Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Jos on passiivinen (=ei virtalähdettä) niin kone antaa liittimistä virtaa niistä USB-liittimistä sitten sammutettunakin. Se tosin on vähän kummallista, koska itse en ole nähnyt yhtään konetta joka pitäisi niissä virtaa sammutettunakin (mutta syy lienee siinä, että täällä on lähinnä kannettavia ), keskeytystilassa (suspend) kylläkin.
Lainaus käyttäjältä: Tomppeli - 01.02.09 - klo:10.25Jos on passiivinen (=ei virtalähdettä) niin kone antaa liittimistä virtaa niistä USB-liittimistä sitten sammutettunakin. Se tosin on vähän kummallista, koska itse en ole nähnyt yhtään konetta joka pitäisi niissä virtaa sammutettunakin (mutta syy lienee siinä, että täällä on lähinnä kannettavia ), keskeytystilassa (suspend) kylläkin.minä en ole vielä tavannut yhtään pöytäkonetta joka ei antaisi usb-liittimistä virtaa sammutettunakin, kunhan virtalähde on päällä.
Ostinpa hienon usb hubin kivoilla valoilla...Muuten kaikki kivasti mutta pitäisikö usb portin sammua kun tietokoneen sammuttaa. Ei se varmaan paljoa sähköä vie mutta turhaan se tossa loistaa yötä päivää vaikka tietokone olisi kiinni. Vai onko se vaan mun tietokoneen ominaisuus, eikä ubuntusta riippuvaa?