Kirjoittaja Aihe: Assembly Summer 2009?  (Luettu 53133 kertaa)

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #120 : 08.06.09 - klo:16.23 »
Mitä paikkoija kaipailet?

F rivin paikkoja mietin että jos olisi ollut mahdollista saada, mikäli pääsen osallistumaan tapahtumaan.

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #121 : 08.06.09 - klo:17.33 »
Mitä paikkoija kaipailet?

F rivin paikkoja mietin että jos olisi ollut mahdollista saada, mikäli pääsen osallistumaan tapahtumaan.
ajatteletko siis konepaikkoja ständiporukalle?
Jos, niin en usko että niille on tarvetta, jokainen varmaan voi hankkia itse oman konepaikkansa jos haluaa.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

anhu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #122 : 15.06.09 - klo:16.25 »
Asiasta kiinnostuneet suosittelen tutustumaan linux.fi:n wikisivuilla, osoitteessa http://linux.fi/wiki/Assembly_Summer_2009.

Tällähetkellä näyttäisi olevan forumin puolelta hiljaisempaa asian suhteen.
playground of the mind, the crafted illusion of desire

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #123 : 16.06.09 - klo:17.47 »
Ok.

Pitää nyt itse katsella mitä tuossa tekee, mutta olisihan se kiva taas tulla dataamaan assyille.

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #124 : 16.06.09 - klo:18.40 »
Jos vain ei pamahda assyviikonlopuksi Ginestä voinen olla perjantai-illasta sunnuntaihin ainakin suurimman osan aikaa ständillä, mikäli lippu jostain järjestyy.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #125 : 21.06.09 - klo:03.30 »
Okei.

Itse sain vielä kammettua tuota torni komennusta vielä hetken, joten ei ole ainakaan mitään estettä ettenkö voisi tulla assyille.
Kesätyöstäkin jää sen verran käteen että saa paremman koneen hankittua :D

Joten voisihan sitä tulla ajamaan hyvää asiaa ja lyömään koivuhalkoja micro$oftin telaketjuihin.

luultavasti voin jossain vaiheessa päivystää myös ständillä.

En tiedä otanko oman koneen tapahtumaan mukaan, mutta jos otan olen sen ääressä ainakin osan aikaa.

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #126 : 29.06.09 - klo:22.08 »
Eli päivitystä (tiedän tuplapostaus, mutta paras tapa saada myös huomiota)

Ajatukseni oli laittaa tuo oma lanin palvelinkoneeni hyötykäyttöön tapahtuman ajaksi ja tehdä jonkinlainen esittely projekti tästä LAMP paketista ja Drupal CMS paketista. Eli miten perustaa vaikka vain kodin lähiverkkoon näkyvä palvelin ratkaisu jossa on keskitetysti mm. isoja asennus paketteja (world of warcraft ?) tai sitten perheen valokuvia, tai mitä mieleen tulee ja on mahdollista.

Eli minulla pyörii lähiverkossa melkein 24/7 tuo lähiverkko palvelin koneeni jonka saa näkyviin jos tietää IP osoitteen.
Ajatukseni oli että esittelisin että tuollaisen oman pienen kokoluokan web palvelimen saa perustettua suhteellisen pienellä vaivalla eikä tarvitse mitään hirveän tehokasta konetta siihen.

Mietin vain että jättäisinkö palvelimen kokonaan kotiin vai voisiko sen tuoda mukaan tuonne tapahtumaan, ilman että järjestäjät valittavat mm. laittoman jakopalvelimen pidosta tjsp.

Myöskin tarkoitukseni olisi keräillä yhteen saamiani kokemuksiani ja kirjoitella jonkinlainen opas miten laittaa tämä LAMP paketti toimimaan aina uusimmalla LTS (8.04 tällä hetkellä) julkaisulla.

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #127 : 10.07.09 - klo:22.15 »
Assyihin on enää alle kuukausi. Tarkistakaapas onko wikisivu ajantasalla: http://linux.fi/wiki/Assembly_Summer_2009

Mitä esimerkiksi sponsorit vastasivat? Suostuiko joku?

Mitä muuta pitäisi hoitaa ennen elokuuta? Tarvitaanko ständille pöytiä/tuoleja (mistä ne viime vuonna olivat)? Järjestetäänkö ständille jonkinlaista ohjelmaa?

Siinäpä paljon kysymyksiä :) Olisiko tarpeen pitää jonkinlainen irc-kokous tässä jossain vaiheessa?
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #128 : 13.07.09 - klo:19.06 »
Voisi olla.

Itse olen miettinyt vaihtoehtoa että kun on tuo LAN palvelin kone toimiva niin voisin esitellä ubuntu pohjaisen LAN palvelimen perustamista ja ylläpitoa eli toimittaisin koneet (server & client) joilla toimintoja voisi kokeilla.

Myöskin ajattelin että windows pelien toimivuutta winellä voisi myös esitellä tällä paremmalla koneellani.

Yleensäkkin meidän pitää olla valmiita murskaamaan myyttiä "linux on täysin paska" tai "linux on marginaali ilmiö työpöytä käyttöjärjestelmänä" ja osoittaa että meilla on etunsa kilpailijoihin nähden.

Mutta kannatan tuota irc kokousta, mieluiten tällä viikolla.

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #129 : 24.07.09 - klo:22.05 »
Mutta kannatan tuota irc kokousta, mieluiten tällä viikolla.
Aika hiljaista ollut mutta voitaisiin kyllä vähän kasata pakettia kasaan joku päivä. Miten olisi vaikka maanantaina 27.7. klo 20:00?
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #130 : 24.07.09 - klo:22.38 »
Mutta kannatan tuota irc kokousta, mieluiten tällä viikolla.
Aika hiljaista ollut mutta voitaisiin kyllä vähän kasata pakettia kasaan joku päivä. Miten olisi vaikka maanantaina 27.7. klo 20:00?
itse en ainakaan kykene osallistumaan silloin, matkapuhelimen ruudulle mahtuu niin kovin vähän tekstiä ja VMTK:n ylläpitämä kerhohuonekin menee samaan aikaan kiinni.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

wicke

  • Vieras
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #131 : 27.07.09 - klo:06.44 »
Acerin kansi on edelleen vaihtamatta, eli se tuskin on esittelykunnossa assyihin mennessä.

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #132 : 28.07.09 - klo:19.16 »
Aika hiljaista ollut mutta voitaisiin kyllä vähän kasata pakettia kasaan joku päivä. Miten olisi vaikka maanantaina 27.7. klo 20:00?
Eilen käytiin asiasta keskusteluja ja asiat selkeytyivät jonkin verran. Mm. tehtävälista ja muita selviteltyjä asioita löytyy wikistä: http://linux.fi/wiki/Assembly_Summer_2009

Nyt sitten ihmiset voivat nakittaa tehtäviä itselleen. Kenellä banderollit ovat nyt/kuka tuo ne assyille? Ja voisiko levyjä tuovat henkilöt merkata itsensä tuonne nakkilistaan.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

CO2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 190
    • Profiili
    • Linux Mint Suomeksi
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #133 : 30.07.09 - klo:17.43 »
Hei
Olen ilmoittautunut päivystäjäksi tulevaan Assemblyn.
Vähän tietoja itsestäni, olen 46v tehnyt myynti ja markkinointi tehtäviä yli 25 vuotta. Tietokoneitten kanssa yli 15 vuotta, parin
viimeisen vuoden aikana olen harrastanut Linuxia, tällä hetkeä Ubuntu, Linux Mint ja gOS kotikoneissa, lisäksi olen asennellut ja testailut useita muita Linuxin distroja, voisin olla "markkinamies" siellä.
Voin muutenkin olla avuksi tapahtumaviikonlopun ajan.

Terveisin
Teuvo Hakala
Yhteistiedot sähköpostin kautta!
sama på Riks Svenska!

EDIT olen käytettävissä vasta perjantain puolenpäivän jälkeen. pitää ennen sitä laitaa puremavärkin kuntoon. että vois  ;D siellä!
« Viimeksi muokattu: 04.08.09 - klo:15.21 kirjoittanut CO2 »
MINT on helppo, looginen, sopeutuva, innostava, käyttäjäystävällinen järjestelmä.
Muutokset on uusia mahdollisuuksia!
Sen minkä edestänsä löytää, voi myös taakseen tiputtaa (kaikkea ei aina välttämättä tarvitse)
http://linuxmint-fi.info/
http://helpsite.org/

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #134 : 03.08.09 - klo:17.12 »
Eli pääsen osallistumaan tapahtumaan ja voin pyöriä ständillä aina silloin tällöin ja tarjota teknillistä osaamistani tarvittaessa.

Tarkoitukseni olisi tuoda esille ja kehitellä toiminta ideaani hieman kokeneempien linux käyttäjien kanssa. Ideani liittyy tuohon koti palvelin projektiini jota ajattelin tapahtumassa esitellä ja kerätä kehitys ideoita siihen. Ideani lyhyesti on kasata linux pohjainen palvelin ratkaisu joka täyttää kasvavat multimedia tarpeet. (TV-ohjelmat, elokuvat, musiikki valokuvat jne)

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #135 : 04.03.10 - klo:23.52 »
jahas, tänne ei ollakaan kirjoitettu sitten Assembly Summer 2009:n alun jälkeen, kiitosta omasta puolestani koko porukalle, olin läsnä niin paljon kun omilta akuuteilta tarpeiltani ehdin perjantai-iltapäivästä asti, Heikkiä erityisesti muistaen kun jaksoi allekirjoittaneen seuraa jopa kauppareissunkin ajan, ja viitsii tuoda sen lipunkin erikseen pyytämättä.

Koetan taas mahtua tänä kesänä Assembly Organizing -porukkaan jos ne vain huolivat, nyt maaliskuussa voisi kai alkaa haudutella tämän vuotista tempausta, tokkopa hyvällä alulla olevaa perinnettä sentään ruvetaan katkaisemaan?
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #136 : 07.03.10 - klo:18.57 »
nyt maaliskuussa voisi kai alkaa haudutella tämän vuotista tempausta, tokkopa hyvällä alulla olevaa perinnettä sentään ruvetaan katkaisemaan?
Ehdottomasti jatketaan perinteisellä linjalla ja yritetään saada aikaan entistä hienompi ständi. Jatketaan suunnittelua omassa ketjussa.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi