tehe tietokoneen siivous... järjestelmä -> ylläpito -> tietokoneen siivous.
Mulla on 9.04 mutta tällaista ei valikosta löydy, mistäköhän moinen johtuu?
Minä en ole hirvannut tuota 9.04 päivitystä vielä alkaa laittamaan, kun siitä taitaa tulla vain harmia näiden juttujen perusteella.
Tuota Siivouskalua kokeilin etsiä Ubuntun "Lisää/poista ohjelmia"-toiminnolla, ja onhan siellä "Systen Cleaner"
Heti se ehdottaa hirveän määrän .deb-tiedostoja poistettavaksi. Voikohan ne poistaa?
No juu. Kyllä nuo oli tarpeettomia, vanhoja päivityspaketteja.
En malttanut olla päivittämättä 8.10 >>> 9.04-versioon.
Tein päivityksen lataamalla sen 9.04 LiveDVD-imagen ja tein siitä levyn. Kun työnsin levyn sitten Ubuntun auki ollessa levykelkkaan, ehdotti ohjelma itse päivitystä DVD-levyltä.
Tein varmuuskopion mun home-kansiosta toiselle osiolle, ja annoin päivityksen aloittaa. Päivitys kesti tunnin verran. Ohjelma kysyi alussa että haetaanko päivityksiä netistä, johon vastasin kieltävästi.
Päivitys sujui DVD-levyltä ilman mitään katkoksia, ja noin tunnin päästä kone käynnistyi ilman mitään harmeja.
Sitten laitoin päivitysten hallinnan etsimään netistä päivityksiä, ja se löysikin niitä 229 tiedoston verran. Päivitys sujui hyvin, mutta se jätti väliin 7 päivitystä. Kokeilin moneen kertaan, mutta ei onnistunut niiden päivittäminen tätä kautta. Luin tätä ketjua,
ja tällä ohjeella sain päivityksen loppuun Siis päivittämällä päätteessä.