Kirjoittaja Aihe: Virheilmoitus: Buffer I/O error on device sr0, logical block  (Luettu 2884 kertaa)

fyndi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Onko jotakin ratkaisevaa muutosta tapahtunut 8.10 kernelissä tai josskin muussa systeemissä, koska kun käynnistän LiveCD:n eri koneissa saan aina ilmoituksen "(eri numeroita) Buffer I/O error on device sr0, logical block (ja eri numeroita)". Tämä tapahtuu siis eri koneissa, eri distroilla ja eri cd-rompuilla. Eri distrot ovat olleet Ubuntu 8.10, Kubuntu 8.10, Linux Mint 6 sekä CrunchBang. Eri koneet ovat olleet Acer Travelmate 7520, HP Compac nx7010. IBM Thinkpad 43p kuitenkin buuttaa ongelmitta samoilla rompuilla ja distroilla, joilla se ei noilla ed. mainituilla koneilla onnistu. Eli romput ovat OK, koneet erilaisia.

Kokeilin myös 8.04 versioita (Kubuntu, Linux Mint 5) samoissa koneissa ja niissä kaikki toimi ongelmitta, eli ongelmani on tapahtunut 8.04 ->8.10 versioon siirryttäessä.

Missä on nyt vikaa ja miten siitä selvitään?

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Enpä tiedä mistä tulee, mutta niin tulee täälläkin.

Odottele hetken aikaa niin buutti jatkuu normaalisti herjasta huolimatta.

fyndi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Lainaus
Odottele hetken aikaa niin buutti jatkuu normaalisti herjasta huolimatta.

Ei jatku Acer:ssa eikä HP:ssä, on ihan jumissa. Yli tunnin maltoin odottaa ja katsella viestiä:

Koodia: [Valitse]
[186.707235] end_request: I/O error on dev sr0, sector 1432752
[186.707372] Buffer I/O error on device sr0, logical block 179094

Näitä virheitä tulee siis kaikkien 8.10 ubuntuun perustuvien distrojen kanssa mun Acerin ja HPn koneiden käynnistyksessä. IBM T43p jatkaa virheilmoitusten jälkeen.

Missä vikaa Gurut?

fingerling

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 200
  • Linux user #460757
    • Profiili
Millä nopeudella olet polttanut levyt? Ja millä tavalla? DAO vai TAO? Onko levyt laadukkaita ja poltin kunnossa?
Noista lähtisin ensinmäiseksi tutkimaan ennen kuin hutkitaan. =)
Kun sekä ylläpitäjä että käyttäjä on sama henkilö, ajaudutaan skitsofreniaan. -Asmo Koskinen

juyli

  • Vieras
Koodia: [Valitse]
[186.707235] end_request: I/O error on dev sr0, sector 1432752
[186.707372] Buffer I/O error on device sr0, logical block 179094
Näitä virheitä tulee siis kaikkien 8.10 ubuntuun perustuvien distrojen kanssa mun Acerin ja HPn koneiden käynnistyksessä. IBM T43p jatkaa virheilmoitusten jälkeen.
Nuohan viittaavat CD-aseman lukuvirheisiin. CD-asemilla on suuria eroja, eikä näemmä IBM ole niistä moksiskaan.
Joitakin vinkkejä mm.:
1. Käytä CD-asemien tukemia read-only CD-aihioita.
2. Polta asennuslevy hitaalla nopeudella.
Muita epätoivoisia vaihtoehtoja:
3. Äärimmäisissä tapauksissa asennusvaihtoehtoja on muitakin kuin CD-asennus.
4. Asenna 8.04.1 ja päivitä asennuksen jälkeen nettipäivityksenä systeemi 8.10.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Kyl tossa jotain muuta hämminkiä on pakko olla. Ei muuten voi kaikilla toimia Hardy ok kaikilla asemilla ja aihioilla.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=999549

fyndi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Lainaus
Kyl tossa jotain muuta hämminkiä on pakko olla. Ei muuten voi kaikilla toimia Hardy ok kaikilla asemilla ja aihioilla.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=999549

Kas vaan, siellähän on samaa ongelmaa pohdittu.

Itse en kyllä epäile että CD:n poltossa tai muissakaan rompun tekoon liittyvissä asioissa MD5, nopeudet, metodit yms. olisi vikaa. Koska samaan aikaan olen tehnyt muita LiveCD romppuja Acerilla tai IBM:llä ja ne toimivat. Juuri äsken tein Mandriva 2009 KDE LiveCD:n ja se toimi ainakin HP:n kannettavassa ongelmitta. Eli minä ainakin suljen pois tuon CD-romppu virheen. Kyllä nyt vika on varmaankin jossain muualla. Koneitteni rauta ja ubuntun 8.10 nyt eivät vaan taida toimia enää yhdessä?