Kirjoittaja Aihe: Kaffeine ja tyhjät DVB tiedostot  (Luettu 3335 kertaa)

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Kaffeine ja tyhjät DVB tiedostot
« : 12.12.08 - klo:14.35 »
Hei

Minulla on kiusallinen digiTV ongelma. Minulla on uusin Ubuntu ja siinä Kaffeine pohjainen PVR hässäkkä. Toisin sanoen kone nauhoittelee Kaffeinella mitä olen määrännyt, jonka jälkeen mencoder pyöräyttää niistä helposti katsottavia .avi tiedostoja windows koneille.

Nyt Kaffeinen kanssa on alkanut tulla sellaista että aika ajoin tallennus epäonnistuu ja tuloksena on tyhjä tiedosto. Itse Kaffeine ei tuon ongelman aikana sano mitään sen kummempaa vaan näyttää tallettavan tyytyväisenä jotakin. Ongelma näyttäisi liittyvän osaan kanavanipuista. Toisin sanoen aiemmin ylen kanavat tekivät järjestelmällisestä tätä. Nyt hain kanavat uusiksi ja tuntuisi että nyt subtv tekee samaa (ja teema myös).

Onko joku törmännyt vastaavaan ja mistä lähteä haarukoimaan probleemaa eteenpäin?

Sen lisäksi tarjolla on muutakin probleemaa, eli Kaffeine ei näytä kuvaa lainkaan ja ylen kanavilta tehdyt tallennukset hajottavat mencoderin, mutta aloitetaanpas tuolla tyhjällä .m2t tiedostolla, koska se on ongelmista se fataalein.



timo


UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Kaffeine ja tyhjät DVB tiedostot
« Vastaus #1 : 12.12.08 - klo:14.51 »
Onko puutetta tilasta? Minulla oli vähän aikaa täyttä ja tuollainen temppuilu vaivasi.

Huomioi, että normaalisti ext3 varaa 5% rootille.
näin muutetaan /dev/sda1 se 1%:in.
Koodia: [Valitse]
sudo tune2fs -m1 /dev/sda1Satojen gigojen levyllä 1% pitäisi riittää kevyesti.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Kaffeine ja tyhjät DVB tiedostot
« Vastaus #2 : 12.12.08 - klo:15.47 »
Minulla ei ainakaan MythTV saanut itse kanavien taajuuksia kuntoon, joten korjasin ne käsin asetuksista.
Kaffeinen tiedostosto nimeltä /home/käyttäjä/.kde/share/apps/kaffeine/channels.dvb katsoa onko siellä kaikissa saman kanavanipun kanavissa sama taajuus ja korjata oikeaksi.
Jos se vaikka johtuu puutteellisesta singnaalista... ::)

Miten muuten käy jos yrittää tallentaa kahta ohjelmaa yhdellä virittimellä eri nipuista?

Nämä olivat vain arvauksia... ;D ...eli kokeile UbunTuxin neuvoa ensin.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Kaffeine ja tyhjät DVB tiedostot
« Vastaus #3 : 12.12.08 - klo:16.28 »
Samanlaista ilmiötä satunnaisesti ihan kaupasta ostetulla kaksivirittimellisellä DigiTV-purkillakin(Kaon KCF-N620H2CO), jossa hyrrää linukka (tiedostojärjestelmä kavalsi ;D): Noin Joka kahdeskymmenes tallennus on yhtä ja samaa still-kuvaa. Syy olisi kiva tietää, liittyykö lähetteeseen?

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Kaffeine ja tyhjät DVB tiedostot
« Vastaus #4 : 12.12.08 - klo:17.56 »
Tilanpuutetta se ei ole, koska hetikohta pieleenmennee tallennuksen jälkeen joltain toiselta kavavalta homma pelaa. Pitää hieman tutkia noita kanavien viritystietoja. Niiden tiedostjen sijainti kaffeinella onkin jäänyt minulle vähän mysteeriksi.

Tärkeä lisähuomio asiaan on se, että EPG tiedot kyllä päivittyvät myös niiltä tyhjän tiedoston kanavilta. Eikös se kerro meille että kanavan viritys on kohdallaan, jos se osaa oman EPG:nsä lukea?


timo

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Kaffeine ja tyhjät DVB tiedostot
« Vastaus #5 : 12.12.08 - klo:18.15 »
$HOME/.kde/share/apps/kaffeine/

Tosin kanavatietoja voi muokata oikean hiiren napin kliksautuksella kuakkeen päällä.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Kaffeine ja tyhjät DVB tiedostot
« Vastaus #6 : 12.12.08 - klo:19.21 »
Mutta mistäs näkee mitä niiden numeroarvojen pitää oikeasti olla?


timo

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Kaffeine ja tyhjät DVB tiedostot
« Vastaus #7 : 12.12.08 - klo:22.39 »
Lisätäänpä vielä kuvausta illan testien jälkeen. Alkuillasta vain yksi kanavavanippu tms talletti ja muista tuli tyhjiä tiedostoja. Poistin kaikki kanavat ja käynnistin Kaffeinen uusiksi. Sen jälkeen kanavien uudelleen haku ja kaikki toimii hienosti. Kaikista kanavista tallennus onnistuu ja jos yhtä aikaa yrittää tallettaa kahta kanavaa eri nipuista ensimmäisenä alkanut tallennus menee hyvin ja toisesta ei tapahdu mitään. Siis minusta kaikki on kunnossa ja loogista yhden TV kortin järjestelmässä.

Tämä täsmälleen sama tilanne oli muutama viikko sitten ja sitten jossain vaiheessa osa kanavanipuista lakkasi toimimasta tallennuksen osalta. Ennen kaffeinen buuttausta kanavahaku ei löytänyt kuin yhden nipun ja providers osiosta jäivät esim. YLEn kanavat puuttumaan.

Siis ongelman voisi tiivistää uusien testien perusteella. Kaffeinen toimii hienosti PVR laitteena, mutta ennemmin tai myöhemmin jokin menee pieleen ja osa kanavanipuista ja providereista putoaa pois. Lääkkeeksi auttaa Kaffeinen buuttaus ja kanavien uudelleenhaku, joka on vähän tylsää koska ongelma toistuu aina uudestaan jonkin ajan kuluttua. Mitään virheilmoitusta tms. ei tule jolla pääsisin ongelmaan kiinni - ainakaan käyttöliittymään.

Kaffeinen versio on 0.8.6 ja Ubuntu on uusin 8.10


timo


Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Kaffeine ja tyhjät DVB tiedostot
« Vastaus #8 : 12.12.08 - klo:22.41 »
Jos vielä kiinnostaa taajuudet niin täältä löytyy (PDF): http://www.digitv.fi/binary.asp?path=1;8224;9519;10367
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.