Tee näin:
1. Unohda Linux-ajurit
2. Asenna Ndiswrapper
3. Etsi jotkut vanhat XP-ajurit kyseiselle tikulle (Itse kun asensin niin uusimmat eivät toimineet mutta jotkut vanhemmat kyllä)
4. Asenna XP ajurit koneeseen Ndiswrapperilla
Nyt toimii.
Tuo nyt ei missään tapauksessa ole ensisijainen lähestymistapa.
Ja tuota olisi vielä hyvä hieman perustella. Eli minun käsitykseni on, että tässä on menty ohjeitten kanssa hieman metsään. Olisi ensin kai pitänyt selvittää mikä langattoman kortti Tiinun tietokoneessa on ja selvittää mitä ajureita ko. laitteelle Ubuntun omista repoista.
@ Tiinu - Siis mikä tietokone sinulla on ja mikä verkkokortti sen sisällä?
Minä en taas kuolemaksenikaan muista millä pääteikunakomennoilla tuon saa selville, joten josko taas joku asiantuntija auttaisi eteenpäin?iwconfig
Edit: Jaha, ja luettuani ketjua paremmin, niin et ole Tiinu sentään edes lähtenyt väkisin asentamaan tuota Ndiswrapperia. Vai kuinka? Ja koneesi langaton kuitenkin koittaa yhdistää, niinkö? Näyttääkö kone mitään saatavilla olevia langattomia verkkoja?
Edit: Jos siis oma ja muidenkin langattomat näkyvät verkkolistassa, niin vika saattaa olla
D-Linkin Telewell-EA510 asetuksissa valitussa suojaustavassa. Ensin tietty voi yrittää ottaa suojauksen kokonaan pois, ja katsoa toimiiko yhteys lainkaan. Eli LAN-piuha tukiasemaan (elikkä reitittimeen) kiinni, kirjaudutaan
D-Link Telewell-EA510 reitittimen asetussivulle, ja otetaan langattoman suojaus pois. Sitten LAN-piuha irti, ja koitetaan taas kerran, muodostuuko yhteys langattomasti. Jos onnistuu, niin sitten pitä vain etsiä suojaustapa, joka toimii.