Meni juuri 400€ oma rahaa joululahjoihin, eli olen aivan auki, eikä rahaa ole tulossa vähään aikaan):
Edit: Niin siis mikä noista vaihtoehdoista olisi se, että jakaisi kahteen osaan, toinen puoli Windowsille ja toinen linuxille. En täysin ymäärtänyt tuota 4 osaan jakamista, joten toivottavasti tuo puolittaminen riittää?
Tässä ovat siis ne vaihtoehdot
6. Levytilan valmistelu. Tämä on usein tärkein (tietojen säilyttämisen kannalta), ja mahdollisesti hankalin kohta asennuksessa. Levytilan valmistelussa, eli osioinnissa, määritellään, mikä osa tietokoneesi kovalevystä (massamuisti, jonne kaikki ohjelmat ja asiakirjat tallennetaan) annetaan Ubuntulle.
Automaattisesti toimivat vaihtoehdot ovat lueteltu alla. Jos mahdollista, käytä aina jotain näistä: ne eivät vaadi osioinnin tekemistä käsin.
6-1. Ohjattu - muuta osion kokoa ja käytä vapautuvaa tilaa. Valitse tämä, jos haluat säilyttää entisen käyttöjärjestelmäsi ja/tai olemassa olevalla osiolla olevat asiakirjasi ja muut tiedostot. Liukusäätimellä valitaan pienennettävän osion uusi koko (Ubuntulle annetaan jäljelle jäävä tila), prosentteina osion nykyisestä koosta. Sen voi asettaa esimerkiksi puoleen väliin. Muihin kuin kyseessä olevaan osioon ei kosketa.
6-2. Ohjattu - käytä koko levyä. Valitse tämä vain, jos sinulla ei ole entuudestaan koneellasi asennettua käyttöjärjestelmää tai et tarvitse toista käyttöjärjestelmää ja sinulla on kaikki tärkeät tiedostosi varmuuskopioituina. Eli ettet tarvitse kovalevyllä jo olevia tietoja.
6-3. Ohjattu - käytä suurinta yhtenäistä vapaata tilaa. Valitse tämä, jos koneellasi on käytettävänä jo valmiiksi vapaata eli osioimatonta tilaa (yleensä näin ei ole, ellei osioimatonta tilaa ole erikseen tehty). Tätä valintaa käytettäessä muuhun osaan kovalevystä ei kosketa.
6-4. Osioi itse. Jos muokkaat itse osiotaulua, katso Osiointi-sivulta lisätietoja.
Lähde
http://wiki.ubuntu-fi.org/Asentaminen wiki