Siis haluaisit jatkaa entistä käytäntöä? Siis sitä, missä Operasta ei haluta keskustella omissa ketjuissaan*), vaan kytätään jokaista aloitusta, jossa olisi mahdollisuus hehkuttaa sen erinomaisuutta muihin selaimiin verrattuna. Jopa tunnutaan perustettavan uusia nimimerkkejä asiaa varten: Örvistelyä.
Tällaisen vaikutelman minä olen saanut. Siksi olen joskus hieman piilevästi pilkannutkin Operan fanittajia. Luulin tietysti tyhmyyttäni, ettei kukaan asiaa huomaa.
*) Olemmehan me kyllä jutelleet Operasta asiallisestikin mm. ketjussani Opera 10 alfa julkaistu.
Edelliseen liittyen suora kysymys: Miten Operan zoomin saa toimimaan siten, että se muistaa sivustokohtaisesti asetukset?
Missaat nyt täysin pointtini. Kyse ei ole siitä ettenkö haluaisi omia ketjuja eri selaimista puhuttaessa.
Tässä kuitenkin on kyse siitä, että moderaattori on muokannut toisen tekemää tekstiä ja muuttanut sitä hiukkasen loukkaavan sävyiseksi (minun mielestäni). Moderaattorin kuuluu olla neutraali varsinkin siinä mielessä, että jos muutetaan toisen kirjoittamaa tekstiä (tässä tapauksessa Owdy ei kylläkää välittänyt siitä, mutta joku muu voi katsoa sen loukkaavaksi).
Tosin tiedän että sinä salai olet juurikin se joka inhoaa näitä Opera-hehkuttajia, joten siitä syystä helposti miellän tämän moderaattorin muokkaamisen loukkaukseksi Opera-käyttäjiä kohtaan. Välttämättä kaikki ei sitä lue ja ymmärrä samalla lailla kuin minä, kun ei ole ennemmin lukenut välttämättä näitä sinun kommentteja muissa ketjuissa.
Ja ainahan näitä hehkuttamisia on ja tulee olemaan. Sama juttu se on ainainen Windows/Linux kinastelu, jossa piikitellään esim. Windows-ketjuissa, että Linuxpa toimiikin.. Tämä siis vain esimerkkinä siitä, että ketjuihin tulee näitä hehkuttajia, vaikkei se ketjuun liittyisikää. Tämä ei silti minusta oikeita siihen, että pitäisi mieluummin näille hehkuttajille avata pilkkaavia ketjuja (ei ainakaan moden toimesta).
Tiedän että tämä oli vitsiksi tarkoitettu, mutta joku voi ymmärtää näitä loukkauksina (ja juuri minulle tuli sellainen ensivaikutelma). Tosin otin tämän huumorilla kuitenkin itsekin, mutta ajattelin vain kertoa oman näkemykseni tästä otsikon vaihdosta.
Olipas vaikeesti sanottu, mutta ehkä pointtini on nyt selvempi... tai sitten ei