Kirjoittaja Aihe: Sähköpostiohjelmat eivät aukaise www-linkkejä [RATKAISTU]  (Luettu 1279 kertaa)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3427
    • Profiili
Mikäs näihin spostiohjelmiin on tullut, kun eivät osaa viesteissä olevia linkkejä avata suoraan? Pitää kopioida... Thunderbirdiä olen käytellyt, mutta kokeilin juuri Evolutioniakin, ei osannut sekään. Muistaakseni suht tuore ilmiö tämä, ehkä max. kuukauden-pari on ollut.
« Viimeksi muokattu: 28.03.09 - klo:11.23 kirjoittanut Eesaurus »

Terhi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Sähköpostiohjelmat eivät aukaise www-linkkejä
« Vastaus #1 : 28.03.09 - klo:08.21 »
Mulla oli sama ongelma. Kokeile auttaisiko oletussovelluksen asettaminen tai vaihtaminen:

Valikko: Järjestelmä -> Asetukset -> Oletussovellukset

Ikkunasta 'Internet'-välilehdeltä 'WWW-selain'-kohdasta oikea selain.

Tarvittaessa voi käyttää alasvetovalikon kohtaa 'Oma' ja kirjoittaa 'Komento'-laatikkoon komennon (esim. "firefox %s" tai "/usr/bin/firefox" (ilman lainausmerkkejä)).

Paina 'Sulje'.

(Jos vaihdoit selaimen toiseen ja toimii, koita vaihtaa takaisin siihen suosikki selaimeesi - Mulla toimi vasta tämän muutoksen jälkeen)
~/ sweet ~/

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3427
    • Profiili
Vs: Sähköpostiohjelmat eivät aukaise www-linkkejä
« Vastaus #2 : 28.03.09 - klo:11.23 »
Mulla oli sama ongelma. Kokeile auttaisiko oletussovelluksen asettaminen tai vaihtaminen:

Valikko: Järjestelmä -> Asetukset -> Oletussovellukset

Ikkunasta 'Internet'-välilehdeltä 'WWW-selain'-kohdasta oikea selain.

Tarvittaessa voi käyttää alasvetovalikon kohtaa 'Oma' ja kirjoittaa 'Komento'-laatikkoon komennon (esim. "firefox %s" tai "/usr/bin/firefox" (ilman lainausmerkkejä)).

Paina 'Sulje'.

(Jos vaihdoit selaimen toiseen ja toimii, koita vaihtaa takaisin siihen suosikki selaimeesi - Mulla toimi vasta tämän muutoksen jälkeen)

No niinhän se oli, että näkyi olevan oletusselaimena Swiftfox, jota käytin jonkin aikaa tässä taannoin. Firefoxilla menty taas viime aikoina, joten kun pistin sen oletukseksi, niin alkoivat linkit aukeilemaan. Köh.  :) Liian yksinkertainen ratkaisu!