Kirjoittaja Aihe: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki [Ratkaistu]  (Luettu 6954 kertaa)

simppa12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Minulla on 32bit tuore asennus. Olen yrittänyt täältä ja muualta löytämiäni ohjeita käyttämällä saada verkkopankin toimimaan -tuloksetta. Java 5 on laitettu ja on koitettu myös sunin sivulta löytyvää pakettia. Voisiko joku vääntää rautalangasta kohta kohdalta, miten kannattaa edetä? Pankkia ei ole tarkoitus vaihtaa.
« Viimeksi muokattu: 11.03.09 - klo:21.28 kirjoittanut simppa12 »

hamsteri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #1 : 10.03.09 - klo:09.09 »
Hei, muutamalla ystävälläni on ollut ongelmia tuon pankin kanssa Ubuntussa. Heillä toimii kuitenkin se mobiilipankki :

https://suomi.sampopankki.fi/link/3gmobilbank

Oletko kokeillut sitä?

Rapi44

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Iäkkäämpi,mutta suht aktiivinen Ubuntu käyttäjä !!
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #2 : 10.03.09 - klo:09.12 »
Minulla on 32bit tuore asennus. Olen yrittänyt täältä ja muualta löytämiäni ohjeita käyttämällä saada verkkopankin toimimaan -tuloksetta. Java 5 on laitettu ja on koitettu myös sunin sivulta löytyvää pakettia. Voisiko joku vääntää rautalangasta kohta kohdalta, miten kannattaa edetä? Pankkia ei ole tarkoitus vaihtaa.

Käytä aluksi Sammon mobiili pankkia se toimii..jatkossa tutki ja lue näillä sivuilla olevia ohjeita ja kokeile niillä ?Toista vuotta on tätä kyselty ja monen laista neuvoa löytyy,kokeilemisiin?

t.Rapi44

PS:Itse käytän 8.0.4 LTS versiota jolla pärjään myös Sampopankin kanssa,osaavammat neuvojat varmaankin jatkavat neuvomista..
Rapi44

simppa12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #3 : 10.03.09 - klo:10.16 »
Ikävä kyllä tuo mobiilipalvelu ei ole sama asia kuin verkkopankki, kelan palvelutkin linkittää aina kirjautuessaan nimenomaan java verkkopankkiin.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #4 : 10.03.09 - klo:12.02 »
Juuri asensin kaverille 8.10 version.

Asennuksen jälkeen asennettu
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install sun-java6-pluginJonka jälkeen toiminta sampopankissa tarkisettiin, toimi.

Ylimääräiset java-ympäristöt on suositeltavaa poistaa kokonaan.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Riku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #5 : 10.03.09 - klo:12.25 »
Lisäksi MediaPlayerConnectivity aiheuttaa ongelmia.
Sen poistaminen käytöstä verkkopankkiasioinnin ajaksi auttaa.

uunox

  • Vieras
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #6 : 10.03.09 - klo:19.17 »
Sanoisinpa kuitenkin vaikka asia ei minulle kuulu koska en tarvii Sampopankkia, kun tuli ihan mielenkiinnosta kokeiltua kun kaikki on yhtä "iloa ja riemua", ettei minulla olisi mitään asiaa mainittuun pankkin, siihen se tökkää javaan vaikka kaikki on kuten pitääkin, on melkoinen määrä keinoja tullut koetettua, mm. pankin ohjeet javan cachen tyhjennyksiä myöten. Vaan siinä se jököttää ja varmaan syy on minussa kun se kaikilla muilla toimii, no toimii se mullakin Vistan Firefoxissa, että jos tilit tulee täyteen muissa pankeissa niin voi sitten siirtyä...

en timo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #7 : 10.03.09 - klo:19.50 »
Minulla on 32bit tuore asennus. Olen yrittänyt täältä ja muualta löytämiäni ohjeita käyttämällä saada verkkopankin toimimaan -tuloksetta. Java 5 on laitettu ja on koitettu myös sunin sivulta löytyvää pakettia. Voisiko joku vääntää rautalangasta kohta kohdalta, miten kannattaa edetä? Pankkia ei ole tarkoitus vaihtaa.
Kysymys asennuksestasi ?? oletko asentanut ubuntun windowsin sisaan  wubilla ???
Itsellani on ubuntun normaali asennus joka toimii hyvin .
Vaimollani on asennus windowssissa wubilla joka ei toimi

simppa12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #8 : 11.03.09 - klo:07.36 »
On asennettu puhtaalle koneelle. Käytössä on mokkulayhteys, joka toimii loistavasti.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #9 : 11.03.09 - klo:07.47 »
Lainaus
Ylimääräiset java-ympäristöt on suositeltavaa poistaa kokonaan.
Tälle lauseelle ei sitten voi tässä tapauksessa antaa liikaa arvoa. Tekee vaikka niin että poistaa kaikki mahdolliset javat ensin koneesta ja asentaa sitten tuon gdm:n ohjeen mukaisesti

Jussi Nirhamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #10 : 11.03.09 - klo:19.17 »
Itsellä lähti toimimaan moitteettomasti kun tein gdm:än ohjeiden mukaan. Eli poistin kaikki javajutsut koneelta ja sen jälkeen päätteeseen:

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install sun-java6-plugin
Puunakki

simppa12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki
« Vastaus #11 : 11.03.09 - klo:19.39 »
Ongelma ratkennut, kiitokset gdm:lle.
Päätin asentaa ubuntun kokonaan uudelleen jotta varmasti kaikki tyrimäni yritykset poistuu ja sen jälkeen koodi: "sudo apt-get install sun-java6-plugin" päätteelle  ;D

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki [Ratkaistu]
« Vastaus #12 : 02.04.09 - klo:09.43 »
http://projects.gnome.org/epiphany/

Ubuntu: sudo apt-get install epiphany-browser

tällä selaimella sampopankki toimii paremmin ku millään muulla selaimella mihin olen törmännyt. olen käyttänyt operaa firefoxia ja jopa exploreria ja joitain muita, mutta tämä epiphany pieksee nuo muut seittemänsataa-nolla. on nopeakin (hymy)
jos ette heti epiphanyyn ihastu niin käyttäkää sitä ainakin noissa sampopankin käytöissä
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki [Ratkaistu]
« Vastaus #13 : 02.04.09 - klo:09.50 »
http://projects.gnome.org/epiphany/

Ubuntu: sudo apt-get install epiphany-browser

tällä selaimella sampopankki toimii paremmin ku millään muulla selaimella mihin olen törmännyt. olen käyttänyt operaa firefoxia ja jopa exploreria ja joitain muita, mutta tämä epiphany pieksee nuo muut seittemänsataa-nolla. on nopeakin (hymy)
jos ette heti epiphanyyn ihastu niin käyttäkää sitä ainakin noissa sampopankin käytöissä
Kuulostaa hyvältä, täytyypä testata :) Kiitos vihjeestä!

Riku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: ubuntu 8.10 sampopankki verkkopankki [Ratkaistu]
« Vastaus #14 : 15.04.09 - klo:10.57 »
http://projects.gnome.org/epiphany/

Ubuntu: sudo apt-get install epiphany-browser

tällä selaimella sampopankki toimii paremmin ku millään muulla selaimella mihin olen törmännyt. olen käyttänyt operaa firefoxia ja jopa exploreria ja joitain muita, mutta tämä epiphany pieksee nuo muut seittemänsataa-nolla. on nopeakin (hymy)
jos ette heti epiphanyyn ihastu niin käyttäkää sitä ainakin noissa sampopankin käytöissä

Sama havainto mulla.