siitä löysin oli lähdekoodi. Yritin sitä sitten kääntää, mutta se valitti ettei voi kun minulla
on 64 arkkitehtuuri. Mahtaisikohan tuota versiota löytää jostain valmiiksi sopivana 64selle?

http://wine.budgetdedicated.com/archive/index.html

Zeus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Runes Of Magic
« Vastaus #5 : 08.11.09 - klo:20.06 »
joo eksyin tonne aikasemmin, mutta tossa ei oo mitään 9.10lle. Toimiiko toi 9.04 versio 9.10ssa?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16253
    • Profiili
Vs: Runes Of Magic
« Vastaus #6 : 08.11.09 - klo:20.13 »
Toimii.

Zeus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Runes Of Magic
« Vastaus #7 : 08.11.09 - klo:20.33 »
Rodger that & kiitokset ripeistä vastauksista.

Vanhan winen poistin ubuntu software centerin kautta.
Hieman jäi mietityttämään kun winen tiedostolle ei tapahtunut mitään.
Mutta poistin sen varmuuden vuoksi manuaalisesti kuten myös jonkun winetricks kansion..

Mietityttään tässä, että kuinkakohan paljon jotain ylimäärästä shaissea on vielä jäänyt koneelle ja
vaikuttaakohan ne jotenkin tuon winen toimintaan..

Mutta joo. Katsotaan nyt lähtisikö se tällä rullaamaan..

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16253
    • Profiili
Vs: Runes Of Magic
« Vastaus #8 : 08.11.09 - klo:23.28 »
Ei pitäisi jäädä mitään, jos poistit koko .wine:n kotihakemistostasi. Itse olen kyllä päivittänyt Wineä jostain 0.9:stä lähtien siivoamatta mitään ja hyvin on toiminut niinkin.

makezu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Runes Of Magic
« Vastaus #9 : 15.11.09 - klo:21.47 »
FPS tosiaan on paljon alhaisempi kuin mitä se olisi natiivina Windowsilla pelattuna, mutta ehkä aika ja päivitykset korjaavat tämän.

Kuinkas paljon alhaisempi? Windowsilla mulla oli jotain 30-50, mutta Ubuntulla en ole vielä testaillut. Toivottavasti on pelattava ;-)
AMD Athlon X2 QL-64 2.1GHz - ATI Mobility Radeon HD 4570 512MB - 4GB DDR2 - 320GB 5400rpm - Arch Linux x86_64

makezu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Runes Of Magic
« Vastaus #10 : 09.05.10 - klo:17.44 »
"Varoitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 120 päivään.
Jos et välttämättä halua vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista."

Kuitenkin, jos jollakulla sattuu olemaan ongelmia (niinkuin minulla) kyseisen pelin kanssa (Ubuntu 10.04:lla ja Wine 1.1.43:lla), täältä saa ohjeita:

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=16051
AMD Athlon X2 QL-64 2.1GHz - ATI Mobility Radeon HD 4570 512MB - 4GB DDR2 - 320GB 5400rpm - Arch Linux x86_64