Kirjoittaja Aihe: DVD:n ja CD:n polttaminen on hidasta (dma=on)  (Luettu 3254 kertaa)

petuz

• Käyttäjä
    • Profiili
DVD:n ja CD:n polttaminen on hidasta (dma=on)
« : 21.03.06 - klo:22.18 »
Joo elikkäs tuttu ongelma. Dma:n laitoin päälle ja nopeus ei muuttunut yhtään.
Ohjelmana on k3b. Asetan polttonopeudeksi dvd:llä 8x ja pistän levyn kärisemään, niin alle 45min ei kyseisestä operaatiosta selviä.
Estimated writing speed kirii 0.8x - 1.3x rajoilla. Mitä kannattaisi tehdä? Mitä tarkemmat ohjeet, sen parempi.

juyli

• Vieras
Re: DVD:n ja CD:n polttaminen on hidasta (dma=on)
« Vastaus #1 : 21.03.06 - klo:22.44 »
Estimated writing speed kirii 0.8x - 1.3x rajoilla. Mitä kannattaisi tehdä? Mitä tarkemmat ohjeet, sen parempi.

Jos et ammattimaisesti polta, ei tuosta verkkaisuudesta liene kohtuuttomasti haittaa. Todennäköisesti jälki on parempaa kuin nopealla poltolla? Yleensä DVD-aihioiden suositeltu max. polttonopeus olisi 4x. Ja itselläni olevat RW-levyt mainitsevat polttonopeudeksi 2x.
Jos poltto on hidasta voi syynä myös olla aihiot ja sopivuus juuri omaan "paahtimeesi". Tuohon voi löytyä apuja laitteenvalmistajan sivuilta päivityksenä - älä kuitenkaan päivitä, jos muuten laite toimii kohtuullisesti.
Ehkä tärkeämpää kuin polttonopeus on tuo toivottu tallennusjälki.

petuz

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 22.03.06 - klo:17.39 »
Joo, eihän se mitään haittaa. Mutta oisin mielummin ostanu hitaamman aseman, jos oisin tienny. Kuitenki w-puolella asema toimi niinku pitääkin.
Oishan se kiva, jos edes siihen 4x polttoon, mutta alkaa tuo alle 1x olla jo kohtuutonta.

Dainese

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 22.03.06 - klo:20.28 »
Onko sinulla kenties LG:n asema? Mulla oli ja hidasta oli. Heti kun vaihdon NEC:iin ni poltti ihan normaalisti.

HammerPower

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 22.03.06 - klo:20.40 »
Onko sinulla kenties LG:n asema? Mulla oli ja hidasta oli. Heti kun vaihdon NEC:iin ni poltti ihan normaalisti.

Mikä LG:n asema ei halunnut toimia kunnolla? Minulla on LG 4120B DVD-asemana ja hyvin on pelannut.

Dainese

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 22.03.06 - klo:21.58 »
Olisko ollu LG GSA-4166RB, en nyt ihan tarkaan muista.

karip

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 24.03.06 - klo:22.33 »
Minä juuri äskettäin ostin LG GSA-4166B -mallin, ja hankaluuksia on. Poltto (K3B) ei ole onnistunut: vain hakemisto tulee levylle ja sitten jauhaa tyhjää. Varsinainen hauskuus on, että kirjoitettavat video-DVD -levyt kirjoitetaan Breezyssä asemaan laitettaessa yli! Hoaryssa ei sentään levyt tuhoudu, poltosta en tiedä.

Kari