Kirjoittaja Aihe: Onks tämmöistä laitetta?  (Luettu 3633 kertaa)

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Onks tämmöistä laitetta?
« : 02.01.09 - klo:17.02 »
Kaikennäköisiä ethernet > usb virityksiä on maailma väärällään, siis lähinnä sellaisia, että vain usb-portin omaava tietsikka saadaan ethernettiin kiinni mutta etsin nyt tällaista:

Tavallaan NAS ilman kiintolevyä, siis "purkki" kiinni ethernettiin (adsl-boksiin), se saa oman ip:n ja siinä olisi yhdestä useampaan usb-liitintä, johon kiinnitetyt usb-muistit (tikut) näkyisivät vaikkapa smb-jakoina sisäverkkoon. Noita NAS-purkkeja on, suurella kapasiteetilla ja kalliita, kiintolevyt pyörimässä ja virtaa kuluttamassa. Nyt siis haussa vähävirtainenja täysin äänetön ratkaisu lähinnä tiedostojen jakoon/siirtoon ym. tmp. kotiverkossa 24/7. Noita tikkuja on jo 16 gigaisia, ja suurempaa tilaa ei nyt ole  tarvis, ja jos niin sitten tilap. vois laittaa usbilevyn kiinni. Onks joku jossain nähnyt/kuullut moista härveliä olevan?

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Onks tämmöistä laitetta?
« Vastaus #1 : 02.01.09 - klo:18.07 »

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Vs: Onks tämmöistä laitetta?
« Vastaus #2 : 02.01.09 - klo:19.16 »
Miten oli http://www.wippies.com/  toimii juuri haluamallasi tavalla, samalla wlan purkkina, adsl boksina, tulostinpalvelimena ja vaikka minä muuna ja mikä parasta ilmaiseksi :) Ja kyseessä ei ole mikään huijaus sinun ei tarvitse sitoutua mihinkään (nimimerkillä kahden vuoden kokemus)
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Onks tämmöistä laitetta?
« Vastaus #3 : 02.01.09 - klo:19.19 »
Ainakin tuollainen on olemassa Linksys Network Storage Link for USB, esim. tuolla: 9513 - Linksys Network Stor - Verkkokauppa.com

Kiitos, aika hintava on, mutta on itse asiassa jopa uudelleen ohjelmoitava Linux-käyttöinen purkki. Harmittaa, tämänkin oli joku jo keksinyt ;) , mutta toisaalta, ei sit tarvitse ruveta itse kolvaamaan  :P, vaikka tossa oliskin muutama prossu ja prommeri. Noista verkkokaupan tilauksista; lähettävät kyllä nopeasti sähköpostia ja ilmoitusta toimituksesta seurantanumeron kera, mutta niin vaan makaa tuote lähtemättä siellä. Näin kävi just mun yhden tavaran kanssa. Tiistaina tilasin, keskiviikkoaamuna tuli ilmoitus toimituksesta, Posti ei ollut saanut tavaraa sisään vieläkään. Tarkistettu tänään iltapäivällä  >:(

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Onks tämmöistä laitetta?
« Vastaus #4 : 02.01.09 - klo:19.28 »
Miten oli http://www.wippies.com/  toimii juuri haluamallasi tavalla, samalla wlan purkkina, adsl boksina, tulostinpalvelimena ja vaikka minä muuna ja mikä parasta ilmaiseksi :) Ja kyseessä ei ole mikään huijaus sinun ei tarvitse sitoutua mihinkään (nimimerkillä kahden vuoden kokemus)

Uskotaan, uskotaan. Itse asiassa mun A-Linkin Roadrunner 44:ssä on usb-liitäntä (riviliitin) sisällä, joitakin malleja on ollut jopa niin, että se usb-on ihan liittimenäkin boksin kyljessä. Ei vaan löydy mistään kyseisen 5-piikkisen riviliittimen nastajärjestystä, eikä mitään tietoa, mitä sillä usbilla siinä voisi tehdä. Ilmeisesti ainakin printteri oli mahdollista liittää virallisesti usbillisissa versioissa. Kokeilin yhdestä tietsikasta otetulla usb-host liittimellä ja sen perässä olevalla kaapelilla ja riviliittimellä, enkä saanut sillä ainakaan menemään nastoja oikein, ja liittimessä oleva jännitekin on 3 volttia, kun sen kait pitäis olla 5? No, nyt ei ole wippiesin systeemit kyllä optioina mulle.

Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Onks tämmöistä laitetta?
« Vastaus #5 : 03.01.09 - klo:12.43 »
Noista verkkokaupan tilauksista; lähettävät kyllä nopeasti sähköpostia ja ilmoitusta toimituksesta seurantanumeron kera, mutta niin vaan makaa tuote lähtemättä siellä. Näin kävi just mun yhden tavaran kanssa. Tiistaina tilasin, keskiviikkoaamuna tuli ilmoitus toimituksesta, Posti ei ollut saanut tavaraa sisään vieläkään. Tarkistettu tänään iltapäivällä  >:(

Otitko huomioon että päivät ei ollut ihan normi arkipäiviä?

Jos on 2 vaihtoehto joista valita todennäkösempi...

1. Verkkokauppa makuuttaa tavaraa varastossa, vaikka ilmottanut sen lähteneen.
2. Posti saanut paketin, muttei ole kirjannut sitä paketinseurantaan.

Mie valitsisin 2 vaihtoehdon. Verkkokaupan palvelussa ei miulla oo ollut ongelmia. Postin kanssa on ollut jos jonkunlaista ropleemaa. Pakettiseuranta on joskus väittänyt että paketti on lähtöpään terminaalissa vaikka se on miulla kotona pöydällä ;)
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Onks tämmöistä laitetta?
« Vastaus #6 : 03.01.09 - klo:12.45 »
Taitaa olla (koko) posti lomalla... ;)
Itse odottelen pariakin pakettia ja piti lähteä jo aikoja sitten (ja varmaan lähtikin), mutta ei ole vielä kuulunut. No jos ne tulisivat ensi viikolla.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Onks tämmöistä laitetta?
« Vastaus #7 : 03.01.09 - klo:16.03 »

Otitko huomioon että päivät ei ollut ihan normi arkipäiviä?

Jos on 2 vaihtoehto joista valita todennäkösempi...

1. Verkkokauppa makuuttaa tavaraa varastossa, vaikka ilmottanut sen lähteneen.
2. Posti saanut paketin, muttei ole kirjannut sitä paketinseurantaan.


Ei posti ollut saanut lähetystä ilmoituksensa mukaan. Illalla ennen kuutta sitte oli ilmaantunut.  Ja kaikkein eniten harmitti tässä iltapäivällä Markantalossa kipaistessa, kun sama tuote (Anysee E30) olisi ollut siellä koko ajan hyllyssä ja halvemmalla kuin mitä verkkokaupasta nyt tulee postimaksuineen ja maanantaina 6 vuorokautta tilauksesta. Kyllä nuo päivät ovat olleet ihan normi työpäiviä, tietty uudenvuodenpäivää lukuunottamatta. Mutta oppipa taas jotain ;D. Maksoin ihan turhaan nopeammasta postitoimituksesta, kun toimittaja ei kuitenkaan laita tavaraa lähtemään. Keskittyisivät sähköposti-ilmoitusten sijaan _itse asiaan_!