Kirjoittaja Aihe: HP Compaq 6715s ja Ubuntu  (Luettu 18499 kertaa)

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« : 22.12.08 - klo:09.35 »
Moi. Onkos kellää kokemust tosta oon kuullu et tommosen koneen kanssa on ongelmia. Onko sen asentaminen tohon koneesee vaikeeta? Vai aloinko lataamaan turhaan hitaalla netilläni Ubuntua?
ubuntu on maailman paskin käyttis

harrykaa

  • Vieras
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #1 : 22.12.08 - klo:10.51 »
Hakutoimintoa kannattaa käyttää, tässä yksi linkki:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=15009.0

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #2 : 22.12.08 - klo:14.15 »
Hei. Olen eri vehkeell nyt. Ubuntu on asentumassa. Hyvin on sujunut enka ole asentanut mitaan ajureita.
ubuntu on maailman paskin käyttis

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #3 : 22.12.08 - klo:15.56 »
Toivotaan, että onnistuu nyt paremmin. Minun kesäiset kokemukset olivat kyllä tällaisia:

1. Samannimisissä koneissa on ilmeisesti erilaisia sisuskaluja
2. Netistä löytyi kymmeniä ohjeita, juuri yhdessäkään ei annettu koneen tietoja eikä yksikään ohje toiminut loppuun asti.
3. Sain asennettua kaikki testaamani distrot, sekä 32- että 64-bittiset versiot, vaikka muuta väittivät
4. Ongelmaksi jäi kaikissa, ettei sisäänrakennettu langaton verkkokortti toiminut, eikä kone sammunut oikein.

Lähteet:
Ubuntun asentaminen HP 6715s kannettavaan (Ratkaistu)
Ubuntu ja Vista HP6715s-kannettavaan?

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #4 : 22.12.08 - klo:19.27 »
Sain ubuntun asennettua. Langaton netti on ongelma. Teen yhteyden jonka nimi on wlan-ap. No ubuntu ei loyda sita  . Olen kokeillut gefan ohjetta.Kaikki ei silti onnistu. Vai teenks jotain vaarin
ubuntu on maailman paskin käyttis

ubu hui

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #6 : 22.12.08 - klo:20.39 »
Olikos siinä Broadcomin wlan?

Linkin sivulta lötyy jonkinlainen ohje.

https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx/Feisty_No-Fluff#Step%201:%20All%20BCM43xx%20-%20Install%20NDISWrapper%20and%20Blacklist%20Native%20Driver


Kyllä. Broadcomin wlan on. Kokeilen.

EDIT: Miten muistan nuo kaikki kun on hirveest tekemistä ton kaa? Ja luulen että minun pitää valita joku ajuri noista tietylle laitteelle mut mistäs tiedän mikä broadcomin wlan mul on mä tiiän vaa et mul on broadcomin wlan. Windowsin laitehallinnassa lukee: Monikaistainen Broadcom 802.11 -verkkosovitin
« Viimeksi muokattu: 22.12.08 - klo:20.46 kirjoittanut n00b »
ubuntu on maailman paskin käyttis

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #7 : 22.12.08 - klo:20.46 »
Olikos siinä Broadcomin wlan?

Linkin sivulta lötyy jonkinlainen ohje.

https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx/Feisty_No-Fluff#Step%201:%20All%20BCM43xx%20-%20Install%20NDISWrapper%20and%20Blacklist%20Native%20Driver


Kyllä. Broadcomin wlan on. Kokeilen.

EDIT: Miten muistan nuo kaikki kun on hirveest tekemistä ton kaa? Ja luulen että minun pitää valita joku ajuri noista tietylle laitteelle mut mistäs tiedän mikä broadcomin wlan mul on mä tiiän vaa et mul on broadcomin wlan

Katso järjestelmä>ylläpito>laiteajurit  tarjoaako asennettavaksi mitään ajureita.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #8 : 22.12.08 - klo:20.47 »
Olikos siinä Broadcomin wlan?

Linkin sivulta lötyy jonkinlainen ohje.

https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx/Feisty_No-Fluff#Step%201:%20All%20BCM43xx%20-%20Install%20NDISWrapper%20and%20Blacklist%20Native%20Driver


Kyllä. Broadcomin wlan on. Kokeilen.

EDIT: Miten muistan nuo kaikki kun on hirveest tekemistä ton kaa? Ja luulen että minun pitää valita joku ajuri noista tietylle laitteelle mut mistäs tiedän mikä broadcomin wlan mul on mä tiiän vaa et mul on broadcomin wlan

Katso järjestelmä>ylläpito>laiteajurit  tarjoaako asennettavaksi mitään ajureita.

Terveisin jori52
Selvä menen nyt siis tästä windowsista ubuntuun :P
ubuntu on maailman paskin käyttis

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #9 : 22.12.08 - klo:21.10 »
Löytyi sieltä jokin Broadcom STA wireless juttu ja otin activate tul Downloading and installing drivers eli enkö saa muulla ku verkkokaapelilla sitä? Jos pitää verkkokaapeli kytkee ton ajaks nii teen kai sit niin huomen aamulla et otan toisest koneest verkkokaapelin ja laitan sen tähän ja asennan ajurit silleekö se menee vai
ubuntu on maailman paskin käyttis

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #10 : 22.12.08 - klo:22.03 »
Löytyi sieltä jokin Broadcom STA wireless juttu ja otin activate tul Downloading and installing drivers eli enkö saa muulla ku verkkokaapelilla sitä? Jos pitää verkkokaapeli kytkee ton ajaks nii teen kai sit niin huomen aamulla et otan toisest koneest verkkokaapelin ja laitan sen tähän ja asennan ajurit silleekö se menee vai


Kyllä joudut asentamaan verkkokaapelin avustuksella, mutta todennäköisesti wlanisi toimii sen jälkeen.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #11 : 22.12.08 - klo:22.03 »
No luonnollisesti noin jos sitten et omista 3g puhelinta.

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #12 : 22.12.08 - klo:22.08 »
Löytyi sieltä jokin Broadcom STA wireless juttu ja otin activate tul Downloading and installing drivers eli enkö saa muulla ku verkkokaapelilla sitä? Jos pitää verkkokaapeli kytkee ton ajaks nii teen kai sit niin huomen aamulla et otan toisest koneest verkkokaapelin ja laitan sen tähän ja asennan ajurit silleekö se menee vai


Kyllä joudut asentamaan verkkokaapelin avustuksella, mutta todennäköisesti wlanisi toimii sen jälkeen.

Terveisin jori52
Ok eli huomen ku herään siirrän läppärin tonne toiseesee huoneesee ja laturit kiinni ja verkkokaapelit ja eikun hommia tekemään ennen ku mun sisko tulee valtaamaa koneen enkä saa verkkokaapelia valtaani :D
ubuntu on maailman paskin käyttis

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #13 : 23.12.08 - klo:08.19 »
Taidan nyt tehda niin etta teen ubuntust ainoon kayttiksen ku wubi jumittaa liikaa

Läheeks se ubuntu pois ku poistan windowsista vain wubin poistin sen wubin.
« Viimeksi muokattu: 23.12.08 - klo:08.23 kirjoittanut n00b »
ubuntu on maailman paskin käyttis

juyli

  • Vieras
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #14 : 23.12.08 - klo:11.27 »
Taidan nyt tehda niin etta teen ubuntust ainoon kayttiksen ku wubi jumittaa liikaa

Wubi on vain lähinnä kokeilukäyttöön. Mutta itse asentaisin kokeiluihin Ubuntun Vistan rinnalle,
jos kovalevytilaa (väh. n. 10Gt on käytettävissä).

Läheeks se ubuntu pois ku poistan windowsista vain wubin poistin sen wubin.

Wubilla asennettu "virtuaalinen Ubuntu" poistuu kuten mikä tahansa muukin Windows-ohjelma.

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #15 : 23.12.08 - klo:12.09 »
Taidan nyt tehda niin etta teen ubuntust ainoon kayttiksen ku wubi jumittaa liikaa

Wubi on vain lähinnä kokeilukäyttöön. Mutta itse asentaisin kokeiluihin Ubuntun Vistan rinnalle,
jos kovalevytilaa (väh. n. 10Gt on käytettävissä).

Läheeks se ubuntu pois ku poistan windowsista vain wubin poistin sen wubin.

Wubilla asennettu "virtuaalinen Ubuntu" poistuu kuten mikä tahansa muukin Windows-ohjelma.
Mul on tällä hetkel 64 gigaa vapaata kovalevyl. No yritin ja siin ol jotai siin osiointi hommas Windows Vista/Longhorn ja otin sen opastettu ja sit tul taas jotai ja kokeilin niit kaikkia osio jutskia siin ku otin opastettu ja kaikist virhe. Virhees luki: Tiedostojärjestelmäjuurta ei ole korjaa tämä vai mitä siin nyt lukikaan nii mites se korjataa? Joo ubuntu poistu sil wubin poistol alko vista vaa latautua
ubuntu on maailman paskin käyttis

juyli

  • Vieras
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #16 : 23.12.08 - klo:14.30 »
Virhees luki: Tiedostojärjestelmäjuurta ei ole korjaa tämä vai mitä siin nyt lukikaan nii mites se korjataa?

Lähtökohtana sinun on lohkaistava Vista-osiolta osioimatonta tilaa. Tähän osioimattomaan tilaan Ubuntu sitten asennetaan väh. kahdelle osiolle (juuriosio / , jolle itse järjestelmä asennetaan sekä swap-osio, ~ 2xRAM).
Kun osiotauluun tehdään muutoksia, pitää kone välillä käynnistää uudelleen.
Osioinnin muuttamiseen on Windowssiin käytettävissä kaupallinen Partition Magic.
Linux asennus hoitaa tuon vapailla ohjelmilla (Gparted).
Lisäksi usein suositellaan Windowssin eheyttämistä ennen osion koon muuttamista.
http://wiki.ubuntu-fi.org/Asentaminen
ja aiheeseen liittyviä lisäsivujakin löytyy rutkasti.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #17 : 23.12.08 - klo:14.32 »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #18 : 27.12.08 - klo:10.50 »
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/resize-a-partition-for-free-in-windows-vista/
Tuossa hyvät ohjeet miten saa Vistalta tilaa Ubuntulle.
Moi taas pitkäst aikaa en oo enää yrittäny ubuntua enää asennella mut nyt aioinki asentaa jos saisin noi asiat kuntoo. Kokeilin siis tuota, mutta kävikin näin: http://img384.imageshack.us/img384/3431/errorow4.jpg
ubuntu on maailman paskin käyttis

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #19 : 27.12.08 - klo:12.31 »
Virhees luki: Tiedostojärjestelmäjuurta ei ole korjaa tämä vai mitä siin nyt lukikaan nii mites se korjataa?

Lähtökohtana sinun on lohkaistava Vista-osiolta osioimatonta tilaa. Tähän osioimattomaan tilaan Ubuntu sitten asennetaan väh. kahdelle osiolle (juuriosio / , jolle itse järjestelmä asennetaan sekä swap-osio, ~ 2xRAM).
Kun osiotauluun tehdään muutoksia, pitää kone välillä käynnistää uudelleen.
Osioinnin muuttamiseen on Windowssiin käytettävissä kaupallinen Partition Magic.
Linux asennus hoitaa tuon vapailla ohjelmilla (Gparted).
Lisäksi usein suositellaan Windowssin eheyttämistä ennen osion koon muuttamista.
http://wiki.ubuntu-fi.org/Asentaminen
ja aiheeseen liittyviä lisä sivujakin löytyy rutkasti.
Latasin kokeiluversion Partition Magicista, mutta sitten sen käynnistyksessä käy näin: http://img120.imageshack.us/img120/6494/omgkt3.jpg Mitäs nyt pitäis tehä?
ubuntu on maailman paskin käyttis