Kirjoittaja Aihe: lul @ mun eka viesti  (Luettu 7754 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: lul @ mun eka viesti
« Vastaus #20 : 17.12.10 - klo:19.05 »
Huomaa, että toiset ovat rekisteröityessään olleet huomattavasti kokeneempia kuin toiset ja viestit sen mukaisia (ymmärrettävää tietysti). (oma viestini löytyy ylempää edelliseltä sivulta)

Jotkut eivät ole huomanneet nähtävästi, että ekan viestin saa esille näin:
1. Valitse tuosta oranssin palkin alta kohta "Profiili".
2. Valitse alhaalta "Näytä viimeisimmät viestit tältä käyttäjältä." (hyvin loogista ;))
3. Klikkaa "Näytä kirjoitukset"-kohdan alta viimeinen sivu (itselläni numero 238 juuri nyt).
4. Alin viesti on vanhin.
5. Lainaamiseen suosittelen, että avaat ko. viestin ja klikkaat siitä "Vastaa lainaten". Sitten kopioit sen koko tekstin tänne laittamaasi viestiin, jolloin siihen tulee myös linkki viestiin/ketjuun "Lainaus"-tekstin kohdalle.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Vika/fiba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 652
    • Profiili
Vs: lul @ mun eka viesti
« Vastaus #21 : 17.12.10 - klo:19.41 »
Nuo ohjeet eivät sitten toimikaan esim. minun tapauksessani. ("Näytä viimeinen viesti" ym.)
Ubuntun käytön alku oli hankalaa; tässä luultavasti eka viesti:http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=9366.0
Huomaa nerokas otsikko ;)

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: lul @ mun eka viesti
« Vastaus #22 : 17.12.10 - klo:19.54 »
Tällaista tuli kyseltyä. Jotenkin tuo ongelma ratkesi 25.4.06, jotain jäi vielä silloin hampaankoloon(erillinen /home-osion toimimattomuus). Sillä MSI:llä ajeltiin pari vuotta, ennen kuin se emolevy kypsyi ja siirryin nykyiseen AsusP4S8X-X emoon.


Olisiko kellään aavistusta miksi Kubuntu 5.10 asennus menee ihan jees, mutta sen jälkeen kun asennus kehottaa ottamaan asennusrompun pois ja yrittää bootata tulee ilmoitus "Error loading OS" eikä mitään tapahdu. Ihan niinku se ei suostuisi kirjoittamaan MBR:ää ollenkaan, silti havaitsematta virhettä.

Emo: MSI 7168, Celeron 400MHz, 190MB & 2 x 4GB ja Award bios, memorytest OK. Osiointi hda1=/, hda2=swap ja hdb=/home

Levyn olen tyhjentänyt (W2k:sta) Seagaten työkaluilla (Low level format ja Zero Fill) (Seagaten hd-drivet)

Ihmettelevin terveisin  :o
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: lul @ mun eka viesti
« Vastaus #23 : 17.12.10 - klo:20.37 »
Nuo ohjeet eivät sitten toimikaan esim. minun tapauksessani. ("Näytä viimeinen viesti" ym.)
Miksi eivät? Tuolla pitäisi olla:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?action=profile;u=11220;sa=showPosts;start=120
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: lul @ mun eka viesti
« Vastaus #24 : 17.12.10 - klo:20.49 »
Lainaus
Ellikkäs on sellanen ongelma että Glest asentuu normaalisti paketinhallintajärjestelmällä, ja päävalikkokin toimii.
sitten kun taso on ladattu niin peli kaatuu.

Voisiko johtua jo kohta kivikautisesta Atin radeon 7500 näytönohjaimesta?

Toi oli kai kiinni silloisesta koneestani :D

Turbineair

  • Vieras
Vs: lul @ mun eka viesti
« Vastaus #25 : 17.12.10 - klo:22.50 »
Kukas tällaisia ekakertoja muistelee?  ::)
Katsoin ensimmäistä kertaa elämässäni jalkoväliini ja olin yhdeksän kuukautta hämmästyksestä pyöreänä ja sen jälkeen todellisuus pullahti syliini.
Huh, huh... joulupukki lahjoo näemmä lahjattomatkin.  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.12.10 - klo:22.51 kirjoittanut Turbineair »

Teho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: lul @ mun eka viesti
« Vastaus #26 : 17.12.10 - klo:23.05 »
Noista käynnistintelakoista eniten Rocket Dockia vastaa luultavasti Gnome Do:n Docky teema.

http://do.davebsd.com/wiki/index.php?title=Docky

Hohohoo, ei tosiaan itse tullu paljoa  Ubuntusta kyseltyä. Ainut varsinainen ongelma oli Ubuntun silloinen äänimixeri, ongelma korjautui sitä vaihtamalla.

Tura

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: lul @ mun eka viesti
« Vastaus #27 : 20.12.10 - klo:23.32 »
Hehee. Uskaltauduin katsomaan omani ja tällasta sieltä löytyi:

Ostaa paukautin LaCien 500 GB:sen ulkoisen kovon. Nyt olen kuitenkin hämilläni: tarvitseeko minun alustaa tai osioida levy? Levy on ostettu lähinnä varmuuskopiointi- ja säilytystilaksi, eikä ole halua tekemisiin visvojen kanssa. Mulla on Gparted -osiointiohjelma, jossa LaCieni näyttäytynee /dev/sda2:na (mistä voin olla varma??). Mitä teen etten mokaa heti kättelyssä?

Auttakaa hölmöä. Oppaista ei ollut apua.

Muistan kyllä, että olin monet kerrat aiemminkin ongelmissa, en vaan ilennyt kysyä. Tämän kohdalla vissiin oli sitten vaan pakko :D
Satanan Tura!

turkka80

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
  • Archisti
    • Profiili
Vs: lul @ mun eka viesti
« Vastaus #28 : 29.12.10 - klo:18.31 »
Tervehdys...

Tässä neljän kuukauden Linux-veteraanina päätin avata ko. asiasta ihan oman ketjunsa, koska en tällaista täältä löytänyt. Elikkäs ongelmana on ilmeisesti suurelle osalle tuttu ongelma Linuxin ja kannettavien osalta. Eli konetta rasitettaessa lämmöt nousevat liian ylös ja kone ottaa ja kaatuu näyttävästi, toki myös kaikki avoimet tiedostot poistuvat sinne mistä ei ole paluuta. Koneena on Acer Aspire 1362WLMi.


Lainaus
Jan 12 13:56:22 turkka-laptop kernel: [ 5519.404238] ACPI: Critical trip point
Jan 12 13:56:22 turkka-laptop kernel: [ 5519.404261] Critical temperature reached (80 C), shutting down.
Jan 12 13:56:22 turkka-laptop init: tty4 main process (4235) killed by TERM signal
Jan 12 13:56:22 turkka-laptop init: tty5 main process (4236) killed by TERM signal
Jan 12 13:56:22 turkka-laptop init: tty2 main process (4243) killed by TERM signal
Jan 12 13:56:22 turkka-laptop init: tty3 main process (4244) killed by TERM signal
Jan 12 13:56:22 turkka-laptop init: tty6 main process (4245) killed by TERM signal
Jan 12 13:56:22 turkka-laptop init: tty1 main process (5444) killed by TERM signal
Jan 12 13:56:32 turkka-laptop bonobo-activation-server (turkka-8216): could not associate with desktop session: Failed to connect to socket /tmp/dbus-kbOIbiCXoY: Yhteys torjuttu
Jan 12 13:56:36 turkka-laptop kernel: [ 5534.344996] ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Jan 12 13:56:39 turkka-laptop avahi-daemon[4622]: Got SIGTERM, quitting.
Jan 12 13:56:39 turkka-laptop avahi-daemon[4622]: Leaving mDNS multicast group on interface wlan0.IPv4 with address
Jan 12 13:56:40 turkka-laptop exiting on signal 15

Ongelma esiintyy ainakin Intrepidissä (Kernel 2.6.27-9-generic), Hardyn kanssa ei kokemusta juurikaan, mutta erityisesti Intrepidin kanssa on ollut suhteellisen hämmentäviä hetkiä tarjolla, sillä useampaan otteeseen kun lämmöt uhkaavat nousta kriittisille alueille tuuletin pysähtyy tyystin, syynä on se, että komennot acpi -t ja sensors ilmoittavat molemmat että thermal0 tai temp1-lämpötila putoaa lukemaan +17. Eihän tätä ilmiötä kestä kuin hetken ajan, mutta monesti sekin on liikaa ja ilmoittelee ainakin että myös järjestelmässä on ongelmia. Tosin ihan tehtaan takuuta ei koneen sisäisestä puhtaudesta voi antaa...

Ongelma vaikutti poistuneen osapuilleen vuodenvaihteessa, mutta syystä tai toisesta viimeiset kolme päivää ollaan taas riuduttu ongelman kanssa enemmän tai vähemmän, kyllähän kone peruskäyttöä kestää, mutta Cinerella, Acidrip ja jotkut pelit tilttaavat kyllä alta puolen tunnin joka kerta. Mutta pelkkä työ ilman huvia tekee Turkasta tylsän pojan... Ja en tiedä auttaisiko se opiskeluhommeleita jos käsi sydämellä vannoo, että tietokone söi opinnäytetyön... ;)

Tässä vielä pari linkkiä Ubuntun bugisivustolle, mahtaako täältä löytyä viisasten kiveä, itse olen ainakin toistaiseksi vähän kädetön kaikissa tällaisissa hommeleissa...

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/296056
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/258454

Ilmiselvästi on yritetty ainakin olla vähän nohevampia kuin sitä on oltukaan... :) Ja ongelmahan ratkaistiin yllättäen pölynimurin avulla...

Vaan hienoa olla pitkästä aikaa täällä ja sitä kautta nokkelimmat voi päätellä että muutaman kuukauden korpivaellus Vistan kanssa on katsottu päättyneeksi... Ja kenties joku kaunis päivä alkaa taas tyhmien kyseleminen DVD-aseman tiimoilta mutta mietitään sitä vielä vähän aikaa omassa päässä enste.
-- Vaan kun multa suussa maistuu / On katkeruus jäänyt taa... --