Kirjoittaja Aihe: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?  (Luettu 14903 kertaa)

peran

  • Vieras
Olen ollut varsin tyytyväinen Ubuntu-käyttäjä, ja aikessa lahjoittaa pienen summan rahaa kehitystyöhön.  :)
http://www.ubuntu.com/donations
Kyseisen linkin takaa löytyy paikka jonne rahaa voi lähettää.
Valitettavasti se toimii PayPal-tilin avulla, eikä minulla ole luottokorttia, jolla pikkusummani voisin lähettää. :'(

Onkohan joku kannattanut Ubuntun kehitystyötä, ja voiko kannattaa muuten kuin avaamalla PayPal-tilin?  ???

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #1 : 20.03.06 - klo:16.36 »
Kyllä mielelläni voisin vähäisistä roposistani tiimiä tukea.
Vaan en omista, enkä tule enää koskaan luottokorttia hankkimaan niin tuo paypal ei oikein sovi.
Joku joskus tosin väitti että nordean kautta voisi electronilla siirtää, vaan ei onnistunut.

PAri muutakin juttua joihin joitain rahoja antaa tukemiseksi vaan kun ei voi, niin ei voi  >:(

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #2 : 20.03.06 - klo:16.55 »
Piti heti muutama euro pistää :)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #3 : 20.03.06 - klo:18.30 »
Olen ollut varsin tyytyväinen Ubuntu-käyttäjä, ja aikessa lahjoittaa pienen summan rahaa kehitystyöhön.  :)
http://www.ubuntu.com/donations
Kyseisen linkin takaa löytyy paikka jonne rahaa voi lähettää.

kappas, olen etsinyt lahjoituspaikkaa ihan väärästä paikasta, enkä ole siksi sitä varmaan löytänytkään. minull aon ollut tapana pistää rahaa käyttämälleni distrolle, käyttämälleni työpöydälle ja parille muulle mielestäni hyvälle projektille. yksi noista on jo tältä vuodelta hoidossa ja onneksi tuo ubuntunkin lahjoitussivu löytyi :)

Valitettavasti se toimii PayPal-tilin avulla, eikä minulla ole luottokorttia, jolla pikkusummani voisin lähettää. :'(

on kyllä harmillista, että aika useasti tuo luottokortti on vaatimuksena.

Onkohan joku kannattanut Ubuntun kehitystyötä, ja voiko kannattaa muuten kuin avaamalla PayPal-tilin?  ???

tietty voi kannattaa muutenkin. kehitystyöhön voi osallistua koodaajana, testaajana/bugiraporttien lähettäjänä, lokalisoijana, dokumentoijana tai muuten vaan olemalla aktiivisesti mukana yhteisössä ja auttamalla muita.
Janne

tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #4 : 22.03.06 - klo:00.01 »
Ihan sivuhuomatuksena ajttelin todeta että tuo paypal ei välttämättä vaadi luottokorttia vaan ihan visa electronkin käy. Itselläni on vuoden päivät ollut electronilla paypaltili ja tyytyväinen siihen olen ollut, mitä lähinnä ebaystä olen levyjä ostellut...

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #5 : 11.10.06 - klo:02.53 »
Nostetaas ikivanhaa säiettä, jos vaikka joku innostuisi lahjoittamaan. Täytyy myöntää, että vasta ensimmäistä kertaa itse tuin avoimen koodin projektia rahallisesti. Pitänee ottaa tavaksi, jotta saadaan maailmaa muutettua :)

Asiasta toiseen, onko tosiaan niin, että Suomessa pitää olla luottokortti, jotta paypalia voi käyttää? Täällä rapakon takana onneksi voi pankkitililtään siirtää rahaa tuonne Paypaliin ja toisinpäin - ilman mitään maksuja. Mites te siirrätte Paypal-tileiltänne rahaa sitten pois?

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1270
  • Kubuntu
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #6 : 11.10.06 - klo:10.13 »
Tavallisen suomalaisen tietokoneohjelmien käyttäjän on hyvin vaikea tukea rahallisesti softantekijöitä. Pankit nyhtävät ison rahasumman siitä kun siirtävät tililtä rahaa ulkomaille. Mielestäni myös PayPal-järjestelmillä on liian vaikea tukea tekijöitä, vaikka muuten haluaisikin. Oletan, että tavallinen tietokoneohjelmien kuluttaja jakaisi vähäisistä rahoistaan muutaman euron kullekin ohjelman tekijälle. Näin tuki jakautuisi oikeudenmukaisesti. Toiseksi jos ihmiset pystyisivät maksamaan vaikka 2 euroa / ohjelma, niin lahjoittajia voisi löytyä pilvin pimein. Kehittelijölille tulisi huomattavasti enemmän rahallista tukea.

Tämä on minun ajatukseni asiasta. Olen seurannut tilannetta jo noin 15 vuotta. Yhtenä ratkaisuna olen miettinyt keskitettyä keräysjärjestelmää Suomeen, joka sitten siirtäisi rahoja köntässä tekijöille. Toimisiko tällainen? Haussa on siis ilman luottokortteja toimiva lahjoitussysteemi, jossa pienestäkin summasta menisi vain murto-osa välityskustannuksiin.

Näistä linux-ohjelmista voisi jotain maksaakin.  :D

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #7 : 11.10.06 - klo:11.49 »

Mainosbannereita työpöydälle, ei rahaa. Meneekö oikeaan osoitteeseen? Sitäpaitsi ei Ubuntu niin hyvä ole.

Hig

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #8 : 11.10.06 - klo:12.21 »
Mainosbannereita työpöydälle, ei rahaa.

?

Meneekö oikeaan osoitteeseen?

onko syytä epäillä ettei menisi?

Sitäpaitsi ei Ubuntu niin hyvä ole.

niin no, tästä saa kukin olla haluamaansa mieltä. minusta ubuntu on ehdottomasti parasta mihin olen toistaiseksi törmännyt ja se toisaalta tekee minusta myös potentiaalisen lahjoittajan.
Janne

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #9 : 11.10.06 - klo:14.31 »

Leikkiä  ;D

Mutta oikeasti, Myös moni muukin distro ansaitsisi tuolla perusteella....

Hig


janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #10 : 11.10.06 - klo:14.46 »
Mutta oikeasti, Myös moni muukin distro ansaitsisi tuolla perusteella....

toki. minulla on tosin ollut tapana tukea sitä mitä käytän.
Janne

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #11 : 11.10.06 - klo:21.33 »

Täytyy myöntää, että välillä ärsytän turhaan, ja vieläpä tahallani. Tulla nyt tänne Ubuntua haukkumaan :o

Mutta kaikki uskontoon viittaavat ärsyttävät, olen aina ollut vastarannan kiiski >:(

Mutta mitä mieltä Ubuntusta:

1. Loistavasti yksilöity paketti ( teemat, vapaat ohjelmat, kolmannen maailman ihmiset sorron alta- mielikuva...)
2. Keskeneräinen, eli OIKEASTI toimintakuntoiseen sääätäminen EI onnistu ilman vahvaa osaamista! Tai vaihtoehtoisesti erittäin tarkkoja asennusohjeita seuraamalla... Helpompia ja valmiimpia distroja löytyy monia, jopa deb- pohjaisista...
3. Ehdottomasti PARHAAT tuki- ja käyttäjäsivut. Aivan UPEAT! Täytyy nostaa hattua. Siksi minäkin täällä pyörin SuomiKnoppixini ja Dreamlinuxini kanssa. Esim Debianillakin melko laajat sivut, mutta kyllä yleisilme, käytettävyys ja sitäkautta luettavuus/ ymmärrettävyys aivan toisella tasolla...
4. Ubuntuhypetys lähentelee uskontoa...En voi kyllä kuin ihmetellä. esim Tietokone- lehden Linux- blogiin tulleet postaukset todistavat tästä.

Ubuntu on siis muotia. Olkoon puolestani, ehkä se on kuitenkin Linuxin leviämiselle ihan ok . Kunhan kaikille uusille kokeilijoille löytyy tukea, ettei kokeilu jää ihmeellisten puutteiden takia lyhyeksi. Esim  PcLinuxOs kävisi paljon paremmin kokeiludistroksi kun Ubuntu: Kaikki toimii, ja jos ei toimi (libdvd...), niin kuvakkeen takaa löytyy kädestä pitäen ohje tähänkin...

Kaivetaan vielä esiin vanha siguni:

Higgins, higgins@nic.fi
jonka kädet ovat nopeammat kuin pää...











 

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #12 : 11.10.06 - klo:21.35 »
Helpompia ja valmiimpia distroja löytyy monia, jopa deb- pohjaisista...
Esimerkkejä?

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #13 : 11.10.06 - klo:21.48 »

Täytyy myöntää, että välillä ärsytän turhaan, ja vieläpä tahallani. Tulla nyt tänne Ubuntua haukkumaan :o
Eihan kriitikissa mitaan vikaa ole, mutta nyt menee hiukan vaaraan ketjuun... tosin paasia kai se on, etta keskustelua keskustelupalstalla riittaa... :) Vinkiksi kuitenkin, etta tuolla on se kritiikkia-ketju, mihin kirjoituksesi sopii paremmin kuin hyvin.

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #14 : 11.10.06 - klo:21.52 »
Helpompia ja valmiimpia distroja löytyy monia, jopa deb- pohjaisista...
Esimerkkejä?

Seuraavia kokeilleena:
Knoppix
DreamLinux
Kanotix suurelta osin
Mepis ( kokeilin sitä deb- pohjaista, en uusinta joka on ilmeisesti enemmän Ubuntupohjainen)

Muitakin deb- pohjaisia varmaankin löytyy, en vaan ole kokeillut...

Mutta jos uudet heti ymmärtävät eksyä näille loistaville Ubuntusivuille, niin vaaka alkaakin kääntyä.....


Terv Higgins






lunatiC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 459
    • Profiili
    • http://www.hurjatmopoilija.com/
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #15 : 11.10.06 - klo:22.09 »
Lainaus
Keskeneräinen, eli OIKEASTI toimintakuntoiseen sääätäminen EI onnistu ilman vahvaa osaamista! Tai vaihtoehtoisesti erittäin tarkkoja asennusohjeita seuraamalla... Helpompia ja valmiimpia distroja löytyy monia, jopa deb- pohjaisista...

Niin en nyt tiedä mitä tarkoitat keskeneräisellä. Minunmielestäni keskeneräinen jakelu on sellainen joka on epävakaa. Tai ei vaan muuten toimi toivotulla tavalla (Windows loistava esimerkki). Minulla ainakin Ubuntu on toiminut aina loistavasti! Samaa ei voi sanoa kovin monesta muusta jakelusta joita minä olen testannut. (toki muitakin toimivia löytyy mutta niissä taas on ollut omat puutteensa, siksi käytän Ubuntua)
Jos taas tarkoitat mp3 tuen, flashin, javan yms härpäkkeen puuttumista niin sille taitaa olla ihan tarkoituksellinen syy miksi niitä ei tässä jakelussa ole mukana. Eli kyseessä ei ole keskeneräisyys.


Lainaus
Ubuntuhypetys lähentelee uskontoa...En voi kyllä kuin ihmetellä.

No tuo uskontoon viittaaminen on vain lähinnä v***uilua. Heti Jos kehutaan Ubuntua niin joku vetää jossain vaiheessa tuon "uskontokortin". Se taas on mielestäni lähinnä naurettavaa.


Juu mielelläni lahjoittaisin Ubuntulle kuten parille muullekin loistavalle projektille. Ainoa este on tuo paypal. :(

EDIT: Jaa näköjään KDE:lle onnistuu ihan EU-siirtokin. Täytyykin huomenna laittaa lahjoitus menemään.
http://www.kde.org/support/support.php
« Viimeksi muokattu: 11.10.06 - klo:22.22 kirjoittanut lunatiC »

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #16 : 11.10.06 - klo:22.52 »
Mutta kaikki uskontoon viittaavat ärsyttävät, olen aina ollut vastarannan kiiski >:( 

Viittaatko tähän:
http://www.whatwouldjesusdownload.com/christianubuntu/2006/07/about-ubuntu-christian-edition.html
?

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #17 : 11.10.06 - klo:22.59 »
Viittaatko tähän:
http://www.whatwouldjesusdownload.com/christianubuntu/2006/07/about-ubuntu-christian-edition.html
?
Pliis, sano että toi on joku huumorisivu?!! Ei jösses sentään...

http://www.whatwouldjesusdownload.com/christianubuntu/2006/09/ubuntu-christian-edition-features.html

Ja tommonen ihana selain tulee mukana joka latelee uskonnollisia värssyjä kun surffaa http://www.faithbrowser.com/
Voi jeesus, kirjaimellisesti  :P
« Viimeksi muokattu: 11.10.06 - klo:23.02 kirjoittanut Osku »

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #18 : 11.10.06 - klo:23.46 »
Harmi, etta tuo Paypal on niin hankala Suomesta kasin. Tai siis etta tarvitaan luottokortti, jota ilmeisestikaan ei tosiaan kaikilla ole, alaikaisilla ei liene edes mahdollisuutta hankkia.

Tietty tuossa voisi toimia valikatena, mutta siina voi olla sitten kaikenlaista ongelmaa, kuka luottaa kehenkin ja niin edelleen. Tyomaaraltaan ei olisi paha, jos kerran viikossa laittaisi eteenpain kaikki tulleet lahjoitukset. Jollain jarjestolla saattaisi olla tili ja innostusta asiaan tietty. Itsekin voin toki auttaa, mutta arvelen, etta harva uskaltaa luottaa. Siina mielessa joku jarjesto voisi olla parempi ja tietty hommasta pitaisi saada jotkin tositteet nakosalle, jotta turhia epailyksia ei olisi. Jotain juridisiakin ongelmia tuossa voi olla, joskaan ei kai se ole rahan keraamista, jos joku auttaa toista lahjoittamaan.. no kuka tietaa :)
« Viimeksi muokattu: 11.10.06 - klo:23.48 kirjoittanut Dr. G. »

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1270
  • Kubuntu
    • Profiili
Re: Moniko on kannattanut (rahallisesti) Ubuntu Teamiä?
« Vastaus #19 : 12.10.06 - klo:10.41 »
Yksi ratkaisu olisi ilman keskitettyä keräystä se, että kukin ohjelmia tekevä taho perustaisi pankkitilin suomalaiseen pankkiin ja hakisi itse rahat sieltä aika ajoin. Tämä toimii paremmin kuin ilmaistyötä tekevät järjestöt tai peräti proviisioita vaativat tahot.