Kirjoittaja Aihe: Sähköposti-ohjelma  (Luettu 3137 kertaa)

Pekkam

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Sähköposti-ohjelma
« : 09.01.09 - klo:11.36 »
En ole oikein tyytyväinen Evolution-ohjelmaan.
Mitä sähköposti-ohjelmaa suosittelette ubuntuun?

juyli

  • Vieras
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #1 : 09.01.09 - klo:11.59 »
Mitä sähköposti-ohjelmaa suosittelette ubuntuun?

Tuo on niin makuasia. Ehkä Thunderbird/Seamonkey? Ja kokeilemalla löytyy varmasti se oikea:
http://linux.fi/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6postiohjelmat

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #2 : 09.01.09 - klo:12.00 »
En ole oikein tyytyväinen Evolution-ohjelmaan.
Mitä sähköposti-ohjelmaa suosittelette ubuntuun?
Itse suosin Gmail kaltaisia Webmail vaihtoehtoja, jos ei tarvi lukea sähköposteja off-line tilassa. Thunderbird varmastikin hyvä vaihtoehto. Ja jos tykkää Opera selaimesta, niin siinä on puolestaan sähköpostiohjelma sisäänrakennettuna.

harrykaa

  • Vieras
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #3 : 09.01.09 - klo:13.25 »
En ole oikein tyytyväinen Evolution-ohjelmaan.

Mihin ominaisuuteen/ominaisuuksiin et ole tyytyväinen?

Pekkam

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #4 : 09.01.09 - klo:15.21 »

Mihin ominaisuuteen/ominaisuuksiin et ole tyytyväinen?
Asensin thunderbirdin. Se tuntuu kivemmalta.

Tuo Evolution tuntuu minusta vähän keskeneräiseltä ohjelmalta... ei ole riittävän monipuolinen verrattuna siihen, mihin on tottunut.

Storck

  • Vieras
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #5 : 09.01.09 - klo:15.28 »
verrattuna siihen, mihin on tottunut.


Mihin olet tottunut?

Pekkam

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #6 : 09.01.09 - klo:15.44 »
Yksi piirre on se, että kun ohjelman aukaisee, se menee Saapuneet kansioon automaattisesti ja tarkistaa, onko uusia viestejä.
Evolutionista en sellaista asetuksista löytänyt, vaan pitää aina painaa nappia Lähetä/Vastaanota

Thunderbird näkyy tältä osin toimivan paremmin tai sitten sitä on helpomi käyttää (jos Evolutionistakin tuo löytyy)

Storck

  • Vieras
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #7 : 09.01.09 - klo:15.45 »
Mihin olet tottunut? 2

Pekkam

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #8 : 09.01.09 - klo:15.57 »
Mihin olet tottunut? 2

Outlook Express on tullut tällä vuosituhannell tutuks

Storck

  • Vieras
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #9 : 09.01.09 - klo:16.03 »
Just   :D :D

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #10 : 09.01.09 - klo:16.25 »
Kyllä tuo Evolution ainakin minulla automaattisesti tarkistaa onko uusia viestejä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #11 : 09.01.09 - klo:16.26 »
Just   :D :D
Spanish inquisition  :o Haa, olet jäänyt kiinni Microsoftin tuotteiden käytöstä!

No, mennäänpä asiaan ;) Kyllä sähköpostin käytettävyyden kannalta ihan perusseikka on mielestäni avautuminen suoraan saapuneiden postien kansioon. Itse ainakin olettaisin sen piirteeksi mitä suurin osa käyttäjistä odottaa tapahtuvaksi. Ohjelmien kehittelyssä pitäisi siis kiinnittää huomiota siihen mitkä ovat niin sanotut asennuksen jälkeiset oletustoiminnot.

Elikkä, olen itsekin kyllä kerran jos muutaman turhautunut, kun uudessa ohjelmassa on jokin tehty "päinvastoin kuin on totunnaista". Eikä kyse ole vain siitä,että olisi kyseenalaistettu totunnaisen oikeellisuus, vaan ihan selvästi ei ole ajateltu yhtään mitään. Näin olen nähnyt tapahtuvan esimerkiksi Opera Mini selaimen kohdalla, missä Opera Mini 3:n varsin toimiva hakukoneen valinta muutettiin 4 versioissa huonommaksi. Ja tämä esimerkki mobiilimaailmasta siksi, ettei ainakaan heti kohta mentäisi tavanomaiseen Windows vs. Linux vastakkainasetteluun. Eli koitetaan arvioida ohjelmia, ei niiden valmistajia  ;)

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #12 : 09.01.09 - klo:18.37 »
Just   :D :D
Hyvin sä pusersit tiedon  ;D
Ihan tyytyväinen minä olen Evolutioon ollut.
« Viimeksi muokattu: 09.01.09 - klo:18.42 kirjoittanut Jtkone »

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #13 : 09.01.09 - klo:18.57 »
Pine on ihan mukava minusta, koulun shellissä kun on. Kun shelliin kirjautuessa näkyy heti onko uusia posteja, ei haluta erikseen aukoa selainta ja aukoa webistä sähköposteja.
Ohjelmana minusta ihan pätevä, mutta esim liitteet avaan mieluummin selainpostissa, en osaa ja webbisysteemi hyvä käytettävyydeltään.

harrykaa

  • Vieras
Vs: Sähköposti-ohjelma
« Vastaus #14 : 10.01.09 - klo:01.27 »
Yksi piirre on se, että kun ohjelman aukaisee, se menee Saapuneet kansioon automaattisesti ja tarkistaa, onko uusia viestejä.

Kyllä Evolution avaa automaattisesti saapuneet kansion ihan "default" ja samalla tarkistaa uudet viestit kuin myös seuraa online niiden saapumista.
Sekin on totta, että Evolution avautuu "default" aina siihen kansioon, johon se on jätetty suljettaessa.