Jos olet itse käyttäjä, niin kokeilla voisit 9.04:n alfaa, jossa pitäisi olla OO3 jo vakiona. Ratkaisun etu olisi helppo ylläpito, kun kaikki päivitettävä olisi valmiiksi version repoissa.
Oma kompromissi ylläpidettävissä koneissa on ollut Hardy(8.04LTS) + OpenOffice3 ilman voikkoa.eli koneissa on myös Open Office 2.4.
Jaynty (alfa-3):n pakettivarastoista löytyy OpenOfiice 3.0.1, jonka tämä jakeluversio myös asentaa automaattisesti.
Samoin tuo OpenOffice-voikko 3.0.1 löytyy pakettivarastoista, joten suomenkielen oikoluku, tavutus ja kielitarkistus on tuettuna.
Näin siis vanhaa versiota 2.4.1 ei tarvitse.
Hardy Heron alkaa olla mm. laitteistotunnistukseltaan vanhentunut. En lähtisi sitä juuri asentelemaan tässä vaiheessa.
Eihän sen tuki juuri pitemmälle yllä kuin nyt uuden (tosin siis vielä alfa-vaiheessa olevan) Jauntyn, vaikka LTS onkin.
On tosin totta, että alfa-vaiheessa oleva Jaunty sisältää ensinnäkin vielä korjattavaa, mutta tässä vaiheessa myös paljon itse järjestelmän kehittymistä on odotettavissa (Feature Freeze on vasta 19.2.2009).
Varmaan paras vaihtoehto olisi hiukan lykätä Ubuntun käyttöönottoa ja sen sijaan asentaa joitakin mahdollisimman erilaisia ja erilaisessa käytössä olevia "koekoneita". Näin saisi nykyaikaisemman ja pitemmälle tulevaisuuteen kestävän järjestelmäpohjan.
Minun on kyllä totuuden nimissä sanottava, että onpa vakaa ollakseen alfa-3 tämä Jaunty.
Kuinkahan joku Windows7 toimisi tässä kehitysvaiheessa?
Vista taas alkaa olla kuolemaan tuomittu
.