Ehkei nyt asennuslevyllä, mutta repoloissa saisi olla. Tietyn ikäisillä lapsilla ei ole mitään tolkkua siitä, mikä on kohtuullinen konella roikkumisen määrä. Itse asiassa tuollaisella systeemillä meidän alaikäiset muksut (11 & 9v) saa enemmän koneaikaa kuin nykyisellä. Nyt he pääsevät vain, jos jompikumpi vanhemmista on paikalla ja suvaitsee kirjata heidät sisään. Tuo isompi täytyy vaan irrottaa useimmiten melkein hohtimilla koneesta nykyään. Jos tuo softa sen hoitaa automaattisesti, niin me pääsemme helpommalla.
T:Jallu59
Tuttu juttu myös perheessäni. Mutta laitoin rajoitusta.
Sen verran että kun timekpr:ään laitoin aloitusajaksi 06 ja lopetusajaksi 01 niin näytti pukkaavan ulos. Liekö tilanne nyt se, että muutoksia tehtäessä pitäisi aluksi poistaa kaikki rajoitukset ja sitten asettaa ne uudestaan vai onko merkitystä noilla "tallenna" ja "päivitä"-painikkeilla. Itse kokeilin kumpaakin ja siitä huolimatta ei enää päästänyt käyttäjätillle perhe loggautumsvalikosta.
Itse ainakin ymmärtäisin että:
aloitus - 06
lopetus -01
tarkoittaisi sitä, että konetta saa käyttää esim. tänään aamu klo 6:sta seuraavan vuorokauden alkuun klo 01.00 mutta voi olla että olen tässä väärässä.
Koska tuo kokeilu mätti siirsin asetukset seuraavaksi (käyttö päättyy klo 24). Ne näkyvät etc/security/time.conf-tiedostossa seuraavalla tavalla:
## TIMEKPR START
*;*;perhe;Su0600-2200 | Mo0600-2300 | Tu0600-2300 | We0600-2300 | Th0600-2300 | Fr0600-2400 | Sa0600-2400