Kirjoittaja Aihe: Ubuntuun uudet fontit  (Luettu 2122 kertaa)

Mippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Ubuntuun uudet fontit
« : 03.12.08 - klo:18.32 »
Etsiskelen hyviä, yksinkertaisia ja silmää helliviä fontteja, jotka voisivat mahdollisesti korvata Sansin. Mitä fonttia sinä käytät?
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Ubuntuun uudet fontit
« Vastaus #1 : 03.12.08 - klo:19.05 »
Koita Liberation -fontteja. Löytyy pakettienhallinnasta nimellä ttf-liberation.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntuun uudet fontit
« Vastaus #2 : 03.12.08 - klo:21.41 »
Minä pidän  "dejavu sans'ista"

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Ubuntuun uudet fontit
« Vastaus #3 : 03.12.08 - klo:22.11 »
Minä pidän  "dejavu sans'ista"

Eikös tuo ole täsmälleen sama kuin Sans, joka taitaa olla vain geneerinen nimi järjestelmän oletusgroteskifontille – joka on Dejavu Sans?
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Ubuntuun uudet fontit
« Vastaus #4 : 03.12.08 - klo:23.34 »
Eikös tuo ole täsmälleen sama kuin Sans, joka taitaa olla vain geneerinen nimi järjestelmän oletusgroteskifontille – joka on Dejavu Sans?

siis sanshan tosiaan on lyhenne sans-serif:stä joka tarkoittaa pääteviivatonta kirjaisintyyppiä ja on täten aika geneerinen valinta. minunkin ymmärtääkseni tuo defaulttaa joko bitstreamin vera -fonttiperheeseen tai siitä forkattuun dejavu:hun (joista kumpi tahansa kyllä hellii ainakin minun silmiäni).
Janne

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntuun uudet fontit
« Vastaus #5 : 04.12.08 - klo:00.37 »
Minä pidän  "dejavu sans'ista"

Eikös tuo ole täsmälleen sama kuin Sans, joka taitaa olla vain geneerinen nimi järjestelmän oletusgroteskifontille – joka on Dejavu Sans?

Ei mitään tietoa - se vain on niin suoraviivaisen "kaunista" omiin silmiini että valinta on se.  :D