Kirjoittaja Aihe: Se on loppu nyt  (Luettu 7937 kertaa)

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
Se on loppu nyt
« : 28.02.09 - klo:14.03 »
Tervehdys vielä kerran kaikille.

Olen käyttänyt Ubuntua nyt parin kuukauden ajan ja olen tullut seuraavaan päätökseen Ubuntun kanssa.
Ubuntu ei ole minun käyttöjärjestelmäni.

Ensinnäkin laitteistoni ei sovi ollenkaan Ubuntulle, koska mikään ei Ubuntussa toimi. Äänet ei pelaa, kuva on epäselvä ja suttuinen, näppäimistö ei toimi ollenkaan ja nettikään ei toimi.

Asensin ensin wubilla ja sitten alustin koko kovalevyn ja laitoin pelkän Ubuntun vaan niin samat ongelmat jatkuivat edelleen. No hankin sitten toisen asennuslevyn ja kokeilin sitä, ei auttanut sekään ongelmiin. Yritin vaikka mitä, mutta ei Ubuntulla pystynyt mitään tekemään.
Ei voinu kirjoittaa tekstiä kun näppäimistö ei toiminut.
Ei voinut kuunella musiikkia kun äänet eivät pelaneet.
Ei voinut katsoa kuvia kun ne ei auennu millään ja näytönohjain ei pelannut oikein.
Ei voinut katsoa videoita kun videot ei lähtenyt soimaan millään ohjelmalla vaikka oli kaikki ohjelmat ja lisäjutut laitettu ja muutenkin kun näyttis ei pelaa Ubuntussa.
Nettikään ei enää pelaa vaikka mitä tekisi. On asennettu Uudestaan monta kertaa ja nollattu modeemi ja uusittu verkkokortti ja piuhat ja mitä vielä, ei vaan toimi niin sitten ei.

Taitaa olla sitten parasta että myyn tän koneen jolleki toiselle. Mitä tällä voi tehä kun mikään ei toimi. Ottakoon joku riesaksi niin laittakoon itse kuntoon jos osaa.
Konetta voi kysellä sähköpostilla jarkko.pirnes@luukku.com
Asun siis Oulaisissa joten ostaja voi miettiä hakeeko koneen itse vai miten aikoo koneen saaha.

Koneeni tiedot löytyy tuosta alhaalta ja lisäki tulee
LG Flatron L1717S Näyttö (litteä)
Canon Pixma MP170 väritulostin (mustesuihku)
Logitech Hiiri ja näppäimistö
Telewell Ea201 modeemi

Kaikki nuo Yhteishitaan 650 €
Hinnasta voidaan sopia vielä.

Jos jotaki kiinnostaa niin ottakoon yhteyttä.
Mielellään ostaja hakee koneen itse täältä.

Kaikkea hyvää muille Ubuntun käyttäjille. Toivottavasti teillä pelaa Ubuntu hyvin, kun mulla ei vaan toimi niin ei toimi. En sitten tiedä, että tietäisikö joku viisas, että voiko Ubuntu pelata mun koneessa?
Tiedot löytyy tuosta alta.

Kaikkea hyvää kaikille Ubuntun käyttäjille.

HYVÄSTI!

:) :) :)

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #1 : 28.02.09 - klo:14.32 »
Harmillista, että asia on näin. Itse väittäisin syyksi Asrockin emolevyä..Niissä on yleensä VIA:n piirisarja joka taitaa olla aika myrkkyä Linuxeissa, ellei tiedä mitä tekee. Oletko kokeillut muita käyttöjärjestelmiä ajella jos ne toimisivat? Windowssia tai muita? Turhaa hyvää konetta myymään, jos edes joku siinä toimisi.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #2 : 28.02.09 - klo:14.48 »
Harmillista, että asia on näin. Itse väittäisin syyksi Asrockin emolevyä..Niissä on yleensä VIA:n piirisarja joka taitaa olla aika myrkkyä Linuxeissa, ellei tiedä mitä tekee. Oletko kokeillut muita käyttöjärjestelmiä ajella jos ne toimisivat? Windowssia tai muita? Turhaa hyvää konetta myymään, jos edes joku siinä toimisi.

Windows XP ainakin toimii, mutta en jaksa olla joka päivä asentamassa sitä uudestaan kun se lakkaa yhtäkkiä toimimasa ja kun mikään muu ei auta.

Joku jolla riittää ammattitaitoa niin saisi tästäki hyvän koneen.
Minä olen ainakin kaksi vuotta tätä konetta joka päivä korjannu. En oikeastaan ole varsinaisesti päässy hyödyntämään tätä konetta ku siinä on aina joku vika, ettei se toimi ollenkaan. Emolevy on ehjä ja kaikki on laittston puolella kunnossa.

Toivottavasti joku ostaisi tämän koneen niin saisi äkkiöä pois silimen edestä ja rumentamasta huonettani.
En kyllä ikinä enää osta omaa konetta. Menee aina päivät hukkaan siinä ku pitää korjata ja räplätä tätä konetta ku se aina vähän aikaa toimii, mutta sitten se taas ei toimi. Tää on ihmeellinen kone, mutta ku ei ole ammattitaitoa niin en sitten ehkä osaa käyttää tätä konetta oikein.

Siinä kaikki-
:) :) :)

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #3 : 28.02.09 - klo:15.28 »
Jos wintoosakaa ei toimi kunnolla, niin olisko vika jossain laitteistossa. Ekana veikkaisin muistia, joten onko se tarkistettu memtest:illä?

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #4 : 28.02.09 - klo:15.40 »
Joku jolla riittää ammattitaitoa niin saisi tästäki hyvän koneen.
Minä olen ainakin kaksi vuotta tätä konetta joka päivä korjannu. En oikeastaan ole varsinaisesti päässy hyödyntämään tätä konetta ku siinä on aina joku vika, ettei se toimi ollenkaan. Emolevy on ehjä ja kaikki on laittston puolella kunnossa.

Toivottavasti joku ostaisi tämän koneen niin saisi äkkiöä pois silimen edestä ja rumentamasta huonettani.
En kyllä ikinä enää osta omaa konetta. Menee aina päivät hukkaan siinä ku pitää korjata ja räplätä tätä konetta ku se aina vähän aikaa toimii, mutta sitten se taas ei toimi.

Kyllä siinä koneessa on laitteisto jollain tavalla rikki, jos mikään ei tunnu toimivan.

Itse kiikkuttaisin laitteen ammattitaitoiselle henkilölle joka sen voisi tarkistaa, ennen kuin sitä myymään lähtee.
Kun rikkinäisen laitteet yrität myydä, niin maksajaksi joudut itse. (kuluttajansuojalaki) tai jotain sinnepäin.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #5 : 28.02.09 - klo:15.48 »
Joku jolla riittää ammattitaitoa niin saisi tästäki hyvän koneen.
Minä olen ainakin kaksi vuotta tätä konetta joka päivä korjannu. En oikeastaan ole varsinaisesti päässy hyödyntämään tätä konetta ku siinä on aina joku vika, ettei se toimi ollenkaan. Emolevy on ehjä ja kaikki on laittston puolella kunnossa.

Toivottavasti joku ostaisi tämän koneen niin saisi äkkiöä pois silimen edestä ja rumentamasta huonettani.
En kyllä ikinä enää osta omaa konetta. Menee aina päivät hukkaan siinä ku pitää korjata ja räplätä tätä konetta ku se aina vähän aikaa toimii, mutta sitten se taas ei toimi.

Kyllä siinä koneessa on laitteisto jollain tavalla rikki, jos mikään ei tunnu toimivan.

Itse kiikkuttaisin laitteen ammattitaitoiselle henkilölle joka sen voisi tarkistaa, ennen kuin sitä myymään lähtee.
Kun rikkinäisen laitteet yrität myydä, niin maksajaksi joudut itse. (kuluttajansuojalaki) tai jotain sinnepäin.

Windows XP toimii hyvin kun osaa laittaa kaikki oiekin.
Windows siis toimii mutta Ubuntussa on häiriöitä jos käyttää tätä konetta. En sitten tiedä toimiiko esim. OpenSUSE tai Fedora.

Kone on ihan hyvä peruskone ja windowsia on aiemmin pyrittänyt, mutta nyt lähinnä Ubuntua, joka ei kuienkaan toimi.

Jos jotaki kiinnostaa ostaa niin pistää viestiä mulle sähköpostiin ja voi kysellä lisää tietoa koneesta jne.
:) :) :)

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #6 : 28.02.09 - klo:15.50 »
Windows XP ainakin toimii, mutta en jaksa olla joka päivä asentamassa sitä uudestaan kun se lakkaa yhtäkkiä toimimasa ja kun mikään muu ei auta.

Eikös se Windows tökikää koneessa? Yllä olevassa sanot että tökkii ja alla olevassa sanot ettei...

Windows XP toimii hyvin kun osaa laittaa kaikki oiekin.
Windows siis toimii mutta Ubuntussa on häiriöitä jos käyttää tätä konetta. En sitten tiedä toimiiko esim. OpenSUSE tai Fedora.


Kuten gdm mainitsi, nii jotain on luultavimmin rikki laitteistossa. Minä veikkaisin siis muistia, joka kannattaa tarkistaa memtest:illä ainakin näin alkuunsa. Jos siinä ei ole vikaa, nii sitten luultavimmin jossain muualla.
« Viimeksi muokattu: 28.02.09 - klo:15.54 kirjoittanut timbba »

peran

  • Vieras
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #7 : 28.02.09 - klo:15.53 »
Kun rikkinäisen laitteet yrität myydä, niin maksajaksi joudut itse. (kuluttajansuojalaki) tai jotain sinnepäin.

Koneen voi myös myydä VIAllisena. Se pitää tosin ilmoittaa myynti-ilmoituksessa tai muuten tehdä selväksi ostajalle.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #8 : 28.02.09 - klo:15.55 »
Kun rikkinäisen laitteet yrität myydä, niin maksajaksi joudut itse. (kuluttajansuojalaki) tai jotain sinnepäin.

Koneen voi myös myydä VIAllisena. Se pitää tosin ilmoittaa myynti-ilmoituksessa tai muuten tehdä selväksi ostajalle.

Kuluttajien keskinäisissä kaupoissa ei ole kuluttajasuojan turvaa. Valitettavasti..

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/ea52d634-f64a-47a8-ae7f-b67cdb8a37de.aspx

peran

  • Vieras
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #9 : 28.02.09 - klo:16.00 »
Kun rikkinäisen laitteet yrität myydä, niin maksajaksi joudut itse. (kuluttajansuojalaki) tai jotain sinnepäin.

Koneen voi myös myydä VIAllisena. Se pitää tosin ilmoittaa myynti-ilmoituksessa tai muuten tehdä selväksi ostajalle.

Kuluttajien keskinäisissä kaupoissa ei ole kuluttajasuojan turvaa. Valitettavasti..

Vaikka kuluttajien keskinäisissä kaupoissa ei olekaan kuluttajasuojan turvaa, niin joutuu kuitenkin maksumieheksi, mikäli myy viallisen tuotteen ehjänä. Tosin taitaa olla poliisi-viranomainen, johon ostaja voi turvautua.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #10 : 28.02.09 - klo:16.03 »
Kotihakemiston piilotiedostojen nollaus? Jokin on voinut mennä pahasti solmuun. En tiedä kuitenkaan miten nollaisi sen ilman X:ää, jos näppäimistö ei toimi.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #11 : 28.02.09 - klo:16.05 »
Windows XP ainakin toimii, mutta en jaksa olla joka päivä asentamassa sitä uudestaan kun se lakkaa yhtäkkiä toimimasa ja kun mikään muu ei auta.

Eikös se Windows tökikää koneessa? Yllä olevassa sanot että tökkii ja alla olevassa sanot ettei...

Windows XP toimii hyvin kun osaa laittaa kaikki oiekin.
Windows siis toimii mutta Ubuntussa on häiriöitä jos käyttää tätä konetta. En sitten tiedä toimiiko esim. OpenSUSE tai Fedora.


Kuten gdm mainitsi, nii jotain on luultavimmin rikki laitteistossa. Minä veikkaisin siis muistia, joka kannattaa tarkistaa memtest:illä ainakin näin alkuunsa. Jos siinä ei ole vikaa, nii sitten luultavimmin jossain muualla.

Kovalevy alustettu kokonaan ja Windows XP asennettu ja toimii hyvin. Syynä oli siis se, että kiintolevyllä niin paljon roskaa ja töhnää, että se hidasti koneen toimintaa. Kone on nyt valmis myytäväksi. Ei muuta ku kytkee hiiren ja näppäimistön ja näytön ja sen semmoset ja töpselit seinään ja sit kone päälle ja eiku toimintaan. Netti pelaa windowsissa hyvin ja muutkin ohjelmat kuten esim. Winamp tai Paint.net.

SIIS VIAT KORJATTU JA WINDOWS TOIMII.
En tiedä vielä Ubuntusta, mutta tuskin se toimii vieläkään.
:) :) :)

presidentti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #12 : 28.02.09 - klo:16.35 »
Tässä tapauksessa ainoa vika on käyttäjä. evoluutioteoria iski. Pahoittelen suoraa kielienkäyttöä mutta näin voidaan päätellä kaikista viesteistä.

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #13 : 28.02.09 - klo:16.55 »
Tässä tapauksessa ainoa vika on käyttäjä. evoluutioteoria iski. Pahoittelen suoraa kielienkäyttöä mutta näin voidaan päätellä kaikista viesteistä.

Näin se varmaankin on.
No siksipä myös myynkin koneen pois kun en osaa sitä käyttää.
Kone joutaa sellaselle ihmiselle, joka osaa sitä käyttää. Näin koneesta saa kaiken hyödyn irti.
:) :) :)

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #14 : 28.02.09 - klo:17.28 »
Tässä tapauksessa ainoa vika on käyttäjä. evoluutioteoria iski. Pahoittelen suoraa kielienkäyttöä mutta näin voidaan päätellä kaikista viesteistä.

Näin se varmaankin on.
No siksipä myös myynkin koneen pois kun en osaa sitä käyttää.
Kone joutaa sellaselle ihmiselle, joka osaa sitä käyttää. Näin koneesta saa kaiken hyödyn irti.



EN MYY SITTENKÄÄN KONETTANI

Yritän oppia sitä käyttämään niin tästä koneesta saa vielä hyvän koneen.

SIIS EN MYY KONETTA KUTEN AIEMMIN SANOIN.
:) :) :)

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #15 : 28.02.09 - klo:18.30 »
Kun nyt päätit jatkaa yhteiseloa masiinan kanssa niin ehkä kannattaisi kokeilla dualboottia XP ja openSUSE tai Fedora. Muitakin distroja toki on mutta noista suosittelisin aloittamaan, kun Gentoo tai Slackware sais sut varmaan lopullisesti tolaltas ::) Jos nekään ei suostu toimimaan niin sitten sun on kai vaan kestettävä sitä XP:tä :(
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

Storck

  • Vieras
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #16 : 28.02.09 - klo:19.27 »
Joitain kokemuksia on (ei onneks omia koneita) tuosta asrokin emosta ja eipä tunnu kovin hyvin istuvan Linuxin kanssa. Joillain toimii joillain ei, missä lienee VIKA.

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #17 : 28.02.09 - klo:20.53 »

Ei luovuttaa kannata, ei missään nimessä.  Mutta Asrock,in joidenkin emojen kanssa on ollut ongelmia  ainakin  Debian pohjaisten linuxjakelujen osalta.

Pikainen Googletus kertoo sen. Mutta ainakin suurimmanosan porukat on viilaillut toimimaan.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Blackheart

  • Vieras
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #18 : 28.02.09 - klo:23.19 »
Kun rikkinäisen laitteet yrität myydä, niin maksajaksi joudut itse. (kuluttajansuojalaki) tai jotain sinnepäin.

Koneen voi myös myydä VIAllisena. Se pitää tosin ilmoittaa myynti-ilmoituksessa tai muuten tehdä selväksi ostajalle.

VIA:ssa ei aina ole vikaa, jos sitä tarkoitat. Edellinen kone oli VIA, AMD, ATI Yhdistelmää ja hyvin toimi. Jotenkin Ubuntulla ja paremmin Debianilla ja Fedoralla ;) Uus rauta saattaa sitten ollakin muuta sorttia. Sellainen 4 vuotta vanha kone.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt
« Vastaus #19 : 01.03.09 - klo:18.44 »
Ei tähän voi oikein muuta vastata kuin että...

osto ja myynti-ilmoitukset omalle palstalleen :P