Kirjoittaja Aihe: Kun kirjaudun,tulee vain vaaleaa,oranssinvaaleaa eikä tapadu mitään! (RATKAISTU)  (Luettu 19705 kertaa)

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Tarkottanet "boot-menulla" BIOS-setupia? Se on aivan eri asia kuin linuxin boot-menu.

En pysty käynnistään asennusta, koska siin on valmiin jo sen ubuntu...
Heität levyn sisään ennen kuin kone käynnistyy kokonaan, tai laitat sen Biosiin ja sillä aikaa laitat levyn sisään. Voit myös laittaa levyn sisään, sammuttaa koneen ja bootata sitten.

Ctrl+alt+Backspace voi myös kokeilla, ei välttämättä auta ollenkaan, muttei mitää hajotakkaan.

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Kun laitoin oikeen salasanan, tuli Login incorrect. Eli laitanko ton tekstipätkän kohtaan eero-desktop login:  ??

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Joo, okei. Mun mielest on kaikkein helpoin asentaa uusiks. Voisko joku kertoo vaihe-vaiheelta miten ekana ton ubuntun saa pois tosta koneesta, koska en pysty käynnistämään uudestaan asentamista koska siin on jo valmiiks ubuntu.

Storck

  • Vieras
Bioksesta muutat boottijärjestyksen niin käynnistyy levyltä.

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Ja taas joutuisin pyytämään yksinkertaisemppa ja suomen kielellä kirjoitettua tästä 8)

Storck

  • Vieras
www.google.fi 

Oletko koskaan yrittänyt ITSE etsiä tietoja?  ;)

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Ainii, olin aivan unohtanut ettii tost uudelleenkäynnistämisestä, kylmä tost kirjautumisongelmast oli yrittäny ettii 8)

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili

Tuossa vaiheessa olisi kait helpoin koittaa uudelleenasennusta, ( mikäli asennuslevy oikein tehty ja ehjä niin linkki ).

                      http://wiki.ubuntu-fi.org/Asentaminen?action=show&redirect=Asennusopas

PS: lue tuo kokonaan, uusi asennus kyllä samalla alustaa kovalevyn kun sillä ei ole muita käyttöjärjestelmiä.  Sen voi antaa tehdä tämän ja käyttää kokolevytilan.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Kun yritin asentaa uusiks, se palkki jäi vain heiluu siihen. ( Se oranssi). Ja kun yrittää kokeilla ilman muutoksia, palkki heiluu vähänaikaa ja sitten valkoinen alaviiva vilkkuu. Siihen ei pysty kirjottaa. 8O

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Kun yritin asentaa uusiks, se palkki jäi vain heiluu siihen. ( Se oranssi). Ja kun yrittää kokeilla ilman muutoksia, palkki heiluu vähänaikaa ja sitten valkoinen alaviiva vilkkuu. Siihen ei pysty kirjottaa. 8O
Mites asennus edistyy? Tuosta ylläolevasta en kyllä ymmärtänyt mitään.
Niin ja se login homma. Aivan kuten windowsissa
Ensin kysytään käyttäjää. Eli siihen käyttäjätunnuksesi (ja enter)
sitten kysytään salasana: siihen salasanasi

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
juusiis oon siin laittanu, ja sit tulee just toi oranssi. mun vanha ubuntu-levy oli jotenki viallinen, jotenka täs latailen ubuntu-tiedostoo tälle koneelle. Mutta probleemana on se, kun valitsen että Asenna, se oranssi palkki (joka tulee normaalisti käynnistettäessä) jää heilumaan siihen, vasemmalta oikeelle ja oikeelta vasemmalle, eikä tapahdu mitään.

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Joomoi. Nyt taas kokeilin, ja laitoin että kokeile ubuntua ilman muutoksia. Lopputuloksena ruudussa on vain mustaa, ja hiiri. Eli pelittääkö? Eipä varmaan..

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Eli nyt käytössä uusi levy? Mitenkäs oli sen Xubuntun kanssa? Sama hommako?
Ja muista että nyt käytät käyttöjärjestelmää levyltä, joten kaikki on hiiiiidaaasta. Tuo että hiiri ilmestyi niin kylläkin lupaa hyvää. Oletkan tarkkaillut että levyä luetaan siis CD aseman valo vilkahtelee säännöllisen epäsäännöllisesti. Vasta sitten kun piiiitkäään aikaan siinäkään ei tapahdu mitään niin sitten....?
Joo ja kokeile edelleen ilman muutoksia koneelle vaihtoehtoa.Asennus voidan sitten tehdä graafisesti kun sinne asti päästään
Ja jätä ne kirjautumis käyttäjätunnukset ja salasanat pois (Olet siis Ubuntu ;D) eli meniköhan se ohi 10 sekunnissa tai jotain jos et tee mitään
« Viimeksi muokattu: 30.12.08 - klo:17.42 kirjoittanut Jtkone »

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
- Xubuntussa se jämähtää latausprosentti 13:sta kohdalle. Eli täysin jumahtaa, hiirikään ei liiku.
- joo, kyl se vilkahteli. Mietin vaan ku toi on vanha kone, jos pitäis lataa 8.04 8.10:nen sijaan?
Laitoin sen äsken takas tonne koneeseen. Sanon sit raportit vaik myöhemmin. ook toi kirjautumisjuttu.
« Viimeksi muokattu: 30.12.08 - klo:17.43 kirjoittanut oneworld »

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Siis otitko levyn pois tai muuten lopetit kun mitään ei näyttänyt tapahtuvan. Lopeta vasta sitten kun mitään ei siinä asemassakaan tapahdu. Käy välillä kahvilla tai jotain ;D

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Siis aikasemmin, kun ton ylemmän viestin kirjotin. Kokoajan mä täs oon datannu ku toi on tehny tota 8D Just äsken toi levy kai pysähty, ku muuten pitää tosikovaa ääntä. Eli kuvas on keskel hiiri + mustaa muualla.

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Liikkuuku hiiri

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Heh, heti kun menin liikuttaman hiirtä, cd-juttu alko taas rämisemään 8P Mut se ihme vihree valo ei vilku. Noni- nyt taas pysähty.

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Nyt se on TÄYSIN pysähtynyt.

oneworld

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Mutta kannattaisiko minun asentaa Ubuntu 8http://.10:nen sijasta se vanhempi, Ubuntu 8.04.1, koska koneeni on vanha.