Kirjoittaja Aihe: Sopiiko Ubuntu Fujitsu siemensiin?  (Luettu 2766 kertaa)

Katana

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Sopiiko Ubuntu Fujitsu siemensiin?
« : 04.01.09 - klo:18.20 »
Mulla on uutuuttaan hohtava Fujitsu siemens amilo kannettava. tässä hieman speksejä:

Amd turion x2 64-bit RM-70 prosessori
Ati Radeon 3400HD näyttis 256mbitin muistilla
Integroitu Ati radeon 3400hd näyttis
320 gigaa kiintolevyä ja 4gigaa muistia.

Elikkä lyhyesti: Onko Ubuntu versiot 8.04-8.10 yhteensopivia?
« Viimeksi muokattu: 04.01.09 - klo:20.19 kirjoittanut Katana »

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Jeesiä.
« Vastaus #1 : 04.01.09 - klo:18.55 »
Tervehdys, onnea päätöksestä siirtyä vaihtoehtoisten järjestelmien käyttäjäksi.

Mutta olisiko mahdollista kiinnittää huomiota viestin otsikointiin. Tämä edesauttaa muiden halua vastata viestiin. Suuri osa käyttäjistä sivuuttaa tällaisella tavalla otsikoidut viestit kokonaan, jolloin jäät ilman vastausta kokonaan. Viestissä löytyy muokkaa nappi, jolla pääset muuttamaan viestiä.


Mahdollisista yhteensopivuusongelmista saa selvyyden kokeilemalla livelevyä.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5732
    • Profiili
Vs: Jeesiä.
« Vastaus #2 : 04.01.09 - klo:19.53 »
Näyttää pääkomponenteiltaan samalta karkeasti kuin oma HP, toisinsanottuna suosittelen kokemuksesta 8.10 versiota ja nimenomaan 32bit versiota. Luonnollisesti kokeilua livecd:llä ennen kiintolevylle tuuppausta. Verkkolaitteet yms. sälät, niistä en tietenkään osaa sanoa mitään.

Knikke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Sopiiko Ubuntu Fujitsu siemensiin?
« Vastaus #3 : 05.01.09 - klo:13.39 »
Moro,

Itselläni on uusi Amilo Pa 3553 läppäri:
- Näyttis: Ati Mobility radeon HD 3470 (Tuki atin hybrid crossfirex:lle)

Itse olen havainnut, että 8.04 toimii, mutta 8.10 ei toimi. 8.10 valittaa vain, että screen(s) not found. Live-cd:kin buuttaa vain konsoliin. 8.04 toimii muuten hienosti, mutta WLAN:ia en ole saanut toimimaan.

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Sopiiko Ubuntu Fujitsu siemensiin?
« Vastaus #4 : 05.01.09 - klo:16.35 »
Mulla on uutuuttaan hohtava Fujitsu siemens amilo kannettava. tässä hieman speksejä:

Amd turion x2 64-bit RM-70 prosessori
Ati Radeon 3400HD näyttis 256mbitin muistilla
Integroitu Ati radeon 3400hd näyttis
320 gigaa kiintolevyä ja 4gigaa muistia.

Elikkä lyhyesti: Onko Ubuntu versiot 8.04-8.10 yhteensopivia?
Nyt kun vielä kertoisit, että mikä on Amilon tarkka merkki. Maailmalta löytyy yllättävänkin usein mallikohtaisia Linux-ohjeita, eli oletko kuukeloinut mallinimellä? Mallinimen perusteella aktiivisimmat avun tarjoajat osaavat sitten selvittää muutkin laitteet, kuten langattoman ja bluetoothin kortit, joiden toimivuus on myös syytä selvittää.

deius00

  • Vieras
Vs: Sopiiko Ubuntu Fujitsu siemensiin?
« Vastaus #5 : 06.01.09 - klo:11.43 »
Itselläni on Amilo Xa 1526 ja itse lisätty gigatavu lisää keskusmuistia. Alkuun pääsy tuntu olevan hiukan nihkeää, kuten langaton verkkokortti ei tahtonut löytyä, piti käyttää ndiswrapperia ja windowsin ajureita. mutta helposti sain järjestelmän toimimaan. Nyt en vaihtaisi pois!
« Viimeksi muokattu: 06.01.09 - klo:12.09 kirjoittanut deius00 »

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Sopiiko Ubuntu Fujitsu siemensiin?
« Vastaus #6 : 14.01.09 - klo:10.56 »
Testasin eilen Ubuntu Hardy Heron live CD:tä vaimon tyttärelle lahjoittamaani Amilo Si 1520 läppäriin ja olin yllättynyt miten hyvin se toimi. Jopa langaton pelitti suoraan live CD:ltä yhtään yskimättä. Nyt melkein jo kaduttaa, että annoin koneen sellaiselle joka tuntuu itsepäisesti suosivan Windows Vistaa. Täytyy koittaa puhua ympäri, josko vaikka suostuisi vaihtamaan Ubuntuun.

Ongelmana tuossa koneessa on ollut Vistassa katoilevat tiedostot. Suoritin eilen chkdsk levyntarkistuksen, mutta ei auta. Viruksia tai ahittaohjelmia ei löydy edes online tarkistusohjelmien avulla, ja silti jpg ja mp3 tiedostoja on mystisesti kadonnut. Ja todellakin tarkistettu on, eli ei sitten ole kyse mistään love letter viruksesta. Olen itse niin vieraantunut Windows maailmasta, etten osaa kuin suositella Ubuntuun vaihtamista, kun ei tuohon Vista ongelmaan edes löydy apua mistään. Ubuntuun tuntuu taasen aina löytyvän apua laajan yhteisön ansiosta.