Kirjoittaja Aihe: Ubuntun live cd ei tunnista kiintolevyä, eikä myöskään gparted..  (Luettu 3891 kertaa)

Massisimo

• Käyttäjä
    • Profiili
Termos.
Elikkäs koitin asentaa ubuntua uudelle koneelleni (dualbootti vistan rinnalle), mutta ainoa kiintolevy minkä se löysi oli ulkoinen wd eikä ollenkaan seagaten sisäistä kovoa..
Sitten otin wd:n ulkoisen usbista veks ja kuten olettaa saattaa ei näkynyt gpartedissa mitään kun olisin varannut tillaa ubuntulle.. kokeilin vielä live-cd:llä mutta tyhjää täynnä..
Olisiko vista syynä tähän kun olen kuullut jostain että dualbootin kanssa on joskus ollut ongelmia vistan takia?
Eikai se jumpperoinnista voi johtua (sinäänsä pöljä kymysys..)?

Kiitos jo etukäteen!
-HK

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Tämä nyt ei sinällään ongelmaan auta, mutta oletko kokeillut pienentää sitä Vista-osiota niillä sen omilla työkaluilla, jotka löytyy sieltä jostain "Administration tools"-valikosta? Jos sen jälkeen tunnistaisi edes tuon tyhjän tilan?

Voin olla väärässä (ei olisi ensimmäinen kerta), mutta eikös joillain ole ollut ongelmia SATA-levyjen tunnistumisen kanssa?

Massisimo

• Käyttäjä
    • Profiili
joo olenhan minä sillä osioinut jo ubuntulle haluamani tilan, unohdin tuon mainita.
sorry

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
joo olenhan minä sillä osioinut jo ubuntulle haluamani tilan, unohdin tuon mainita.
sorry
Taitaa olla turha kysymys, mutta teenpä tämän kuitenkin varmuuden vuoksi. Siis olet osioinut valmiiksi ja tehnyt jonkin tyhjän uuden tiedostojärjestelmän, vai tehnyt tyhjää tilaa? Jälkimmäinen on se oikea vaihtoehto.

Entäpä mitä sudo fdisk -l antaa tulosteeksi?

Massisimo

• Käyttäjä
    • Profiili
sorry
Taitaa olla turha kysymys, mutta teenpä tämän kuitenkin varmuuden vuoksi. Siis olet osioinut valmiiksi ja tehnyt jonkin tyhjän uuden tiedostojärjestelmän, vai tehnyt tyhjää tilaa? Jälkimmäinen on se oikea vaihtoehto.

Entäpä mitä sudo fdisk -l antaa tulosteeksi?
Juu, loin tyhjää tilaa, en laittanut fattejä enkä ntfs:ää..
Pittääpä live-cd:llä kokkeila tuota komentoa kuhan töistä pääseepi ja pasteilla tänne.

DonJuha

• Käyttäjä
    • Profiili
Mulla oli joskus vastaava ongelma. Muistaakseni lääkkeenä oli käyttää käynnistyoptiota all_generic_ide tai pci=nomsi. All_generic_ide taisi toimia aluksi ja jonkun päivityksen jälkeen alkoi tahmata ja käynnistysoption vaihtaminen auttoi siihen. Nyt käytössä 8.04, 8.10:stä minen tiedä mitään.

Massisimo

• Käyttäjä
    • Profiili
joo no oottais sen uuen prosessorin tulon ja löis tuohon kakkos koneeseen ubuntun sitten. Olisin vain testaus mielessä testaillut miten hd4870 -näyttis toimiipi ubuntussa. mutta näkihän sitä live-cd:kin ilman suljettua ajuria ihan tarpeeksi.. Ja rehellisesti sanottuna vitsan kanssa mennee hermot kun on ilman ubuntua joutunut olemaan jo 2kk..
Kiitos kuitenkin kaikille vastaajille :)

Massisimo

• Käyttäjä
    • Profiili
Mulla oli joskus vastaava ongelma. Muistaakseni lääkkeenä oli käyttää käynnistyoptiota all_generic_ide tai pci=nomsi. All_generic_ide taisi toimia aluksi ja jonkun päivityksen jälkeen alkoi tahmata ja käynnistysoption vaihtaminen auttoi siihen. Nyt käytössä 8.04, 8.10:stä minen tiedä mitään.
Ei helvetti jaksa oottaa tuon vitsan kanssa päivääkään..
Voisitko linkittää/neuvoa miten tuo lääke valmistetaan?
Kiitos!

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Haku löytää: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=17955.msg133519#msg133519

Muistat vaan vaihtaa noiden optioiden tilalle nuo DonJuhan antamat  :)

Massisimo

• Käyttäjä
    • Profiili
Kiitos, haukkuvat laiskaksi..

DonJuha

• Käyttäjä
    • Profiili
Anteeksi, että laitoin kiireessä hieman puutteelliset ohjeet, mutta onneksi Tha-Fox paikkasi.

Auttoiko noista opioista jompikumpi?

Massisimo

• Käyttäjä
    • Profiili
Anteeksi, että laitoin kiireessä hieman puutteelliset ohjeet, mutta onneksi Tha-Fox paikkasi.

Auttoiko noista opioista jompikumpi?
En ole kerennyt vielä kokeilemaan, mutta toivotaan parasta!