Kirjoittaja Aihe: 9.04 Nordic-remix:it lataussivulle ?  (Luettu 8962 kertaa)

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
9.04 Nordic-remix:it lataussivulle ?
« : 05.05.09 - klo:08.05 »
Hei

Daniel Nylander on muistanut meitä suomenkielisiäkin vääntämällä taas Jaunty:stä Nordic-remix-versiot.
Kyseisillä levyillä on parempi demota ja miksei asentaakin, koska kielipaketit ovat laajempia.

Ehdottaisinkin lataussivulle lisättäväksi k.o vaihtoehdon ja sen osoittamaan sivulle
http://home.danielnylander.se/ubuntu/9.04/
Tarjoilla on desktop-versiot(34&64bit) aiheista Ubuntu, Kubuntu ja Xubuntu

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

jopesa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: 9.04 Nordic-remix:it lataussivulle ?
« Vastaus #1 : 05.05.09 - klo:09.21 »
Kannatetaan :D

simppeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: 9.04 Nordic-remix:it lataussivulle ?
« Vastaus #2 : 11.05.09 - klo:08.11 »
Jooh, oishan tämä erinomainen juttu niin saataisiin "selkeämmin" tulemaan live-cd. Pyytäisin ylläpidolta jonkinlaista liikettä suuntaan tai toiseen.
 :P

succee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
  • Estetty foorumeilta, rhino-käyttäjän alter ego
    • Profiili
Vs: 9.04 Nordic-remix:it lataussivulle ?
« Vastaus #3 : 18.08.09 - klo:15.43 »
Hei

Daniel Nylander on muistanut meitä suomenkielisiäkin vääntämällä taas Jaunty:stä Nordic-remix-versiot.
Kyseisillä levyillä on parempi demota ja miksei asentaakin, koska kielipaketit ovat laajempia.

Ehdottaisinkin lataussivulle lisättäväksi k.o vaihtoehdon ja sen osoittamaan sivulle
http://home.danielnylander.se/ubuntu/9.04/
Tarjoilla on desktop-versiot(34&64bit) aiheista Ubuntu, Kubuntu ja Xubuntu

T:Jallu59

Eikös noissa nuo kielilisäykset koske vaan live-ajoa, muttei itse asennusta? Tai ainakin Daniel niin kertoo sivullaan :

Lainaus
Observera att det utökade språkstödet endast gäller för ”live”-delen av skivan, resten av skivan är precis som originalet.

Sinällään kiva jos Daniel tekisi myös Netbook Remix live-ISO:ista nuo.

Mutta siihen ei kannata jumittua, sillä kuka vaan voi tehdä haluamansasisältöisen ja myös päivityksiltään ajantasalla olevan asennus-levykuvan (*.iso) tai live-median tällä ohjeella :

http://www.dedoimedo.com/computers/remastersys.html

Eli tuon avulla voi tehdä ihkaoman live/asennus-version, missä esim. on
- muitakin ohjelmia mukana
- poistettu itselle tarpeettomia osia
- täydellinen lokalisointi eli nuo kielituet täydellisinä
- sadat julkaisun jälkeen tulleet päivitykset mukana

« Viimeksi muokattu: 18.08.09 - klo:16.06 kirjoittanut succee »

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: 9.04 Nordic-remix:it lataussivulle ?
« Vastaus #4 : 24.08.09 - klo:09.43 »
Nordic remixeissä on ollut pari ongelmaa. Ensinnäkin vain ruotsin kielen tuki on oikeasti kokonaan CD-levyillä, joten suomenkielinen kokemus jää joka tapauksessa vajaavaiseksi. Toiseksi ainakin tähän mennessä "Tarkista CD-levyn virheettömyys" on aina tuottanut virheilmoituksen, vaikka CD olisikin ihan kunnossa.

Luultavasti voitaisiin yrittää tehdä kunnollisen suomen kielen tuen sisältävä Ubuntu Finnish Remix (suomi remix kuulostaisi huonommalta sekakielisyyden takia ehkäpä... ja tuo "remix" on pakko sisällyttää). .iso-tiedoston hostaus on ollut myös kysymysmerkki, mutta olen kuullut että ubuntu-eu.org:lta voisi tilaa ja eritoten kaistaa löytyä.

Ehkäpä voisi tähtäillä Ubuntu 9.10:n suhteen tällaista... olen itse tehnyt ihan käsin joskus remasteroinnin komentoriviltä, tällöin ainakin varmistuisi että vain täsmällisesti määritellyt muutokset tehdään.

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: 9.04 Nordic-remix:it lataussivulle ?
« Vastaus #5 : 02.10.09 - klo:10.40 »
Luultavasti voitaisiin yrittää tehdä kunnollisen suomen kielen tuen sisältävä Ubuntu Finnish Remix (suomi remix kuulostaisi huonommalta sekakielisyyden takia ehkäpä... ja tuo "remix" on pakko sisällyttää). .iso-tiedoston hostaus on ollut myös kysymysmerkki, mutta olen kuullut että ubuntu-eu.org:lta voisi tilaa ja eritoten kaistaa löytyä.

Eipä ilmaantunut muita tekijöitä, mutta koska olin jo kehitellyt skriptiä aiemmin niin jaksoin nyt luoda ja julkaista 9.10 Betan. Ks. toinen foorumiketju kehitysalueella.