Kirjoittaja Aihe: Assembly Summer 2009?  (Luettu 53127 kertaa)

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Assembly Summer 2009?
« : 03.04.09 - klo:14.22 »
4 months, 4 days, 21 hours, 40 minutes until ASSEMBLY Summer '09!

 [2008] http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=17462.0
 [2007] http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=12120.msg87251#msg87251


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #1 : 03.04.09 - klo:15.20 »
Eiköhän tänäkin vuonna jatketa viime vuosina hyväksi havaittua linjaa ja pistetä pystyyn jonkinlainen ständi Flugin kanssa.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

Aleksi Hankalahti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #2 : 05.04.09 - klo:02.04 »
Lähinnä viime vuoden kokemuksia on kerätty Linux.fi-wikiin. Tätä sivua voisi laajentaa, ja muutenkin koota Summer Assembly '09 -suunnitelmia linux.fi:hin, eikä Ubuntun wikiin. Ehkä siten saataisiin houkuteltua muidenkin jakeluversioiden aktiiveja mukaan.

Erityisesti kannattaa huomata, että mahdolliset sponsorit katoavat kesälomille viimeistään juhannuksena. Sen jälkeen on täysin mahdoton saada ketään kiinni mistään. Eli jos halutaan esim. laitteistoa lainaksi (miniläppäreitä, isoja näyttöjä?) pitää se hoitaa hyvissä ajoin ennen lomia.

Toiseksi viime vuonna homma uhkasi levitä käsiin, koska päivystäjille ei oltu sovittu päivystysaikoja, vaan oli epäselvää kenen piti olla paikalla milloinkin. Nyt listat olisi parasta laatia.

Viimeksi ständi saatiin Flugin kautta, joten voisimme lähestyä heitä nytkin, hattu kourassa.

wicke

  • Vieras
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #3 : 21.04.09 - klo:22.16 »
Näyttää hyvältä. Viestiketju on jo pystyssä ja neljä kuukautta tapahtuman alkuun.

Itseltä joutaa lainaksi oma Acer Aspire One, jos se ständille halutaan. Otan varmuuskopiot nykyisestä käyttiksestä ja asentelen peruskokoonpanon, ellei kukaan ehdota ohjelmanumeroksi juuri Ubuntu netbook remixin asennusta, vaikkakaan en tuota yleisintä asennustapaa ole päässyt vielä edes koittamaan, koska USB-IDE-adapterilla koneeseen yhdistetty optinen asema on ollut helpoin ratkaisu. Pitää vaan vielä jostain hommata lukko (hankin sen itse, tarvinnen sitä vielä myöhemminkin) laitteelle.

Edit: Acer Aspire One ei tällä hetkellä ole esittelykunnossa. Yritin lisätä muistia laitteeseen, mutta oma varustus ei riittänyt emon irroitukseen. Konetta kasatessani asensin touchpadin kaapelin virheellisesti ja se kärvähti. Pistin varaosakyselyn Acerille, mutta todennäköistä on, etten touchpadia uusi ja laite jää pois ständiltä.
« Viimeksi muokattu: 02.05.09 - klo:23.02 kirjoittanut wicke »

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #4 : 26.04.09 - klo:19.32 »
Hmm.

En osaa vielä kesän menemisistä ja tulemisista sanoa kovin paljoa varmaksi, mutta ainakin tämän joutuu laittamaan mieleen, koska ihan kivahan tuonne on tulla muutakin tekemään kuin vain istumaan koneenääreen ja pelaamaan.

Tämä nyt ei suoraan liity aiheeseen, mutta jos saan tuon minun LAN palvelimeni toimimaan, saatan hyvinkin laittaa siihen jonkun esittely setin "kotisivut halvalla ja helposti" ... Muutenkin assembly on kohtuullisen hyvä tilaisuus vaikuttaa opensource puolelta mm. päättäjiin, ja vaikuttaviin tahoihin että mihin suuntaan tietoyhteiskuntaamme pitäisi viedä.

wicke

  • Vieras
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #5 : 26.04.09 - klo:22.15 »
Kilpailuja suunnitteilla?

Voisin yrittää tarjota saman FOF-pistepalvelimen kuin viimekin vuonna, joskin paremmalla menestyksellä ja tällä kertaa webhostin palvelimella.
« Viimeksi muokattu: 28.04.09 - klo:06.21 kirjoittanut wicke »

wicke

  • Vieras
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #6 : 01.05.09 - klo:13.16 »
No nyt tuli vahvistus shipitiltä 20:stä Desktop CD-levyn tilauksen hyväksymisestä. Nämä levyt toimitan ständille heti torstaina.

Pitäisikö tämän vuoden tapahtumalle avata jo oma sivu Ubuntu Suomen wikiin. Viestiketju voi ajan myötä venyä ja tulla hankalaksi käydä läpi, joten yhteenvetoa voisi jonnekin tehdä.

anhu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #7 : 03.05.09 - klo:18.08 »
Sinne vaan seisoskelemaan ja herättämään ihmisten mielenkiintoa ubuntua-kohtaan.

Voitaisiin kartoittaa minkälaista pistettä oltaisiin tarjoamassa. Mitä tarvittaesiin, ja mitä voitaisin jakaa ihmisille. Voitasiin jotain flyereitä tarjota, ja vaikkapa kävelevä ubuntu-ukkeli. Mahdolliset osan-ottajat voitaisiin varustaa ubuntupaitoilla? Ainakin taloudellisesti tästä tullaan varmasti tekemään kompromissejä.

Itse ilmottautuisin olemaan vapaaehtoisena kyseiseen tapahtumaan.
playground of the mind, the crafted illusion of desire

wicke

  • Vieras
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #8 : 06.05.09 - klo:22.39 »
Kävelevä mainos lisäisi näkyvyyttä. Itse ainakin huomasin, että kovin pieni ja huomaamaton oli ständi ainakin kahtena edellisenä vuonna, ja helposti käveli huomaamatta sen ohi.

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #9 : 07.05.09 - klo:15.43 »
Kävelevä mainos lisäisi näkyvyyttä. Itse ainakin huomasin, että kovin pieni ja huomaamaton oli ständi ainakin kahtena edellisenä vuonna, ja helposti käveli huomaamatta sen ohi.
tosiaan, molempina vuosina on ollut samanlainen karsina.

Olin kokonaan unohtanut pitää silmällä tätä aluetta ASM '09 -ketjun varalta, sattumalta huomasin.

siitä tulikin mieleen, tänävuonna en aiemmista vuosista poiketen pääse itse tulemaan, kun tuo Torni kutsuu, koitan kuitenkin edes piipahtaa paikalla. Orannetta voisi kai pyytää järjestämään pöydät tänävuonna (viimeksi ne matalammat pöydät ja taittotuolit hoidin minä, korkeammat olivat jo paikalla) kun taitaa itse olla osa järjestäjätiimiä?
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #10 : 07.05.09 - klo:21.04 »
Lainaus
Kävelevä mainos lisäisi näkyvyyttä. Itse ainakin huomasin, että kovin pieni ja huomaamaton oli ständi ainakin kahtena edellisenä vuonna, ja helposti käveli huomaamatta sen ohi.

Sitähän olen miettinyt, pitäisikö topmainoksesta teettää kangas-banneri siihen lapparin tolppien väliin, hinta olisi alkaen 45€ metri, pitäisikö kysellä lisää ja olisiko pari-kolmi metriselle kankaalle muuallakin käyttöä? Niille rullattaville bannereille on löytynyt tietääkseni käyttöä ympäri suomen vuoden mittaan, eli hyvä sijoitus ainakin se aikaisempi tempaus oli.

Omalta osaltani näyttäisi tänä vuonna sille, että pääsisin tulemaan tapahtumapaikalle.

Loin wikiin sivun, jota voi täydentää. Pohjana viimevuoden sivu
http://wiki.ubuntu-fi.org/Assembly_09

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #11 : 07.05.09 - klo:21.15 »
Lainaus
Kävelevä mainos lisäisi näkyvyyttä. Itse ainakin huomasin, että kovin pieni ja huomaamaton oli ständi ainakin kahtena edellisenä vuonna, ja helposti käveli huomaamatta sen ohi.

Sitähän olen miettinyt, pitäisikö topmainoksesta teettää kangas-banneri siihen lapparin tolppien väliin, hinta olisi alkaen 45€ metri
ständipaikka oli viimevuonna vähän reilu kolme metriä leveä.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

wicke

  • Vieras
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #12 : 08.05.09 - klo:13.53 »
No niin, 20 Desktop CD:tä Ubuntua tuli vihdoin postissa. Tässä sitä taas opitaan, että vähemmän pyytämällä saa enemmän. Tilasin viime vuonna 40 CD:tä, sain 10 (jotka ovat edelleen kirjahyllyssäni odottamassa uutta omistajaa, unohtuivat viimen vuonna pois matkasta), nyt tilasin 20 ja sain myös saman verran.

anhu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #13 : 08.05.09 - klo:19.24 »
Voisihan esim multiprint.fi:ltä pyytää jonku tarjous tarvittavast materiaalista, jollei ole parempaa paikkaa?
playground of the mind, the crafted illusion of desire

wicke

  • Vieras
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #14 : 08.05.09 - klo:22.39 »
Voisihan esim multiprint.fi:ltä pyytää jonku tarjous tarvittavast materiaalista, jollei ole parempaa paikkaa?
Tai LeeviPrintiltä

anhu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #15 : 09.05.09 - klo:07.30 »
Minkälaista roolia vedetään tapahtumien kanssa? Tuleeko järjestö vastaan, mitään mahdollisuuksia saada canonicalta avustuksia vaiko mennäänkö omantyöpanoksen tai lahjotusroolin kautta. Hyvä olisi vain olla tietoinen asiasta, sillo pystyy helpompi keskittyy ollennaiseen kun saadaa rajat.
playground of the mind, the crafted illusion of desire

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #16 : 09.05.09 - klo:10.12 »
Minkälaista roolia vedetään tapahtumien kanssa? Tuleeko järjestö vastaan, mitään mahdollisuuksia saada canonicalta avustuksia vaiko mennäänkö omantyöpanoksen tai lahjotusroolin kautta.
Canonicalilta voi saada shipitin kautta (vähän) painettuja levyjä, muuten kaikki pitää hoitaa itse.

Ubuntu Suomella on Linux-tekijä-palkinnon ansiosta jonkin verran rahaa käytettävissä jos jotain pientä mainosmateriaalia päätetään hommata.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

wicke

  • Vieras
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #17 : 09.05.09 - klo:13.52 »
Mikäs on demokoneitten laita? Mistä ne tulee?

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #18 : 09.05.09 - klo:19.31 »
Mikäs on demokoneitten laita? Mistä ne tulee?
Joko jotkut yhteisön jäsenet tarjoavat demokoneet tai sitten joku yritys on sellaiset lainannut.
alias vililikku

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Assembly Summer 2009?
« Vastaus #19 : 09.05.09 - klo:20.11 »
Mikäs on demokoneitten laita? Mistä ne tulee?
Viime vuonna saatiin yksi tehokkaampi kone joltain firmalta (jota en nyt muista) ja muutama muu kone Mpoli Oy:ltä jolta voidaan varmaankin tänäkin vuonna muutamaa konetta kysyä (kyseinen firma tarjoaa esimerkiksi Linux.fin palvelimet ja domainin).
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi