Kirjoittaja Aihe: Facebook ja Texas hold'em poker  (Luettu 6017 kertaa)

Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
Facebook ja Texas hold'em poker
« : 26.03.09 - klo:18.14 »
Nyt tuli hätä. ELikkäs kyseinen FB:n sovellus ei nyt sitten suostu enää Ubuntulla käynnistymään. Vistan puolella lähtee kyllä käyntiin. Kuvaruutuun tulee iso Z logo ja teksti "loading 19 of" ja punainen latauspalkki. Olisikos jollakin konsti korjata tämä? Ennen toimi vallan mainiosti siis noin pari päivää sitten.

Edit.
Kyse on vissiin Flash playeristä. Firefoxin virhekonsoli kertoo kohdassa virheet, että "ei lupaa kutsua metodia location.tostring, en sitten tiedä liittyykö mihinkään. Lukaisin vähän muitten kommentteja ja voipi olla, että ongelma on aivan jossain muualla kuin Ubuntussani tai Flash Playerissä. Laitan ratkaistuksi, jos se nyt lähtee toimimaan.

Jaa ois vissiin kuulunu Multimedia ja grafiikka otsikon alle, noh eiköhän joku siirrä :)
« Viimeksi muokattu: 26.03.09 - klo:18.43 kirjoittanut Crisa »

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #1 : 26.03.09 - klo:21.01 »
Huomasin tänään saman ongelman... onneksi tässä läppärissä on myös vista.

Intrepidin kanssa koko facebook nyki ja Mafia Wars oli ERITTÄIN hankala ja hidas toimimaan.Päivitin jauntyyn ja pikkasen toi ongelma parani.

Olen Ubuntua käyttänyt pääkäyttiksenä wartyn ajoista asti ja hehkuttanut tämän paremmuutta verrattuna windowsiin lähes fanaattisesti :).
Olen jo pari vuotta ollut henk. koht. sitä mieltä että toi puolen vuoden päivitys tahti on ehkä hiukan liikaa, eikä siihen tahtiin pystytä kehittämään VAKAATA systeemiä ja nyt muutaman viime version myötä on toi mielipide vaan vahvistunut (huom. allekirjoittaneen mielipide).

Ennen ei ollut puhettakaan että olisi ollut toisena käyttiksenä windows.... saati että olisin sitä käyttänyt :).
Nyt olen huomannut että on tullut käytettyä tota vistaa enenemässä määrin... se ei ole hyvä (lue:paska :) ), mutta siinä on VÄHEMMÄN ongelmia kun ubuntussa ... siis hardyn ja intrepidin aikaan.

Ja toi yleinen selitys, että on ohjelman tekijöiden vika kun ei joku systeemi toimi.
Tottahan se voi ollakin, mutta kyllä NORMAALIEN ja ympäri maailmaa MILJOONIEN käyttäjien internet sivut TÄYTYY toimia... ne vaan TÄYTYY !!!
Ymmärrän jos joku kuuden ihmisen käyttämä täysin omituinen sovellus ei toimi, mutta kyllä flashin täytyy toimia !

Toivon todellakin että Ubuntu (linux yleensäkin) alkaisi mennä taas parempaan suuntaa... oma kokemus on IKÄVÄ KYLLÄ, että tämä systeemi TAANTUU :(

ps.
Tämä ei todellakaan ole tarkoitettu trolliksi !

Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #2 : 26.03.09 - klo:21.13 »
Juu, itsellä ei sen kummemmin ole ongelmia ollut ja tässäkin tapauksessa näyttää olevan ongelma kyseisessä sovelluksessa. No kaippa he saavat sen korjattua.

juyli

  • Vieras
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #3 : 26.03.09 - klo:23.45 »
Olen Ubuntua käyttänyt pääkäyttiksenä wartyn ajoista asti ja hehkuttanut tämän paremmuutta verrattuna windowsiin lähes fanaattisesti :).
Olen jo pari vuotta ollut henk. koht. sitä mieltä että toi puolen vuoden päivitys tahti on ehkä hiukan liikaa, eikä siihen tahtiin pystytä kehittämään VAKAATA systeemiä ja nyt muutaman viime version myötä on toi mielipide vaan vahvistunut (huom. allekirjoittaneen mielipide).

Ubuntu-kehittäjillä lienee tavoitteena muokata jakelusta ihan oma Debianista poikkeava jakeluversio. Esim. aktiivinen sudon käyttö sekä ajotasojen "sotkeminen" ovat tästä ehkä selkeimpiä esimerkkejä. Joskus kehityssuunta ei ole hyvä - joskus taas uudet innovatiiviset ideat toimivat, joiden ominaisuuksia lainataan muihinkin jakeluihin. Ubuntun takana ovat kuitenkin vankat resurssit - joita hyödyntävät monet muut aiemmin Debianiin perustuneet jakelut kuten esimerkkinä Mint ja Mepis.
Lähtökohdiltaan Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu ovat Debianiin perustuvia jakeluja.
Se, että jakelun tavoite on uudistua vaikkapa puolen vuoden välein, ei tee siitä välttämättä epävakaata. Debianin perfektinen "vakaus" ja tuki monille eri arkkitehtuureille on oma rasitteensa, josta Ubuntu on selkeästi irtautunut.

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #4 : 27.03.09 - klo:00.24 »
Tottahan se voi ollakin, mutta kyllä NORMAALIEN ja ympäri maailmaa MILJOONIEN käyttäjien internet sivut TÄYTYY toimia... ne vaan TÄYTYY !!!
Ymmärrän jos joku kuuden ihmisen käyttämä täysin omituinen sovellus ei toimi, mutta kyllä flashin täytyy toimia !
Toivon todellakin että Ubuntu (linux yleensäkin) alkaisi mennä taas parempaan suuntaa... oma kokemus on IKÄVÄ KYLLÄ, että tämä systeemi TAANTUU :(

Olen täysin samaa mieltä.   >:(

t.matti

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #5 : 27.03.09 - klo:01.10 »
Tämä kyseinen ongelma ei kyllä millään tavalla liity päivitystahtiin.

Jos, tuntuu että vakaus kärsii, kannattaa pysytellä noissa LTS versioissa, mutta niissä luultavasti tämän kaltaiset ongelmat lisääntyvät, koska nämä "härpäkkeet" tuntuvat vanhenevan kovin nopeasti.

Itse olen melkeimpä totaalisesti toista mieltä... flashin voisi heittää romukoppaan kokonaan :) Toivottavasti korvaava "järjestelmä" saadaan tuotantokäyttöön nopeasti niin tuosta hirvityksestä päästäisiin eroon.

edit:
Piti käydä vielä testaamassa, ainakin täällä toimi (ff 3.07 ja ubuntu 8.04) pokerit fb:ssä.
« Viimeksi muokattu: 27.03.09 - klo:01.42 kirjoittanut Jaune »

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #6 : 27.03.09 - klo:07.19 »
Ei ole tälläkään ollut mtn häikkää. Kyseessä Jaunty ja FF 3.0.7. Operalla pelaa myös.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #7 : 27.03.09 - klo:10.30 »
Tämä kyseinen ongelma ei kyllä millään tavalla liity päivitystahtiin.


Juu, ei liity ei... tarkoitin tossa avautua hiukan muutenkin :)
Ehkä tosin väärässä topikissa, mutta vtutti itseä sama ongelma.

Lainaus
Itse olen melkeimpä totaalisesti toista mieltä... flashin voisi heittää romukoppaan kokonaan :) Toivottavasti korvaava "järjestelmä" saadaan tuotantokäyttöön nopeasti niin tuosta hirvityksestä päästäisiin eroon.

Ymmärrän että olet toista mieltä, mutta tällä kerjaa ne miljoonat nettisivut ja niiden kehittäjät TUSKIN tulevat kysymään juuri sinun mielipidettä, vaan käyttävät flashia sivuillaan ;) :) .... ja näyttää että sen käyttö vaan lisääntyy.... tahdot sitä tai et, joten ...
Jos järjestelmä haluaa olla uskottava, sen flashin vaan TÄYTYY toimia... tykätään  siitä tai ei.

Sitten tohon itse ongelmaan:

---> EI TOIMI VIELÄKÄÄN !!!!  >:(  >:(
Täytyy buutata taas windowsiin (ikävä kyllä :( )

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #8 : 27.03.09 - klo:10.55 »
Siksipä meidän "asiakkaiden" täytyy äänestää jaloillamme ja olla käyttämättä noita flash härpäkkeitä :)

Mutta itse ongelmaan:
Nyt jo raportoitu että monilla toimii se myös ubuntun puolella, joten jokin juuri sinun kokoonpanossa mättää.
Minun about:plugins kertoo seuraavaa:
Lainaus
Shockwave Flash

    Tiedostonimi\: libflashplayer.so
    Shockwave Flash 9.0 r159

ja jos se nyt javaa mahtaa käyttää niin:
Lainaus
Java(TM) Plug-in 1.6.0_07-b06

    Tiedostonimi\: libjavaplugin_oji.so
    Java(TM) Plug-in 1.6.0_07


nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #9 : 27.03.09 - klo:11.32 »
No toi "äänestää jaloilla" on tavallaan kyllä totta, mutta toisaalta se on toisinaan hieman mahdotonta, koska jotkut härpäkkeet on saatavilla VAAN flashina ja jos haluaa käyttää niin flashin käyttö on pakollista.
Taas ollaan siinä pisteessä, että sen TÄYTYY toimia... kuitenkin sen verran olennainen osa netinkäyttöä nykyisin... ikävä kyllä...
Toisaalta, milläs muulla ne sovellukset saataisiin tarjottua käyttäjille... voitaisiko taata että se toimisi linuxilla flashia paremmin.

Ja tohon flashin versioon.
itsellä:
Shockwave Flash

    libflashplayer.so
    Shockwave Flash 10.0 r22

Eli kyseessä viimeisin saatavilla oleva... jonka YLEENSÄ olettaisi oleva ns. "paras"
Tosin tuo vika ei välttämättä ole ubuntu/linuxin vaan flashin, mutta siltikin mielestäni sen tulisi toimia.
Itse olen kyllä ubuntun kehitystä seurannut näiden vuosien aikana ja toisinaan ollut tosi tyytyväinen ja toisinaan aika vttuuntunut, mutta silti ymmärtäväinen vaikka ollut jotain ongelmia.
Mutta tota Flashin toimimattomuutta vuodesta toiseen en vaan ymmärrä ja yleensäkin sitä ettei saada nitti sovelluksia toimimaan saumattomasti vaikka netti on kuitenkin se YLEISIN jota tietokoneella käytetään.

No, kyllä tämä tästä :)... eihän nämä kuitenkaan ole kun VAAn tietokoneita :D

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #10 : 27.03.09 - klo:11.40 »
...nyt täytyy hiukan pyydellä anteeksi pahoja puheita :)

Muistin juuri että minullahan on winellä installoitu firefox, jonka kanssa toi pokeri toimii :)

tosin...ei se poista itse ubuntun flash ongelmaa :(

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #11 : 27.03.09 - klo:12.32 »
Eli vaikuttaisi siltä että uusimassa flashissa on jotain häikkää, koska ainakin minun vanhempi flash tuntuu toimivan.

Taro Turtiainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Taro Turtiainen
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #12 : 27.03.09 - klo:12.38 »
Muistin juuri että minullahan on winellä installoitu firefox, jonka kanssa toi pokeri toimii :)

Mitä ihmettä???
Menee multa niin YLI, NIIN YLI!!!!
Käytä nyt hyvä mies ihan ubuntun omia ohjelmia.

Ja asennat uusiksi noi netin selaus härpäkkeet.
VASEMMISTOLIITTO - RIKKAUTTA JOLLA ON ARVOA

”Ei ole olemassa todellista vapautta ilman toisinajattelun vapautta.” Rosa Luxemburg 1918

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #13 : 27.03.09 - klo:13.08 »
Kerrot vaan millä "Ubuntun omalla" ohjelmalla toimii !!!!!

Käytössä Ubuntun "oma" firefox -versio:

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.0.7) Gecko/2009030516 Ubuntu/9.04 (jaunty) Firefox/3.0.7

Flash:

    libflashplayer.so
    Shockwave Flash 10.0 r22

vieläkö on jotain muita Ubuntun "omia" joita asentelemalla saisin toimimaan.

Vastaus:

Epiphany-Gecko:
Ei päässyt facebookiin OLLENKAAN !... joten poistin koko epiphanyn, koska en käytä

Epiphany-Webkit:
Ei päässyt facebookiin OLLENKAAN !... joten poistin koko epiphanyn, koska en käytä
(antaa muuten acid3 testissä täydet 100 FF 71 ;) )

Opera:
Pääsee Facebookiin, muttei kyseiselle Pokeri sovellukselle.
Sama Flash käytössä

Konqueroria en halua asentaa, koska käytössä gnome.

Vieläkö on muita Ubuntun "omia" ohjelmia joita voisi yrittää?

Saattaa Mennä YLI, NIIN YLI!!!! ,mutta kertoisitko millä Ubuntun "omalla" ohjelmalla menet Habbo-Hotelliin (vaatii Shockwave playerin, jota ei ole saatavilla Linuxille)... lapset haluaa käyttää ja itse en ole keksinyt muuta keinoa kuin Wine+FF ?

Eli vaikuttaisi siltä että uusimassa flashissa on jotain häikkää, koska ainakin minun vanhempi flash tuntuu toimivan.
Juu, kyllä se taitaa tossa uusimmassa flashissa olla... olisi kiva tietää josko jollain muulla toimii ton uusimma Flash version kanssa.


junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #14 : 29.03.09 - klo:00.11 »
Tervehdys aurinkoinen! :D

Lainaus
Juu, kyllä se taitaa tossa uusimmassa flashissa olla... olisi kiva tietää josko jollain muulla toimii ton uusimma Flash version kanssa.

Mulla toimii Facebook oikein hyvin uusimmalla flash:lla eli Shockwave Flash 10.0 r22. Tosin käytössä on 64bit flash koska käytössä on 64bit Ubuntu 8.10! ;D Ja javakin on 64bit versio!

valoisin terveisin junnuh
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

DonJuha

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #15 : 29.03.09 - klo:13.19 »
Jotain mystistä häikkää flashissa on. Mulla ei toimi mm. myspacen musiikkisoittimet vaan pyytävät lataamaan vähintään 9 version. about:plugins kertoo käytössä olevan Shockwave Flash 9.0 r159. Olen kokeillut asennella flashiä uusiksi ynnä muuta, mitä olen foorumilta löytänyt, mutta silti ei lähde toimimaan. Samoin esim: http://www.mymitorally.co.uk/ ei toimi, mutta youtube ja monet muut sivut toimivat.

Käytössä siis Ubuntu 8.04 ja firefox viimesimmillä automaattipäivityksillä.

Edit:
Kiitos tämän ketjun kirjoittajille: Innostitte mua taas kokeilemaan, josko nuo flash-ongelmat saisi jotenkin ratkaistua. Poistin firefoxista adblock-laajennuksen ja nyt homma pelaa. Poistin sen siis kokonaan eli uninstalloin. Aiemmin olin kokeillut vain disablointia, mutta se ei auttanut.

Voisiko tämä olla syynä myös tuohon facebook-ongelmaan? Itse on en ole facobookissa enkä ole myöskään liittymässä.
« Viimeksi muokattu: 29.03.09 - klo:14.02 kirjoittanut DonJuha »

Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #16 : 29.03.09 - klo:19.27 »
Joo kyllä nyt näyttää, että ongelma on tuossa sovelluksessa, jota FB:ssä käytän. Muuten tuo Facebook toimii vallan mainiosti. Siellä näkyi kommenteissa olevan tekstiä, että monillä käyttäjillä on samaa ongelmaa ja "Hey guys: we're aware of the loading issues some players have reported, and we'll be working on getting a fix out as soon as possible. thanks."

On koitettu uutta ja vanhaa Flashiä, eikä ole asennettu Adblockia, kun pärjää vallan hyvin ilmankin.

vesakari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
flasplayerin uusimman version asennus vaikeuksia...
« Vastaus #17 : 23.09.09 - klo:21.48 »
Moi toivottavasti vastaatte tähän !!Mulla on uusi hp:n läppäri pavillon dv7 ,ilmeisesti tää on 64 bitt vehje koska Flash player 9 eikä 10 suostu asentumaan koneelle!!??Tarttis vähän jelppiä!! Mikä on Ubuntu ja onko se luotettava??viruksia ym silmälläpitäen!!??

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #18 : 24.09.09 - klo:06.54 »
Moro vesakari. Eli Ubuntu on Linux-jakelu, parhaiten siihen pääset tutustumaan lukemalla

http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi

Linux-jakelut ovat kaikki hyvin turvallisia, koska vielä ei olla törmätty yhteenkään virukseen, joka toimisi Linuxissa.. Kokeileppa ladata cd

http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html

Polta se cd:lle ja käynnistä kone. Et asenna tuolloin vielä mitään, vaan pääset kokeilemaan hiukan Ubuntun toimintaa. Suosittelen lämpimästi..

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Facebook ja Texas hold'em poker
« Vastaus #19 : 24.09.09 - klo:10.04 »
Aikaisempaa keskustelua aiheesta Facebook ja Texas hold'em poker :
Flash Player Amd 64 9.04 ei toimi

Asia jäi silloin(kin) auki, koska toimivuus oli ilmeisesti satunnaista ja versiokohtaista.

64-bittinen flash on toiminut ainakin minulla viime marraskuusta lähtien ilman ongelmia Firefoxissa siten, että puran Flash Player 10 -sivulta ladatun alfa-version ~/.mozilla/plugins -kansioon.

EDIT: Jaa, tämä ketju olikin aloitettu viime keväänä ennen linkittämääni.
EDIT2. Korjattu plugins-polku
« Viimeksi muokattu: 24.09.09 - klo:11.57 kirjoittanut salai »