Hello!
Ubuntu on käyttöjärjestelmänä mainio, se on osoittautunut aika vakaaksi ja ohjelma rikkaaksi, vajaan kahden vuoden kokemuksena,
Un päivitykset vain vähän ovat välillä ongelmana, kaikki ei aina onnistu täysin ja kernelit jäävät "usein" asentumatta.
--
Sivustonne avulla olen sittemmin tutustunut GIMP ja Inkscape ohjelmiin, ja olenkin näin oppinut molemman ohjelman käyttöä, hienoa minä
Tarkoituksenani on seuraavana siirtyä sitten 3D grafiikan puoleen, ongelmana on mikä/kumpi 3D ohjelma käyttöön,
Blender vaikos K3D vaikos jokin kolmas taikka neljäs, tämä K3D oli ihan uusi mulla, mitähän kaikkea näitä 3D ohjelmia onkaan ??
Vaikkakin alkuni oli K3D ja Blender ohjelmissa aika huono, en oikein osannut ja oli kohtalaisen vaikeata.
Olen silti rakentamassa useita lautapelejä täysin Ubuntulla Java selaimiin, hieman hienon Windows sivuston ( www.######.com ) tapaista,
tarkoitus oli alunperin tuottaa vain 2D lautoja ja AWT grafiikalla, mutta nyt on kiinnostus herännyt 3D OpenGL lautoihin.
kysymykset ->
Mikä 3D ohjelmisto sopisi aloittelijan ensimmäiseksi, vaiko ovatko nämä niin helppoja että voi siirtyä suoraan siihen parhaaseen.
Lautojen tallentamisen pitäisi onnistua teksti tiedostoon, näin voisin omalla ohjelmalla lukea trianglet, quadsit, värit, textured.
En tarvitse kaikkia hienoja ominaisuuksia vain napit ja pelilautojen kehysten rakentelun.
--
( edit )
(
www.hexwars.com ) taitaa olla päivittelyn kohteena juuri nyt, en ainakaan itse onnistu sitä lataamaan.
//----
Kiitos,,