Kirjoittaja Aihe: HP Compaq 6715s ja Ubuntu  (Luettu 18501 kertaa)

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #40 : 03.01.09 - klo:15.06 »
Valintoina on minulla vain kayta koko levyä tai osioi itse
« Viimeksi muokattu: 03.01.09 - klo:15.47 kirjoittanut n00b »
ubuntu on maailman paskin käyttis

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #41 : 03.01.09 - klo:18.59 »
Kiinnostuin tuosta kubuntusta ja kokeilinkin sitä asentaa mut sama juttu Osioi itse tai Käytä koko levyä. Miksei tunnista siis windowsia? Minun mielest ei ainakaan tunnista winukkaa jos on nuo 2 vain valintana
ubuntu on maailman paskin käyttis

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #42 : 03.01.09 - klo:21.28 »
Kyllä se tuolla osioi itse vaihtoehdollakin onnistuu, mutta silloin on vaarana että itse jyräät windows osion pois jos et ole asiasta perillä. Kannattaa paneutua asiaan hiukan, eikä arpomalla tehdä osioita. Ei todellakaan mikään paha homma ja itse noin aina teenkin kun haluan tarkasti määritellä osiokoot.

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #43 : 04.01.09 - klo:02.05 »
Asennus luulee kovalevyä tyhjäksi vaikka siel on Windows.  :o Onko tarkoitus vai mikä on vialla? Mitä tapahtuu jos jatkan vaikka se väittäisi että kovalevy on tyhjä? Eli siinä oli siis: Ennen: (Palkki tyhjä) Jälkeen: (Palkki täynnä) Ubuntu 8.10 (100%) tollee tais olla
Katsele sitä kiintolevyäsi alkuun Live-levyn Gparted-ohjelmalla asentelematta yhtikäs mitään.
Lue ne saamasi linkit läpi, katso uudestaan niitä partitioita.
Jos et vieläkään päässyt selville vesille, käytä livenä Ubuntua niin kauan jotta ehdit sisäistää asioita ja opetella.

Terveisin Alpertti

    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #44 : 05.01.09 - klo:15.41 »
Asennus luulee kovalevyä tyhjäksi vaikka siel on Windows.  :o Onko tarkoitus vai mikä on vialla? Mitä tapahtuu jos jatkan vaikka se väittäisi että kovalevy on tyhjä? Eli siinä oli siis: Ennen: (Palkki tyhjä) Jälkeen: (Palkki täynnä) Ubuntu 8.10 (100%) tollee tais olla
Katsele sitä kiintolevyäsi alkuun Live-levyn Gparted-ohjelmalla asentelematta yhtikäs mitään.
Lue ne saamasi linkit läpi, katso uudestaan niitä partitioita.
Jos et vieläkään päässyt selville vesille, käytä livenä Ubuntua niin kauan jotta ehdit sisäistää asioita ja opetella.

Terveisin Alpertti


Se live levy on hlvetin hidas
ubuntu on maailman paskin käyttis

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #45 : 05.01.09 - klo:20.21 »
En kyllä livecd:llä itsekään ole jaksanut oikein kauaa temppuilla. USB tikulle laitettuna jonkin verran mielekkäämpää kun asetuksetkin jää talteen. Tietysti sekin jää ja kauas kiintolevylle asennetusta, mutta parempi kuin cd.

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #46 : 06.01.09 - klo:10.10 »
En kyllä livecd:llä itsekään ole jaksanut oikein kauaa temppuilla. USB tikulle laitettuna jonkin verran mielekkäämpää kun asetuksetkin jää talteen. Tietysti sekin jää ja kauas kiintolevylle asennetusta, mutta parempi kuin cd.
Mul on gigan tikku ja sielki on tarpeellista dataa...
ubuntu on maailman paskin käyttis

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #47 : 25.01.09 - klo:06.34 »
Sain asennettua sen vaan ottamalla koko levyä kun en windowsia tarvitse. Tämä on vaan tosi tosi hidas. Olen asentanut ATI/AMD ajurin ja langattoman laitteen ja ne kyllä toimii. Osaako kukaan sanoa miksi tämä on näin hidas?

EDIT: Jos joku vastaa vastaan huomenna :)
« Viimeksi muokattu: 25.01.09 - klo:06.37 kirjoittanut n00b »
ubuntu on maailman paskin käyttis

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #48 : 11.02.09 - klo:13.30 »
:) Asensin taas Ubuntun ja eräästä ohjeesta luin että johonkin tiedostoon niin noapic perään niin loistavasti toimii nopeasti ja LiveCDeeseen myös noapic komennon laitoin niin sekin toimi hyvin. Enään en tarvitse apua olen nyt Ubuntu käyttäjä. (Tämä on kirjoitettu vanhempien työkoneella joka bootattu ubuntun liveCDeeltä :P)
ubuntu on maailman paskin käyttis

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: HP Compaq 6715s ja Ubuntu
« Vastaus #49 : 19.03.09 - klo:21.32 »
Kerron kuiteski täs kivan vanhas aihees helpoimman tavan saada Ubuntu vistan rinnalle (ainakin omast mielest)
1. Käynnistä kone levyltä ei asenna vaan kokeile sitten GParted ja sitten Shrink/Move ja sitten se tila kuinka paljon haluat itse annoin 20 gigaa sitten Apply.
2. Odota jonku aikaa. Itellä meni 16 minuuttia ennen kuin oli valmis
3. Kun on valmis käynnistä asennus ja kun olet osiointi kohdassa, valitse Käytä yhtenäistä suurinta tilaa vai mitä se olikaan ja jatka asennusta.
4. Kun asennus on valmis, tietokone käynnistyy uudelleen ja sitten tulee GRUB jossa on käyttikset ja siellä pitäisi olla Other operating systems: Windows Vista/Longhorn(loader) jos omistat vistan tai jotain Windows XP tai sellasta jos omistat XP:n. (Toivon että tämä auttoi jota kuta.)
ubuntu on maailman paskin käyttis