Kirjoittaja Aihe: Opera rokkaa!  (Luettu 80009 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #40 : 06.01.09 - klo:12.55 »
Ei kernelillä ole mitään tekemistä miten opera sivun leiskan näyttää.
Juu tiedän tuon, mutta ihmettelin vain miksi minulla on vanhempi kerneli... ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #41 : 06.01.09 - klo:13.02 »
Eihän tämmönen vanha äijä mikään fanipoika voi olla, vaikka miten ohjelmasta tykkäis. No Operaa oon käyttänyt sen ilmestymisestä asti (95-96). Erityisesti tykkään tosta hakupalkista, kun siihen voipi räätälöidä haut niille sivuille kun haluaa. Esim jos täällä ubuntu foorumilla olevaa haku ruutua klikkaa hiiren kakkosella ja valitsee "luo hakutyyppi" saapi sen haun liitettyä tohon hakupalkkiin. Parista uusimmasta Operasta on saanut jopa googlen palkin poistettua, itteäni se ärsytti kun se oli aina ensimmäisenä ja mie en tykkää siitä ollenkaan. Nyt siinä on se hakukone jonka haluan.

Noista ohjelmista kun klikkaa hiiren kakkosella ja valitsee sen "avaa ohjelmassa" niin miulla on siellä Opera, foxi, Konqueror ja w3m. Sitä en kyllä tiedä mistä noita voi modata ja en edes tiedä mikä toi w3m ohjelma on :)

Iltasanomien sivut näkyy miullakin ihan oikein ja hiiren kakkosen alta löytyvästä "suodata sisältöä" mainoksen poistosta tykkään tosi paljon. Sellasta ei kuulemma saa lisäosana Operaan ja se on sen huono puoli ;) No mitäs sitä lisäosalla jos on kerran vakiona.

Käytän Operaa myös sähköpostiohjelmana ja rss- toitottajana. Mukavaa kun ei joka hommaan tartte eri ohjelmaa.
Alla olevassa linkissä joitakin perusohjeita suomeksi.

http://help.opera.com/Linux/9.62/fi/
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #42 : 06.01.09 - klo:13.06 »
Erityisesti tykkään tosta hakupalkista, kun siihen voipi räätälöidä haut niille sivuille kun haluaa. Esim jos täällä ubuntu foorumilla olevaa haku ruutua klikkaa hiiren kakkosella ja valitsee "luo hakutyyppi" saapi sen haun liitettyä tohon hakupalkkiin.

Saman voi tehdä FF:llä.
Klikkaa oikealla tuota hakulaatikkoa ->Lisää pikakomento tälle haulle->
Laitoin sille nimeksi X ja komennoksi XX, jonka jälkeen FF:n osoiteriville -> XX haettava asia, ja voilá...

[/offtopic] Takaisin operan ylistykseen...
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #43 : 06.01.09 - klo:13.07 »
Owdy: Kokeilitko valita sen suodatus hommelin siitä oikean näppäimen valikosta ja sitten siitä lisätietoja painikkeesta poistaa kaikki suodatukset ja päivittää se sivu Ctrl+F5?
Kokeilin joo, se näyttää mainosten kansa ihan yhtä hienolta.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #44 : 06.01.09 - klo:13.08 »
Samat jutut paitti:
Koodia: [Valitse]
Järjestelmä x86_64, 2.6.27-9-genericEli ei sen puolesta mitään ongelmaa.

Miksihän muuten vasta 2.6.27-9? Vai onko x86:ssa ja x86_64:ssä eri kerneli versiot (siis tietysti eri alustalle, mutta versio numeroa lähinnä tarkoitin. Onko niissä jotkut eri patchit sitten?)?


Proposed....

Ei kernelillä ole mitään tekemistä miten opera sivun leiskan näyttää.

Mjoo, roposetit on käytössä eikä tuosta uudesta kernelistä ole ollut mtn haittaakaan. Ei millään koneella, vaikka kaikki mahdolliset ruksattu. Päivityksiä tulee tieten tiheämmin, mut niistähän voi valita, mitä asentaa ja hyväksyy.

e. lievästi huvittaa tämä ketju, Opera pelaa , FF pelaa, Kongueror pelaa, mutta pyhäpäivä eikä ole saanut pitkään aikaan tingata. Tarkoitan lähinnä itseäni. ;)
« Viimeksi muokattu: 06.01.09 - klo:13.11 kirjoittanut shelby »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #45 : 06.01.09 - klo:13.09 »
Hei nymmää keksin mistä se johtu. Oikeassa alakulmassa oli namikka "sovita sivun leveyteen" käytössä. Siks se taitto sen "väärin".

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #46 : 06.01.09 - klo:13.13 »
Hienoo Owdy että hokasit, kaikki löytyy hakemalla. ;D
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #47 : 06.01.09 - klo:13.13 »
Mihin tota yleensäkään tarvii?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #48 : 06.01.09 - klo:13.27 »
Mihin tota yleensäkään tarvii?
Ai leveyden sovitusta... no enpä tiedä. :D

Se Näytä > Pieni ruutu on kylläkin ihan käytännöllinen jos tekee nettisivuja mobiililaitteelle tai haluaa nähdä miltä ne näyttävät sellaisella. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #49 : 06.01.09 - klo:13.56 »
No jos vaikka 32" näyttö, voi aukaista sata ikkunaa ja yhden leventää reson puitteissa, mutua

kirjoitan nyt tätä sillä vanhalla läppärillä. Tuli 49 turvapäivitystä. Riittääkös muuten 512 megaa muistia 8.10:iin. Celeron 1.6Mhz eli kone näkyy jossain mun nimen alla, Satellite?
« Viimeksi muokattu: 06.01.09 - klo:14.01 kirjoittanut shelby »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

justjoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #50 : 06.01.09 - klo:16.27 »
Ei kernelillä ole mitään tekemistä miten opera sivun leiskan näyttää.
Juu tiedän tuon, mutta ihmettelin vain miksi minulla on vanhempi kerneli... ::)

Kerneleitä on kaikenlaisia ja niin on Opera versioitakin... ;) Mutta hyvä selain tämä opera on lähes aina ollut.
« Viimeksi muokattu: 06.01.09 - klo:16.31 kirjoittanut justjoo »

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #51 : 06.01.09 - klo:17.10 »
Mihin tota yleensäkään tarvii?

Jos vaikka on EEE, jossa 800x480 resoluutio.

Useimmiten sivut ovat kuitenkin optimoitu suuremmille resoille (taitaa olla 1024x768 aika yleinen), niin tuolla asetuksella Opera pyrkii pienentämään sivun mahdollisimman hyvin leveyteen sopivaksi.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Opera (\\\\\\\\\\\\
« Vastaus #52 : 06.01.09 - klo:17.14 »
Jottei menisi aivan OT:ksi, voisi ketjun otsikon vaihtaa esim. muotoon: "Google esitteli oman nettiselaimen, mikä onkin hyvä tilaisuus Operan mainosiskulle".
Vihjailetko, että pitäisi vaihtaa ketjua...? :D
Näin vain kieroontuneissa mielikuvissani (pienen) lauman Operan fanipoikia, jotka kyttäävät koko ajan puskissa toivoen "kunpa joku avaisi uuden ketjun, johon voisimme mennä taas kehumaan maailman parasta selainta".  ;D

Nyt se on erotettu, mutta otsikko meni vähän pipariksi... Sen saa vielä vaihtaa halutessaan. :D

PS. Otsikko valittu salain "toiveesta". ;) (no ei nyt ihan niinkään)

Tästä saa minusta vähän pilkanomaisen vaikutelman, ainakin minä sain. Toivon mukaan se ei ollut tarkoitus, sillä se ei olisi suvaittavaa moden käytöstä minun mielestäni :)..
Nimittäin Opera on kyllä erinomainen selain siinä missä esimerkiksi Firefoxkin.
« Viimeksi muokattu: 06.01.09 - klo:17.16 kirjoittanut timbba »

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #53 : 06.01.09 - klo:17.35 »
No mun itsetunnolle ei noin pienet asiat kolahda, ei kaikkea kannata ottaa niin vakavasti. Riippuu toki asianyhteydestä ja kirjoittajasta.


T: Fanipoika

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Opera (\\\\\\\\\\\\
« Vastaus #54 : 06.01.09 - klo:18.18 »
Lainaus käyttäjältä: Tomppeli
PS. Otsikko valittu salain "toiveesta". ;) (no ei nyt ihan niinkään)

Tästä saa minusta vähän pilkanomaisen vaikutelman, ainakin minä sain. Toivon mukaan se ei ollut tarkoitus, sillä se ei olisi suvaittavaa moden käytöstä minun mielestäni :)..
Nimittäin Opera on kyllä erinomainen selain siinä missä esimerkiksi Firefoxkin.

Se oli tarkoitettu vitsiksi, mutta olen pahoillani jos salai loukkaantui siitä. Joten sen voinee korjata sitten. Ainakin voin poistaa moisen kommentin...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Opera (\\\\\\\\\\\\
« Vastaus #55 : 06.01.09 - klo:20.35 »
Se oli tarkoitettu vitsiksi, mutta olen pahoillani jos salai loukkaantui siitä. Joten sen voinee korjata sitten. Ainakin voin poistaa moisen kommentin...
Minusta sinä ymmärsit vitsini aivan oikein ja teit asiallisen teon muutenkin. Taisin jo kesäkuussa ehdottaa oman ketjun perustamista Operan "hehkuttamiselle".

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Opera (\\\\\\\\\\\\
« Vastaus #56 : 07.01.09 - klo:05.53 »
Se oli tarkoitettu vitsiksi, mutta olen pahoillani jos salai loukkaantui siitä. Joten sen voinee korjata sitten. Ainakin voin poistaa moisen kommentin...
Minusta sinä ymmärsit vitsini aivan oikein ja teit asiallisen teon muutenkin. Taisin jo kesäkuussa ehdottaa oman ketjun perustamista Operan "hehkuttamiselle".

Minusta tämä ei ole asiallinen teko.
Minusta tässä sillee piilevästi pilkataan Operan käyttäjiä, sekä ehkä hiukan myös Operan kehitystä. Tällaisen vaikutelman minä tästä saan. Ja jos tällaisen vaikutelman saa useampi, niin minusta moden ei kuuluisi lähteä tällaiseen mukaan. Se oli pointtini.

No mun itsetunnolle ei noin pienet asiat kolahda, ei kaikkea kannata ottaa niin vakavasti. Riippuu toki asianyhteydestä ja kirjoittajasta.


T: Fanipoika

Tässä ei ole kyse pelkästään sinun fanittamisestasi :).. ja kyllä, joskus asioita pitää ottaa vakavammin, sillä vitsiksi tarkoitettu saattaa joskus olla loukkaava. Kyllä minä olen seuraillut myös sinunkin keskustelujasi ja aika vakavasti niissäkin joskus keskustellaan.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Opera (\\\\\\\\\\\\
« Vastaus #57 : 07.01.09 - klo:08.31 »
Se oli tarkoitettu vitsiksi, mutta olen pahoillani jos salai loukkaantui siitä. Joten sen voinee korjata sitten. Ainakin voin poistaa moisen kommentin...
Minusta sinä ymmärsit vitsini aivan oikein ja teit asiallisen teon muutenkin. Taisin jo kesäkuussa ehdottaa oman ketjun perustamista Operan "hehkuttamiselle".
Minusta tämä ei ole asiallinen teko.
Minusta tässä sillee piilevästi pilkataan Operan käyttäjiä, sekä ehkä hiukan myös Operan kehitystä. Tällaisen vaikutelman minä tästä saan. Ja jos tällaisen vaikutelman saa useampi, niin minusta moden ei kuuluisi lähteä tällaiseen mukaan. Se oli pointtini.

Siis haluaisit jatkaa entistä käytäntöä? Siis sitä, missä Operasta ei haluta keskustella omissa ketjuissaan*), vaan kytätään jokaista aloitusta, jossa olisi mahdollisuus hehkuttaa sen erinomaisuutta muihin selaimiin verrattuna. Jopa tunnutaan perustettavan uusia nimimerkkejä asiaa varten: Örvistelyä;)

Tällaisen vaikutelman minä olen saanut. Siksi olen joskus hieman piilevästi pilkannutkin Operan fanittajia. Luulin tietysti tyhmyyttäni, ettei kukaan asiaa huomaa.  ;D

*) Olemmehan me kyllä jutelleet Operasta asiallisestikin mm. ketjussani Opera 10 alfa julkaistu.

Edelliseen liittyen suora kysymys: Miten Operan zoomin saa toimimaan siten, että se muistaa sivustokohtaisesti asetukset?

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Opera (\\\\\\\\\\\\
« Vastaus #58 : 07.01.09 - klo:08.54 »
Siis haluaisit jatkaa entistä käytäntöä? Siis sitä, missä Operasta ei haluta keskustella omissa ketjuissaan*), vaan kytätään jokaista aloitusta, jossa olisi mahdollisuus hehkuttaa sen erinomaisuutta muihin selaimiin verrattuna. Jopa tunnutaan perustettavan uusia nimimerkkejä asiaa varten: Örvistelyä;)

Tällaisen vaikutelman minä olen saanut. Siksi olen joskus hieman piilevästi pilkannutkin Operan fanittajia. Luulin tietysti tyhmyyttäni, ettei kukaan asiaa huomaa.  ;D

*) Olemmehan me kyllä jutelleet Operasta asiallisestikin mm. ketjussani Opera 10 alfa julkaistu.

Edelliseen liittyen suora kysymys: Miten Operan zoomin saa toimimaan siten, että se muistaa sivustokohtaisesti asetukset?

Missaat nyt täysin pointtini. Kyse ei ole siitä ettenkö haluaisi omia ketjuja eri selaimista puhuttaessa.

Tässä kuitenkin on kyse siitä, että moderaattori on muokannut toisen tekemää tekstiä ja muuttanut sitä hiukkasen loukkaavan sävyiseksi (minun mielestäni). Moderaattorin kuuluu olla neutraali varsinkin siinä mielessä, että jos muutetaan toisen kirjoittamaa tekstiä (tässä tapauksessa Owdy ei kylläkää välittänyt siitä, mutta joku muu voi katsoa sen loukkaavaksi).

Tosin tiedän että sinä salai olet juurikin se joka inhoaa näitä Opera-hehkuttajia, joten siitä syystä helposti miellän tämän moderaattorin muokkaamisen loukkaukseksi Opera-käyttäjiä kohtaan. Välttämättä kaikki ei sitä lue ja ymmärrä samalla lailla kuin minä, kun ei ole ennemmin lukenut välttämättä näitä sinun kommentteja muissa ketjuissa.

Ja ainahan näitä hehkuttamisia on ja tulee olemaan. Sama juttu se on ainainen Windows/Linux kinastelu, jossa piikitellään esim. Windows-ketjuissa, että Linuxpa toimiikin.. Tämä siis vain esimerkkinä siitä, että ketjuihin tulee näitä hehkuttajia, vaikkei se ketjuun liittyisikää. Tämä ei silti minusta oikeita siihen, että pitäisi mieluummin näille hehkuttajille avata pilkkaavia ketjuja (ei ainakaan moden toimesta).

Tiedän että tämä oli vitsiksi tarkoitettu, mutta joku voi ymmärtää näitä loukkauksina (ja juuri minulle tuli sellainen ensivaikutelma). Tosin otin tämän huumorilla kuitenkin itsekin, mutta ajattelin vain kertoa oman näkemykseni tästä otsikon vaihdosta.

Olipas vaikeesti sanottu, mutta ehkä pointtini on nyt selvempi... tai sitten ei :)
« Viimeksi muokattu: 07.01.09 - klo:09.00 kirjoittanut timbba »

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Opera ("fanipoikien ylistystä" ;))
« Vastaus #59 : 07.01.09 - klo:09.00 »
Suora kysymys:

Miten Operan zoomin saa toimimaan siten, että se muistaa sivustokohtaisesti asetukset?