Joo-o. Eli Fedoraa olen käyttänyt aina core 4:stä asti. Nyt kuitenkin harkitsen vaihtoa toiseen distroon, jos vaan sattuu sopiva kohdalle. Se mitä tarvitsen nykyään, on distro joka:
Sisältää paitsi perus softat (openoffice, gimp, firefox... kaikki se normi sälä) niin myös
Tarjoaa kattavan määrän TUOREITA C ja C++ kirjastoa + debuginfot.
Normi C kehitys ympäristöt (gcc, gdb, valgrind, vim
löytynee joka distrosta tosin..)
Riittävän hyvän HW tuen (mm. ATI radeon 9600 SE, USB WLAN rt73 piirisarjaan perustuen)
Normi mediatyökalut (windows codecit etc.) helposti saatavilla
On "out of the box"
Työpöytä gnome/kde (teen kuitenkin suurimman osan asioista konsolista).
Ennen oli aikaa nysvätä systeemiä aamu viiteen, ja tarvittaessa korjata itse se mikä ei defaulttisydeemeillä toiminut, mutta nykyään kun koneella ehtii istumaan noin tunnin viikossa, ei sitä aikaa huvita käyttää pakettien kääntelyyn/konffailuun.
Feodraa ei voi moittia, mutta ikuiset ongelmat tuon Raedonin kanssa alkaa pikkuhiljaa nyppiä. Tähänasti on riittänyt virtaa nysvätä tuon fglrx:n kanssa, mutta nyt kun se fedora 10:n myötä jälleen heitti pelaamasta kunnolla... No joo, aika ei vain riitä.
Onko kokemuksia ubuntusta mm. raedonin kanssa? Muita kommentteja? Mitään apt vs yum keskustelua en halua kuunnella, olen tottunut yumiin, mutta voinen aptinkin kanssa elää
Kiinnostaa vaan tietää mitkä on saumat, että ubuntu toimisi "suoraan laatikosta" nuo minun tarpeet huomioiden? (Fedorasta en luovu mikäli sama taistelu on kuitenkin edessä uuden distron kanssa).
EDIT: Ai niin, saako ubuntun asenneltua ilman asennusmediaa (Eli siis suoraan verkosta, ilman DVD:tä)?